Archief - Wat studeer jij? [2011-2012]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Welk jaar?


  • Totaal aantal stemmers
    499
  • Opiniepeiling gesloten.

Utred

Legacy Member
Good point:p
Ik doe veel minder aan de unief dan toen ik nog in het middelbaar zat. Toen had ik meer les en moest ik af en toe eens een beetje leren voor een toets. Nu doe ik niets als ik thuis ben.
Tijdens de blok leer ik dan wel meer voor 1 vak dan voor alle vakken samen in het middelbaar.
Ik vind het nu veel plezanter omdat ik veel meer vrijheid heb en de periodes tussen de blok eigenlijk 1 grote vakantie zijn, maar qua moeilijkheid en hoeveelheid is het middelbaar niets ivm de unief.

Ik doe natuurlijk geen burgie ofzo. Daar is het al moeilijker om tijdens het jaar niets te doen.

Plutus

Legacy Member
Ironpole zei:
Wiskunde was bij ons het zwaarste examen, daar hadden we zelfs een volledig weekend voor nodig! Stel u voor, een volledig weekend leren voor één vak. :( Maar ik zwans ni hé? Van 9u tot 22u!
This.
Zelfs al waren vakken ~200blz, dan nog is dat toch totaal niet te vergelijken :p voor de 'zwaarste' vakken had ge inderdaad genoeg aan een weekend, de rest konden we perfect rond krijgen op een namiddag..

Flawless

Legacy Member
Racing_Genk zei:
Lol idd. Mijn cursussen bio, fysica waren 160 pagina's en daar zit ge toch ook ff aan ze. 10u per week zal het toch wel zeker zijn gemiddeld denk ik (met taken enzo er ook bij)

En eerlijk gezegd, Latijn is tot nu toe het moeilijkste wat ik al in mijn 'schoolcarriere' ben tegengekomen, moeilijker dan wat ik nu in tew zie ze :p, kon der dan ook geen bal van...

Latijn was eig best gemakkelijk nadat je een basis woordenschat aangeleerd had... Qua grammatica en woordgebruik een zeer makkelijke taal, buiten al die stijlfiguren dat sommige schrijvers gebruikten :p

Spijtig dat ik het merendeel ben vergeten, mss is opfrissen als ik tijd heb :)

Iemand

Legacy Member
Middelbaar kan toch bezwaarlijk studeren genoemd worden. Het moment dat je middelbaar loopt, denk je inderdaad dat je serieuze hoeveelheden verwerkt. Maar zoals reeds is aangegeven is de leerstof echt peanuts. 220 pagina's universitaire stof of 220 la-wi-stof...

Wiskunde en Latijn was een weekendje werken, de andere vakken voor examens een namiddag en dat was rond. Waar is den tijd van 60 pagina's per uur "leren". Als het er nu 6 zijn. :(

Nas

Legacy Member
Grootste vak bij ons was economie. Dat was een boek per semester, ongeveer 300 blz.
Maar toch altijd geleerd op een middag :p

MaximumOfBass

Legacy Member
Nas zei:
Grootste vak bij ons was economie. Dat was een boek per semester, ongeveer 300 blz.
Maar toch altijd geleerd op een middag :p

hier ook, zo'n gemakkelijke leerstof. Het is juist mijn laksheid in wiskunde die ervoor gezorgd heeft dat ik mijn jaar mag overdoen.
En nu is het voor mij gewoon een jaar lang vakantie, lang weggaan, lang opblijven elke dag, slapen tijdens de lessen zoals Th1x4nG voor mij ook al zei. Maar wat het volgend jaar gaat geven als ik mij terug moet gaan inspannen, dat weet ik nog niet, zal toch wel weer effe verschieten zijn.

Dark.Magician01

Legacy Member
1ste bachelor TEW: Handelsingenieur in de beleidsinformatica

Kuriboh07

Legacy Member
1ste bachelor hir (als ik slag voor mijn 9 herexamens => 2de bach)

Kuriboh07

Legacy Member
Walden zei:
Good luck with that!

Ik kon er niet veel aan doen. :( Als je pakweg stomme ouders hebt die je niet willen steunen of studies willen bekostigen, tja dan zullen mijn slaagkansen niet hoog zijn.
En ik kon pas één maand voor de examens mijn boeken (zowel in het eerste semester als het tweede semester) kunnen bemachtigen. Weliswaar met tussenkomst van een bemiddelaar-advocaat ofzo iets :)

Vin

Legacy Member
(1e, er is er maar 1) master industrieel ingenieur informatica aan de HoGent.
't is me geen gemakkelijk jaar geweest, en ik hoop dat ik het haal - met de tweede zit erbij.

_DKsissor_

Legacy Member
volgend jaar master in informatiemanagement aan de KU Leuven (als ik dit jaar mijn master haal tenminste) :unsure:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan