Archief - Wil zelfstandig worden maar wat?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Stylez007

Legacy Member
Kzit namelijk met iets dwars...
Ik wil binnekort zelfstandig starten maar ik twijfel nogal tussen bepaalde dingen.
Hebben jullie wat tips wat er allemaal zou intersant zijn om te starten , wat mooi geld verdient , leuk is om te doen , gat in de markt is , uhm enz enz of wat jullie nog zouden willen doen :niceone:

[BAT] Hydra

Legacy Member
Als je niet weet waarin je zelfstandige wilt worden moet je gewoon wachten tot je een geniaal idee krijgt. Zeker niet zomaar iets doen...

ironhorn

Legacy Member
zelfstandig mode-ontwerper worden en dan allemaal truien met sterretjes ontwerpen

Rafke Pafke

Legacy Member
Je wil zelfstandig een onderneming opstarten alleen weet je nog niet wat je wil doen en kom je hier vragen wat voor jou goed zou zijn???

Met alle respect maar dit lijkt me toch een zeer ondoordachte vraag.

Waarom wil je zelfstandig worden? Is er iets dat je goed kan en waar mensen zouden voor betalen? Of is er iets waar je gepassioneerd mee bezig bent? Ben je bereid de zekerheid van een job in loondienst op te geven voor het vaak onzekere en stresserende zelfstandigen statuut?

Gewoon zelfstandig worden en maar een activiteit uitkiezen omdat je bv. denkt er op korte termijn rijk mee te worden zal in de meeste gevallen op een fiasco uitdraaien hoor.

Jimmeh

Legacy Member
Als zelfstandige kunt ge zeer goed uwen boterham verdienen, maar denkt dan maar niet dat ge nog zoiets hebt als 'vrije tijd', zeker niet als ge net begint en nog een hele zaak uit de grond moet stampen.

St0wned

Legacy Member
als ik een zelfstandig beroep zou weten die interessant is
EN mooi geld verdient
EN leuk is
EN een gat in de markt is

dan zou ik der al lang zelf mee begonnen zijn :p

Belgianbonzai

Legacy Member
autoruiten wassen aan verkeerslichten.

perfecte onderneming om met één man aan te beginnen en dan langzaam de andere kruispunten in uw stad te veroveren.

nteractive

Legacy Member
Je wil dus andere mensen hun idee weten over het gat in de markt en er dan met weglopen? Hmm, hoeveel slimmeriken zouden hier zo zitten? :D

samsonite

Legacy Member
Als ge zelfstandige wilt worden en niet weet juist wat.

Begin dan iets in de bouw.
Eerst moet ge dan doen als bijberoep en dan pas voltijds.
En zo zijt ge in de buurt wat bekender.
bv pelisterwerken deze opleiding duurt 2 jaar en dan pas kunt ge bij een firma werken die ook pleisterwerken doet.
Zo hebt ge meer ervaring en kunt ge ondertussen wat sparen want een onderneming openen is al op zich niet gemakkelijk

Als ik in u plaats zou zijn zou ik me haasten als ge geïnteresseerd zijn in pleisterwerken want de lessen beginnen midden september

Of als ge een handige Harry zijt en toch wa geld hebt kunt ge een huis(krot, in slechte staat) kopen dat restaureren.
Met krot bedoel ik niet zo'n bouwvallige huis maar een verwaarloosde huis in een goeie buurt.
Om dit te doen moet je geen bedrijf voor hebben

[MNEU]Jonasis

Legacy Member
Alsof iemand die een "gat in de markt" weet dit zomaar ff aan jou gaat vertellen... Echt niets beters te doen?

nteractive

Legacy Member
Pelisterwerken? Waarvoor heb je dat nodig in de bouw? :p.

Sowieso, alles wat je wilt doen als zelfstandige, zorg dat je ervaring hebt. Niets zo beschamend als een klant voor jou krijgen die er meer van weet dan jou :D

Bigbuddha

Legacy Member
Zelfstandige zijn de nieuwe armen.

Er zijn uiteraard een deel, die met nen dikke bak rijden en riant leven, maar het merendeel van de zelfstandigen leven met een beperkt loon, steken zoveel mogelijk in hun zaak om ooit bij de happy few te kunnen horen. Die vallen natuurlijk minder op in het Ford focus of Citroen.

JPV

Legacy Member
Bedoel je armen op papier of armen in de praktijk? Dat laatste is (meestal!) zeker niet het geval. Nu, zo'n discussies mag je van mij gerust eens in politiek-actualiteit of economie-recht voeren, ik voer die graag :p.

OT: "ik wil zelfstandige worden, maar weet nog niet wat", is even zinnig als de vraag: "ik wil werknemer worden, maar ik weet nog niet in wat"

Zelfstandig masseuse/opdienster is trouwens een goed verdienend beroep als zelfstandige :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan