Archief - Telenet-installateur

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

soulblade

Legacy Member
stoeptroep zei:
Hunk ?
ISS zijn contract kwijt ???
Ik werk zelf voor ISS als telenet installateur, en ze blijven nog steeds nieuwe techniekers in dienst nemen ...
Ik denk dat dit een misverstand is..


Voor Belgacom & is ondertussen opgelost!!

soulblade

Legacy Member
sneax zei:
ze zouden deze topic beter hernoemen naar 'telecom installateur'

Veel onderaannemers/ subco's werken ook voor Belgacom, Mobi*, etc. dus idd men zou het van de subco uit eventueel wel telecom installateur kunnen noemen.

Belgacom en Telenet installatie worden immers op zelfde manier uitgevoerd. Er word altijd vertrokken van een inleidingskabel of dropkabel.

Ik denk wel dat veel techniekers wel een mentualiteitprobleem hebben om voorbeeld voor een ander ISP te gaan werken via de subco/ onderaanemer.

soulblade

Legacy Member
xplosive zei:
Iemand ook zo'n zwaar planningen tegenwoordig? 10-12u zie maar dat in orde is. Postpone percentage moet omlaag zie maar da ge alles vervangt da moet vervangen worden. ela
regio antwerpen is ook lekker gemakkelijk van klant naar klant rijden joepie! (Telenet wel te verstaan zal het er maar bijzetten :-P))

LoooooL...

1CEZ

Legacy Member
tgoh ik deed vroeger op install toch dagelijks 11-12u en in drukke tijden 14u. Op repair valt de drukte heel goed mee 8-9cases per dag en al bij al vallen ze goed mee.

ISS heeft als ik mij nie vergis contract voor VOO binnen voor een bep lot in Wallonie (waalse tegenhanger van telenet)

Vordesh

Legacy Member
Beste,
• ISS is op zoek naar 14 techniekers voor de installatie van Digitale TV bij Telenetklanten in de regio West-Vlaanderen en Oost-Vlaanderen. De opstart is geplant voor nu maandag 9 juli 2012.
Na 6 maanden krijg je de kans om door te groeien als volwaardig Telenet technieker onder een ISS contract.
Voor deze job dien je over volgende voorwaarden beschikken:
- een goede handvaardigheid hebben
- in het bezit zijn van een rijbewijs B
- blanco bewijs van goed gedrag en zeden kunnen voorleggen
- Bereid zijn om in 2 shiften te werken
Er gaan gespreksrondes door morgen donderdag 5/7 om 9u en 14u en vrijdag 6/7 om 9u in Spiere.
• Ook is ISS op zoek naar 4 kandidaten als volwaardig telenet technieker in volgende regio’s
- Aalst-Ninove-Dendermonde,
- Tielt – Deinze
- Kortrijk
- Nieuwpoort – Oostende
De opstart van deze telenet techniekers is geplant op 12 juli 2012.
Hiervoor worden dezelfde voorwaarden gevraagd maar ook basiskennis van elektriciteit.
Indien u meer informatie wilt kan u ons altijd bereiken op het nummer 09 292 72 45
of via mail [email protected].

Met vriendelijke groeten

Vicky Linskens
Krijg die mail juist toe, ISS heeft volk nodig zeker :unsure:

xplosive

Legacy Member
meestal word er, als er enkel digital TV nodig is, een andere modem gezet dan wanneer er ook Internet bij zit (de modems met Internet hebben 4 internetpoorten en wireless ingebouwd). Maar idd of je nu enkel digitale tv, internet, telefonie alleen hebt of alles van telenet. Er zal altijd een NIU en modem moeten geplaatst worden. Tenzij er enkel analoge TV moet zijn natuurlijk.

xplosive

Legacy Member
Idd ampie... tegenwoordig bij al die ouw moekes da da toch nooit gaan gebruiken. En ergste van al.. Hoeveel digiboxen ge bij ene klant ook moet zetten maakt nie uit... 1 digibox of 3 tijdslot blijft 1u30... Komt nu nie héél veel voor maar toch gepakt als ge da als avondklant hebt...

sneax

Legacy Member
de meeste mensen bekijken die uren verkeerd vind ik, die uren moeten zowiewo geschat worden anders kunt ge geen planning opmaken

dat zijn gewoon tijdssloten en heeft niets te maken met de echte tijd die ge daar gaat of moet bezig zijn, het is puur enkel en alleen om een planning te kunnen maken

het klopt wel dat internet gigantisch veel tijd krijgt en idtv amper, terwijl idtv net het product is waar de signaalproblemen (if any) bovenkomen

xplosive

Legacy Member
ja da snap ik ook wel. maar als ge drie digiboxen moet zetten ipv 1 mag den tijd ook iets langer zijn hé.. ok geen 3x langer maar toch wa meer tijd voorzien hé. 9/10 gevallen liggen daar geen (goede) kabels voor.

En ja dit zijn natuurlijk uitzonderlijke gevallen weet ik ook wel :-)7
maar tis toch druk tegenwoordig vind ik :p

ldj

Legacy Member
Twijfel om te solliciteren als Telenet installateur. Sluit mijn profiel wel aan bij de job?
Heb een BSO opleiding (kantoor), met als specialisatiejaar E-Lab (is informatica). Na dat specialisatiejaar dus eigenlijk dezelfde diploma als iemand die op TSO afstudeerd.

Niet dat dat jaartje mij veel heeft bijgeleerd, maar ik ben toch graag met informatica bezig en heb een brede (zelf)kennis opgedaan. Alleen elektriciteit zou ik wat moeten bijschaven. Boormachines, schroevendraaiers en die dingen, dat is nu niet iets waar ik elke dag mee bezig ben, maar ik leer snel bij dus die uitdaging ga ik graag aan.

Verder trek ik graag alleen mijn plan, zonder met jan en alleman rekening te moeten houden.

soulblade

Legacy Member
sneax zei:
de meeste mensen bekijken die uren verkeerd vind ik, die uren moeten zowiewo geschat worden anders kunt ge geen planning opmaken

dat zijn gewoon tijdssloten en heeft niets te maken met de echte tijd die ge daar gaat of moet bezig zijn, het is puur enkel en alleen om een planning te kunnen maken

het klopt wel dat internet gigantisch veel tijd krijgt en idtv amper, terwijl idtv net het product is waar de signaalproblemen (if any) bovenkomen

Tijdsloten worden bepaald door Telenet veronderstel ik? Dus worden in contract vast gelegd met Subco?

hucks

Legacy Member
10-12uur aan klanten per dag deed ik paar maand geleden op install makelijk.
ik ging eerder richting de 12-14 uur aan klanten(zonder teveel idtv's)

die idtv sloten zijn inderdaad een merde want daar pak je geen tijd op...
triple installs= 3uur tot 3.30 tijd en dan zijde klaar(als ge door werkt en klant hebt da et iets wa snapt) op klein uureke buite
idtv install = een klein uureke dus ale ja erges is da onlogisch in mijn opzicht??

nu op repair is da in mijn oge ook zo ze, idtv probleme(signaalprobz) zijn zoveel wandele en meete(als de klant niu in kelder/zolder=> tv living=> tap paal/gevel heeft moete overal tusse wandelen) da u uur ook op is.
internet probs zijn dan ook meestal maar half uur.

ik denk dat telenet zijn tijdsloten inverband met idtv is zou moeten herzien maarja wie ben kik :D

trouwens voor u subco make die tijdsloten ook niets uit he die verdienen per geinstalleerd item en type install enzo, tijdslote zijn er gewoon om inderdaad een realistische planning voor de techs te geven


@ldj:
ik heb ook kantoor gevolgd, ze kijken eerder naar of ge beetje handig zijt, logisch nadenkt, beetje computer kenis hebt.
wa bij de meeste onderaanemers echt goe pakt is IBO contract(opleiding op de werkvloer ze moete amper betalen voor u de vdab betaald et grootste deel)

xplosive

Legacy Member
Ja idd tis zoals ge zegt... tis dien iDTV da meeste tijd inpakt.. als er internet/telefonie bijkomt is dat amper meer tijd/moeite da ge nodig hebt.. Modem en NIU moet zowiezo geplaatst worden.. Zal op volgende zonemeeting is voorleggen... die kerel schrijft da allemaal wel op maar kdenk da die da bladje na de zonemeeting gwn in de vuilbak smijt denkik... Kdenk da ze het op Telenet soms zelf nie weten jom :-)
maja idd wij zijn wij hé

sneax

Legacy Member
Twee mogelijkheden:
- promoties zijn verlopen waardoor installatie betalend wordt en verkopers proberen pre-installs aan te smeren als 'gratis installatie'
- management van telenet maakt verkopen van pre-installs aantrekkelijker om de wachttijden te verkorten

Allé ik denk toch zoiets, ik weet ni meer als een ander.

sneax

Legacy Member
Ze krijgen nochtans een aankoopbevestiging waarin dit duidelijk vermeld staat, ook dat ze voldoende stopcontacten moeten vrijmaken, dat er mogelijk extra kosten zijn en dat ze liefst de installatieplek al vrijmaken en de 'binnenkomende kabel' zoeken. Deze brief komt niet altijd toe voor de installdatum maar meestal wel.

Het enige waar ze echter in geintresseerd zijn is die prijs en wat er aangerekend wordt, de andere foldertjes gooien ze meteen de vuilbak in.

Verkopers moeten gewoon verkopen, zij hoeven dat allemaal niet te vermelden, het zou enkel maar klanten afschrikken die evengoed zelfs helemaal geen powerlines of dergelijke nodig hebben!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan