Archief - Wat studeer jij? [2011-2012]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Welk jaar?


  • Totaal aantal stemmers
    499
  • Opiniepeiling gesloten.

McGregor

Legacy Member
NotoriousP zei:
Ik gok in het buitenland aangezien PhD bij ons niet bestaat?

Officieel bestaat het inderdaad niet in België. Maar toch stellen sommigen het gelijk met doctor. Zoals bv in de enquête.

Matt.

Legacy Member
McGregor zei:
Officieel bestaat het inderdaad niet in België. Maar toch stellen sommigen het gelijk met doctor. Zoals bv in de enquête.

Omdat het in se op hetzelfde neerkomt, wordt het door velen gelijkgesteld ja. Al is het maar om dat ze in het buitenland PhD beter verstaan.

Exorikos

Legacy Member
NotoriousP zei:
Ik gok in het buitenland aangezien PhD bij ons niet bestaat?

Undergraduate en graduate bestaan hier ook niet, maar ga jij aan elke buitenlander het BaMa systeem uitleggen?

NotoriousP

Legacy Member
Exorikos zei:
Undergraduate en graduate bestaan hier ook niet, maar ga jij aan elke buitenlander het BaMa systeem uitleggen?

Als die hier komt? Ja.
In zijn land? Neen.

Fanaat

Legacy Member
Exorikos zei:
Undergraduate en graduate bestaan hier ook niet, maar ga jij aan elke buitenlander het BaMa systeem uitleggen?

Niet meer nee, graduaat bestond vroeger wel =)

zipke

Legacy Member
Exorikos zei:
Undergraduate en graduate bestaan hier ook niet, maar ga jij aan elke buitenlander het BaMa systeem uitleggen?

Postgraduaat bestaat hier wel, maar das ni hetzelfde :unsure:

nite

Legacy Member
NotoriousP zei:
Ik gok in het buitenland aangezien PhD bij ons niet bestaat?

Nee gewoon in België. PhD is missschien wel niet de officiële titel hier, ik denk dat dat eerder 'doctoraatsbursaal' of zo is. Nuja, mensen snappen wel ongeveer wat ermee bedoeld wordt.

DidierDrogba11

Legacy Member
Hoi 9lives members,

ik volg dit forum al een tijdje passief mee (meer dan zes maanden :p) en vind het enorm interessant. Dus ja, ik heb eindelijk besloten om een accountje aan te maken.


1ste bachelor Handelsingenieur in de Beleidsinformatica aan de Universiteit Antwerpen.

Vorig semester deed ik gewoon "handelsingenieur", maar het vak Mechanica vond ik echt brol. Ik bakte er niks van :'D

DidierDrogba11

Legacy Member
NotoriousP zei:
Master of Science in de nanowetenschappen en de nanotechnologie, programma voor industrieel ingenieurs of master industriële wetenschappen.

1ste master, optie burgerlijk ingenieur aan de KULeuven.

Master of Science in de industriële wetenschappen: chemie al op zak.

Amai, straffe kost.

Wat is het geworden?

NotoriousP

Legacy Member
Ben er nog aan bezig hé, zit nog altijd in mijn eerste masterjaar. :)

Mijn punten van januari waren 10,15,15,17,17 en 2 vakken niet afgelegd.

DidierDrogba11

Legacy Member
NotoriousP zei:
Ben er nog aan bezig hé, zit nog altijd in mijn eerste masterjaar. :)

Mijn punten van januari waren 10,15,15,17,17 en 2 vakken niet afgelegd.

Amen to that :bow:

Bwa, op twee vakken na zijn dat wel uitstekende resultaten.

Over mijn punten moet ik niet al te veel zeggen. Hoogste score was een 14 (recht en informatiesystemen) en laagste 1/20 voor Mechanica :D
Maar mechanica stak echt tegen. En het was ook nog een openboek examen. :rofl: Gelukkig ben ik naar beleidsinformatica veranderd.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan