BeyondGaming News

Trailer voor spionagethriller Black Bag met Cate Blanchett en Michael Fassbender
Black Bag, de nieuwste spionagethriller van regisseur Steven Soderbergh, draait om geheime agenten George Woodhouse en zijn vrouw Kathryn. Wanneer Kathryn ervan wordt beschuldigd haar land te hebben verraden, komt George voor een moeilijke keuze te staan: blijft hij loyaal aan zijn vrouw of aan zijn vaderland? Het scenario is geschreven door David Koepp en de hoofdrollen worden vertolkt door Cate Blanchett en Michael Fassbender. De cast bestaat verder onder meer uit Regé-Jean Page, Marisa Abela, Naomie Harris, Pierce Brosnan en Tom Burke. Black Bag is vanaf 12 maart in de bioscoopzalen te zien.
Bestrijd je eerste draken in de demo van Dragonkin: The Banished
In aanloop naar de release op vroegtijdige toegang op 6 maart, biedt Eko Software vandaag pc-gamers de kans om alvast kennis te maken met het duistere universum van Dragonkin: The Banished. Ter ere van Steam Next Fest is namelijk een demo van de game verschenen. Daarnaast maakt de studio van deze gelegenheid gebruik om de belangrijkste content te onthullen die via updates de komende maanden aan de game wordt toegevoegd. Van vandaag tot 3 maart: de demo Enkele dagen voordat Steam Next Fest begint kunnen spelers alvast een voorproefje nemen op het universum van de game. Daarbij kunnen ze kiezen uit drie helden en vier dragonets om deze helden te vergezellen. De demo begint met de proloog van de game, waarin de personages alvast een hoog...
Gezien op HBO Max in januari
HBO Max is een Amerikaanse streamingdienst van Warner Bros. Discovery. Hoewel HBO Max (gekend als Max in Amerika) al langer het levenslicht zag, is de dienst nu ook sinds juli beschikbaar in ons land. Naast bestaande content van WarnerMedia, biedt HBO Max ook Max Originals aan. Wie in het grote aanbod aan streamingdiensten zijn weg dreigt te verliezen, trachten we alvast een houvast te bieden met series en films die onze redactie deze maand heeft bekeken! Aeyenah The Flash Ik besloot uiteindelijk The Flash (2023) te kijken, al had ik deze film lange tijd genegeerd. De recente DC-films die ik had gezien, wisten me niet echt te boeien en daarnaast ben ik geen fan van hoofdacteur Ezra Miller. Toch zette ik mijn twijfels opzij en begon te...
Eerste teaser voor horrorfilm Bring Her Back met Sally Hawkins
A24 heeft de eerste teaser uitgebracht voor Bring Her Back, de nieuwe horrorfilm van Danny en Michael Philippou. Het scenario is geschreven door Bill Hinzman en Danny Philippou. De film volgt een broer en zus die een angstaanjagend ritueel ontdekken in het afgelegen huis van hun nieuwe pleegmoeder. De cast bestaat onder meer uit Sally Hawkins, Billy Barratt, Sora Wong, Jonah Wren Phillips, Sally-Anne Upton en Stephen Phillips. Bring Her Back is vanaf 30 mei in de bioscoopzalen te zien.
Eerste teaser voor Freaky Tales
Lionsgate heeft de officiële trailer uitgebracht van Freaky Tales, een anthologiefilm die zich afspeelt in Oakland in de late jaren '80. De film, geregisseerd door Anna Boden en Ryan Fleck, vertelt vier met elkaar verweven verhalen over de liefde voor muziek, films, mensen en bijzondere herinneringen. De cast bestaat onder meer uit Pedro Pascal, Ben Mendelsohn, Jay Ellis, Normani, Dominique Thorne, Jack Champion, Ji-young Yoo, Angus Cloud en Tom Hanks. Freaky Tales is vanaf 4 april in de bioscoopzalen te zien.
Preview: RoadCraft
Laten we er geen doekjes om winden. Jonge kinderen houden ervan om met constructie- en vrachtvoertuigen te spelen en soms moeten we toegeven dat dit kinderlijke gegeven nog steeds in ons schuilt. Hoe kan je anders het succes verklaren van spellen zoals Farming Simulator, American Truck Simulator of de offroad simulatiespellen van Saber Interactive. Boys will be boys, juist? Na Expeditions: A MudRunner Game heeft die laatste een nieuwe spin-off in de reeks in ontwikkeling, namelijk RoadCraft, en in afwachting van de release op 20 mei mocht ik in primeur al aan de slag met de demo die speelbaar zal zijn tijdens het Steam Next Fest. In RoadCraft krijg je de controle over een zogenaamde disaster recovery company, een bedrijf dat...
Fotoverslag: Asian Dub Foundation @ Cactus Club
Op vrijdag 14 februari kwamen de mannen van de legendarische band Asian Dub Foundation hun dertigste verjaardag vieren in de Cactus Club in Brugge. Ze maken een interessante mix van jungle, big beat, trip hop, drum-'n-bass en nog veel meer. Elk optreden is een groots feestje waarbij je moet dansen en dat was deze keer niet anders. Speciaal voor hun verjaardag hebben ze ook een nieuw album uitgebracht met de toepasselijke naam 94-Now: Collaborations. Foto's Asian Dub Foundation Foto's door Tom Depoorter Spotify
Fotoverslag: Mogwai @ Ancienne Belgique
Op maandag 17 februari kwam de Schotse postrock band Mogwai naar Brussel om hun nieuwe plaat The Bad Fire voor te stellen. Net zoals in 2022 speelden ze weeral in een uitverkochte AB. Iedere fan was erbij om te genieten van de lange soundscapes die afgewisseld worden met explosies van gitaargeweld. Net zoals altijd kon je hier geen wild rockconcert verwachten, maar een concert waarbij je intens luistert en meedrijft met elke noot van de complexe muziek die Mogwai live fantastisch brengt. Foto's Mogwai Foto's Kathryn Joseph Spotify
Lost in Random: The Eternal Die verschijnt komende zomer
Thunderful aangekondigd dat Lost in Random: The Eternal Die, een nieuw verhaal binnen de wereld van Lost in Random, zal worden gelanceerd in de zomer van 2025 voor PlayStation 5, Xbox Series X|S, Nintendo Switch en PC. Als het leidende project van het onlangs hernoemde Stormteller Games (voorheen Thunderful Gothenburg), introduceert Lost in Random: The Eternal Die een nieuw hoofdstuk in het enge en twisted Lost in Random-universum als een rogue-lite actiegame. Spelers die willen beginnen, kunnen de eerste openbare demo van de titel spelen op Steam en Xbox. In Lost in Random: The Eternal Die zijn Aleksandra, voorheen bekend als de Koningin, en haar metgezel, Fortune, gevangen genomen in de Zwarte Dobbelsteen door Mare de Ridder, die...
Review: Patsers
Van de trailer tot het neon retro logo – het werd meteen duidelijk: het vervolg Patsers zou opnieuw een bijzondere film worden. Een explosie van bizarre ideeën en wilde energie – en geloof me, je hebt een flinke portie adrenaline nodig om deze hyperactieve rollercoaster bij te benen. Zelf had ik een half litertje Monster in de aanslag om me onder te dompelen in de chaos van personages en onverwachte wendingen. Maar is die energie genoeg om de film tot een onvergetelijke ervaring te maken? Belgische cinema blijft sterk, met een nieuwe generatie regisseurs zoals Adil El Arbi en Bilall Fallah die op hun eigen manier een stempel drukken. Dit is hun zevende langspeelfilm, na een aantal korte films en tv-series die hun veelzijdigheid en...
Review: L'Attachement
"Buren helpen buren, toch?” Dat is precies wat Sandra, een alleenstaande vrouw van in de vijftig en eigenares van een boekenwinkel, zich verplicht voelt te doen. Wanneer ze de deur opent, staan de overburen voor haar, met hun jonge zoontje Elliot. Zijn moeder moet naar het ziekenhuis om te bevallen en Elliot heeft dringend opvang nodig. Of Sandra misschien even op hem wil passen? L’Attachement, een film van regisseur Carine Tardieu, is gebaseerd op de roman L’Intimité van Alice Ferney. Het scenario werd bewerkt door Agnès Feuvre, Raphaële Moussafir en Tardieu zelf. Met eerdere films zoals Ôtez-moi d’un doute en Les Jeunes Amants heeft Tardieu bewezen een scherp oog te hebben voor de nuances van menselijke emoties en de dynamiek tussen...
Review: Ninja Gaiden II Black
De beste manier om het 3D-debuut van Ninja Gaiden te spelen? Ninja Gaiden Black, hoewel ik Sigma 1 eerlijk gezegd als acceptabel kan bestempelen. En wat als je nieuwsgierig bent naar Ninja Gaiden 3? Haal dan de Razor’s Edge-editie in huis. Ninja Gaiden II? Goh, nu zadel jij me op met een lastige vraag … Dit is eigenlijk een zeer omstreden onderwerp, hoe verrassend dat ook moge klinken, grotendeels vanwege de behandeling die de game op lange termijn verdroeg. De originele visie van het spel kun je vandaag alleen via Xbox-hardware ervaren, want hetgeen dat men circa 2021 in de Master Collection aanbood, is feitelijk Sigma 2. Sigma 2 was (voor zij die het niet wisten) eerder een soort heruitgave die destijds exclusief op de PlayStation 3...
Fotoverslag: We Are Open @ Trix
Op 7 en 8 februari was het weer de jaarlijkse hoogmis van de nieuwe Belgische muziek in de Trix met hun We Are Open-festival. Voor de zestiende keer op rij kon je er twee volledige dagen gaan genieten van wat de nieuwe upcoming bands zijn in de Belgische muziekwereld. Wij kampeerden alvast twee dagen aan de Trix om er bands zoals Divided en Maria Iskariot aan het werk te zien. Daarnaast waren er nog meer dan vijftig acts live mee te maken, dus sowieso voor elk wat wils en heel veel om te ontdekken. Ons zien ze alvast volgend jaar terug! Foto's vrijdag 7 februari Foto's zaterdag 8 februari Foto's door Tom Depoorter Spotify
Review: Cat Stax
Wie fan is van logische- of denkpuzzels, kan al jaar en dag rekenen op de producten van Smart Games. Zij bieden heel wat puzzelplezier aan voor (vooral) jong en oud. Hoewel 999 Games in het verleden al enkele keren flirtte met dit type van product, denk bijvoorbeeld aan de Brains-puzzelspellen van Reiner Knizia, brachten ze vorig jaar ook hun eigen line-up van breinbrekers op de markt met 999 Solo. Dit zijn kleine en mooi geprijsde puzzelspellen voor één speler en ik mocht alvast aan de slag gaan met Cat Stax om kennis te maken met dit productgamma. De opzet van Cat Stax is alvast eenvoudig en voor fans van Smart Games zal het heel herkenbaar aanvoelen. In het doosje vind je een aantal spelonderdelen en kaarten met in dit geval 44...
Trailer voor rockmusical O'Dessa met Sadie Sink
20th Century Studios heeft de eerste officiële trailer uitgebracht voor O'Dessa, een rockmusical van schrijver en regisseur Geremy Jasper. De film speelt zich af in een dystopische, post-apocalyptische toekomst en volgt een jong meisje op een epische zoektocht naar een verloren familiestuk. Tijdens haar reis belandt ze in een mysterieuze en gevaarlijke stad, waar ze haar ware liefde ontmoet. Maar om zijn ziel te redden, moet ze de kracht van muziek tot het uiterste testen. De cast bestaat onder meer uit Sadie Sink, Kelvin Harrison Jr., Regina Hall en Murray Bartlett. O'Dessa is vanaf 13 maart op Disney+ te zien.
Review: Orion Duel
Het bordspel Orion Duel was me het eerst opgevallen wanneer ik langs de stand van Matagot passeerde op Spiel in 2023. De stijlvolle en minimalistische doos lonkte naar me, vooral voor de deluxe-editie met playmat, maar omdat ik met een beperkt budget zat, heb ik het spel toen links laten liggen. Al bleef het wel steeds ergens in mijn achterhoofd spoken. Eind vorig jaar bracht Geronimo Games de Nederlandstalige versie op de markt en wanneer we een reviewexemplaar aangeboden kregen, meldde ik me uiteraard aan om dit intrigerende bordspel eindelijk eens te kunnen ontdekken. De versie die zij uitgeven mag dan niet de deluxe-uitgave zijn, maar de meer compacte standaardversie van Orion Duel heeft natuurlijk ook zijn voordelen. Het kleine...
Lies of P krijgt deze zomer een DLC-uitbreiding
Lies of P was een gotisch-industriële interpretatie van Pinokkio in een gameplay-formaat dat evenveel door de Dark Souls-serie werd geïnspireerd en die game nam ik in 2023 onder de loep. Was je dol op dit hybride concept van NEOWIZ en Round8 Studio, dan begon jij wellicht te juichen toen je het goede nieuws hoorde tijdens de meest recente State of Play. Hier kondigde de twee bedrijven namelijk Overture aan, een DLC-uitbreiding die de vorm van "een dramatische prequel" zal aannemen. Een concrete datum duidde men nog niet aan, maar de downloadbare content zal wel vanaf de zomerperiode op dezelfde platformen als het hoofdspel arriveren. Met andere woorden: PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series S | X, pc en Mac. In Overture...
Terug
Bovenaan