Archief - Wat studeer jij? [2011-2012]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Welk jaar?


  • Totaal aantal stemmers
    499
  • Opiniepeiling gesloten.

Plutus

Legacy Member
zipke zei:
Staat dit zo op je diploma? Of staat er HW @ HUB? En wordt dan verondersteld dat dit hetzelfde is als TEW? Of staat er TEW @ HUB? Of ...? Ik kan echt niet volgende met die uni/hogeschool...
Na 3 jaar ben je 'Bachelor in de Handelswetenschappen / Toegegepaste Economische Wetenschappen'. De master is echter enkel Handelswetenschappen.

MisterX334

Legacy Member
Het zijn toch twee verschillende richtingen? Waarom staan ze dan beide op je diploma?

NotoriousP

Legacy Member
Matt. zei:
Geneeskunde heeft 4 masterjaren. :p

Omdat hij zijn richting niet vermelde, veronderstelde ik dat hij hetzelfde deed als degene boven hem. 4de master pol & soc zou wat raar zijn. :p

Ik dacht trouwens dat die laatste 2 jaren gewone stage jaren waren. Ik wist niet dat ze nog steeds student zijn op dat moment aangezien ze toch betaald worden.

metaphore

Legacy Member
Matt. zei:
Owla, de meta leeft nog. :o

jep ik leef nog, maar wel nauwelijks. Men leven bestaat enkel nog uit werken en slapen :(


Tis inderdaad meer praktijk dan les, maar we zijn nog wel studenten. We betalen inschrijvingsgeld en krijgen gene rotte bal (buiten ervaring en kennis natuurlijk) als vergoeding voor het werk dat we leveren :p

e.House

Legacy Member
NotoriousP zei:
Omdat hij zijn richting niet vermelde, veronderstelde ik dat hij hetzelfde deed als degene boven hem. 4de master pol & soc zou wat raar zijn. :p

Ik dacht trouwens dat die laatste 2 jaren gewone stage jaren waren. Ik wist niet dat ze nog steeds student zijn op dat moment aangezien ze toch betaald worden.

Die krijgen daar toch geen geld voor. Buiten een hoop (boeken)bonnen van dokters in het ziekenhuis etc.. :D

Plutus

Legacy Member
MisterX334 zei:
Het zijn toch twee verschillende richtingen? Waarom staan ze dan beide op je diploma?
Fusie van KUB en Ehsal, waardoor de bachelor HW en TEW samengevoegd is. Beetje rare situatie maar bon, het is nu eenmaal zo :p master is voor alle duidelijkheid wel enkel HW, dus op zich maakt het niets uit wat je bachelor is.

NotoriousP

Legacy Member
e.House zei:
Die krijgen daar toch geen geld voor. Buiten een hoop (boeken)bonnen van dokters in het ziekenhuis etc.. :D

Ahzo ik dacht nu echt dat die stage betaald werd, wat een afrip seg. Ze mogen het hebben. :p

LegalExperience

Legacy Member
Manuvdv zei:
Fusie van KUB en Ehsal, waardoor de bachelor HW en TEW samengevoegd is. Beetje rare situatie maar bon, het is nu eenmaal zo :p master is voor alle duidelijkheid wel enkel HW, dus op zich maakt het niets uit wat je bachelor is.

Ik vraag mij nu af, kan ik na die bachelor direct een master TEW gaan volgen aan neem nu Ugent? veronderstel van niet want meeste andere universiteiten zijn nie zo blij met definitie die HUB geeft :p

Plutus

Legacy Member
LegalExperience zei:
Ik vraag mij nu af, kan ik na die bachelor direct een master TEW gaan volgen aan neem nu Ugent? veronderstel van niet want meeste andere universiteiten zijn nie zo blij met definitie die HUB geeft :p
Ik kon zelfs niet van 2e bach HW naar 3e bach TEW gaan zonder een jaar te verliezen, dus voor de master TEW zul je ook wel een voorbereidingsprogramma moeten volgen :p

LegalExperience

Legacy Member
Manuvdv zei:
Ik kon zelfs niet van 2e bach HW naar 3e bach TEW gaan zonder een jaar te verliezen, dus voor de master TEW zul je ook wel een voorbereidingsprogramma moeten volgen :p

jammer :( khad het wel gedacht eig. achja kan nu wel zeggen dat ik TEW volg technisch gezien :p

Benjamin

Legacy Member
NotoriousP zei:
Ahzo ik dacht nu echt dat die stage betaald werd, wat een afrip seg. Ze mogen het hebben. :p
Ach, ze halen het later wel weer in. Als specialist kan je gemakkelijk 1-3 ton per jaar krijgen als je het ´goed` aanpakt.
We hoeven dus zeker gene medelijden te hebben met die geneeskundestudenten al zou ik niet graag die stages lopen (aantal uren plus ver verwijderd van huis en kot als je pech hebt).

zipke

Legacy Member
Manuvdv zei:
Ik kon zelfs niet van 2e bach HW naar 3e bach TEW gaan zonder een jaar te verliezen, dus voor de master TEW zul je ook wel een voorbereidingsprogramma moeten volgen :p

Beetje logisch dat je niet van HW naar TEW kan zonder extra vakken te nemen..? Maar als je het dan ruimer bekijkt doen ze wel alsof beide richtingen hetzelfde zijn aangezien ze beiden op je diploma staan.. Rrrright

Ik zal nooit iets begrijpen van die fusie eerlijk gezegd.. Hoe kan je nu een Bachelor hebben in TEW/HW? Ofwel is het het ene, ofwel het andere? :-S En dan ineens heb je een master in HW :sop: Ze zouden beter één van beide "afschaffen", zodat je ofwel een diploma HW @ HUB kan halen ofwel een TEW @ HUB.. Maar goed dat is mijn mening maar, ik ga er mijn slaap niet voor laten..

Plutus

Legacy Member
zipke zei:
Beetje logisch dat je niet van HW naar TEW kan zonder extra vakken te nemen..? Maar als je het dan ruimer bekijkt doen ze wel alsof beide richtingen hetzelfde zijn aangezien ze beiden op je diploma staan.. Rrrright

Ik zal nooit iets begrijpen van die fusie eerlijk gezegd.. Hoe kan je nu een Bachelor hebben in TEW/HW? Ofwel is het het ene, ofwel het andere? :-S En dan ineens heb je een master in HW :sop: Ze zouden beter één van beide "afschaffen", zodat je ofwel een diploma HW @ HUB kan halen ofwel een TEW @ HUB.. Maar goed dat is mijn mening maar, ik ga er mijn slaap niet voor laten..
Tuurlijk is het logisch, ik wou gewoon aan de hand van een eigen ervaring aantonen dat de zogenaamde 'gelijkstelling' eigenlijk niets voorstelt in de praktijk, toch niet op dat vlak :p
En ik denk dat we de komende jaren nog meer 'veranderingen' gaan zien wat betreft HW/TEW, zowel in Brussel, Gent als Antwerpen. Ik ben benieuwd!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan