BeyondGaming News

Netflix onthult eerste teaser voor American Primeval
Netflix heeft een teaser vrijgegeven voor American Primeval, een gelimiteerde serie van regisseur Peter Berg. In 1857 botsen culturen, religies en individuen gewelddadig in de strijd om controle over een nieuwe wereld. De cast bestaat onder meer uit Taylor Kitsch, Betty Gilpin, Tokala Black Elk, Alex Fine en Derek Hinkey. Het scenario is geschreven door Mark L. Smith. American Primeval is vanaf 9 januari te zien op Netflix.
Gezien op HBO Max in november
HBO Max is een Amerikaanse streamingdienst van Warner Bros. Discovery. Hoewel HBO Max (gekend als Max in Amerika) al langer het levenslicht zag, is de dienst nu ook sinds juli beschikbaar in ons land. Naast bestaande content van WarnerMedia, biedt HBO Max ook Max Originals aan. Wie in het grote aanbod aan streamingdiensten zijn weg dreigt te verliezen, trachten we alvast een houvast te bieden met series en films die onze redactie deze maand heeft bekeken! Aeyenah The Postman Voor mijn review van november koos ik ervoor een oude klassieker te herbekijken – een film die destijds niet de beste recensies kreeg, maar toch uitgroeide tot een cultfavoriet: The Postman uit 1997, geregisseerd door en met Kevin Costner in de hoofdrol. Wat me...
Review: The Thaumaturge
Een grauw, donker Polen, een aantal jaren voor de Eerste Wereldoorlog, overgoten met een occult, bovennatuurlijk sausje. Het is de setting waarin we ons bevinden in Fool’s Theory’s nieuwste RPG: The Thaumaturge. Je gaat aan de slag als Wiktor Szulski, een detective met bovennatuurlijke krachten die de mysterieuze dood van zijn vader tracht te ontrafelen en ondertussen ook deels op zoek is naar zichzelf. Een verhalende RPG met heel wat leuke verwijzingen naar historische gebeurtenissen. Ik was alvast benieuwd naar meer! Hoewel The Thaumaturge reeds sinds maart beschikbaar is voor pc, lanceren ontwikkelaars Fool’s Theory en uitgever 11 Bit Studios het spel nu ook op PlayStation 5 en Xbox Series X|S. Zonder al teveel voorkennis ging ik...
Review: Speak no Evil (blu-ray)
Je beseft pas wat je mist wanneer je het voor het eerst in lange tijd nog eens krijgt. Het is niet enkel een gedachte die door het hoofd van Marnix Devogelaere schoot toen vrouwlief Cynthia voor het eerst in zeven maanden tijd nog eens de supersexyfuntime-playlist door de speakers in de slaapkamer deed galmen, maar ook tot mij doordrong bij het bekijken van Speak no Evil. De nieuwe film met James McAvoy in de hoofdrol is dan ook een terugkeer naar de thrillers van weleer, het soort films dat in de goeie oude videotheek op het schap stond tussen de populaire actiefilms en de grimmige horror. Het is kortom het soort genrefilm dat ze anno 2024 nauwelijks nog lijken te maken, en dat alleen al geeft de prent een streepje voor. Het voelt als...
Review: Legacy of Kain: Soul Reaver 1 & 2 Remastered
Mijn eerste kennismaking met de Legacy of Kain-reeks was dankzij een demodisc die je kreeg bij het officiële Playstation-magazine voor Legacy of Kain: Soul Reaver. De demo heeft een onvergetelijke indruk nagelaten door het openingsfilmpje van het spel. Hoewel ik later ook het volledige spel, Soul Reaver 2 en Defiance speelde, is het vooral deze intro van Soul Reaver die me is bijgebleven. De muziek, de beelden en de vertelling, het was een meesterklasse op het vlak van openingsmomenten voor een videogame. Los daarvan waren deze spellen op zich natuurlijk absolute toppers die vandaag de dag nog steeds als klassiekers worden gezien. De vreugde was dan ook groot bij veel fans toen Aspyr aankondigde dat ze een HD-remaster gingen uitbrengen...
Review: Nosferatu
De Prince of Darkness, Vlad the Impaler (of Vlad Tepes), Nosferatu, De Vill, de Count, Alucard, Little Dragon, Son of the Devil, ... er bestaan haast net zoveel namen voor de meest bekende vampier ter wereld als dat er variaties op dit personage zijn, maar de meest iconische versie blijft toch Dracula en de meest geroemde interpretatie van de vampier is waarschijnlijk Bram Stoker's Dracula. Veel van de huidige filmische interpretaties zijn gebaseerd op het werk van Stoker en de meesten onder ons zijn waarschijnlijk groot geworden met de onvergetelijke verfilming van Franscis Ford Coppola uit 1992. Terwijl Coppola met Megalopolis opnieuw in de zalen te zien is, kan je vanaf deze week ook Robert Eggers' interpretatie ontdekken van de...
Columbia Pictures viert 100-jarig jubileum met eerbetoonvideo
In 2024 vierde Columbia Pictures zijn 100ste verjaardag. De filmstudio, opgericht in 1918 als CBC Film Sales Corporation onder leiding van Harry en Jack Cohn en Joe Brandt, kreeg in 1924 zijn iconische naam en groeide uit tot een van de bekendste studio's in Hollywood. Om dit bijzondere jubileum te vieren, bracht Sony Pictures, de huidige eigenaar van Columbia, een speciale eerbetoonvideo uit. In de video delen filmmakers, acteurs en andere medewerkers hun liefde voor Columbia-films. Ze blikken terug op hun favoriete momenten en films en benadrukken de blijvende erfenis van de studio.
Review: Pindua
Niet enkel het grote geweld, met uitgevers zoals Asmodee en 999 Games, verdient aandacht. Ook de kleine uitgevers mogen best eens in de schijnwerpers geplaatst worden. Zo maakte ik op Spel Antwerpen kennis met het team achter Pindua. Ik speelde daar samen met mijn zoon een potje, waarna MomoGames zo vriendelijk was me een exemplaar mee te geven ter review. Ik kan nu al verklappen dat mijn zoon er zot van is, maar eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik toch iets minder fan ben. Een uitgebreide review zal het hier niet worden, want Pindua is een heel eenvoudig spel dat met twee tot en met zes spelers gespeeld kan worden. Pindua is een abstract spel waarin gesproken wordt van rode en gele zonnen, maar voorts is er niet echt een thema...
Review: World of Draghan: O Dodo!
In de wereld van Draghan, thuishaven van de draken, leven mensen en draken in vrede. Dat is ooit anders geweest. Draken leefden namelijk in het schaduwrijk en staken over om Draghan te belagen. Hun missie? Al het goud van Draghan stelen. Gelukkig waren er een aantal helden die hier een stokje voor konden steken. Hoewel ze in hun missie slaagden, bleven ze in constante angst leven. Op vandaag is de situatie houdbaar, tenminste als de draken worden vergoed ... In de World of Draghan-serie vinden we naast World of Draghan: O Dodo! ook Sneaky Ol’ Dragons en Once Upon a Dragon. Geen uitbreidingen, maar unieke op zichzelf staande kaartspellen met elk hun eigen mechanismen. Ben je ook benieuwd om de wereld van Draghan te verkennen? Jumping...
Review: Wie Weet Wat
Lang geleden, en dan spreek ik al gauw van vijfentwintig jaar geleden, namen we een blad papier, maakten we wat kolommen, verzonnen we enkele weinig originele categorieën zoals automerk, meisjesnaam, jongensnaam, stad en land en begonnen we met spelen. We maakten dan nog een twintigtal papiertjes om de letters te trekken, waarbij de moeilijke zoals X, Y en Q weggelaten werden. Een lettertje trekken, om het snelst alle antwoorden invullen en dan hopen dat je originele antwoorden had opgeschreven. Klinkt dat bekend in je oren? Wel, het is een spel dat al lang in die vorm bestaat en uitgever White Goblin Games bracht het onlangs uit als Wie Weet Wat. White Goblin Games heeft enkele verschillende versies uitgebracht van Wie Weet Wat. Zo is...
Sony wordt grootste aandeelhouder van moederbedrijf van FromSoftware
Het nieuws deed al even de ronde dat Sony interesse had in een strategisch partnerschap met de Kadokawa Corporation. Sony bezat al aandelen in het bedrijf en een mogelijkse overname lag op tafel, maar Kadokawa verkoos om in zijn geheel overgenomen te worden terwijl Sony enkel interesse had in de gaming- en anime-divisie van Kadokawa. Gisteren maakten de twee via een persbericht echter bekend dat ze een strategische kapitaal- en bedrijfsalliantie zijn aangegaan waarbij Sony twaalf miljoen nieuwe aandelen koopt van het bedrijf tegen 7 januari 2025, waardoor het de grootste aandeelhouder wordt van de groep met 10% van de aandelen in hun handen. Als onderdeel van de overeenkomst zal Kadokawa samenwerken met Sony aan projecten met betrekking...
Trails in the Sky 1st Chapter verschijnt herfst 2025 voor pc en console
De Legens of Heroes-reeks is intussen een van de langstlopende JRPG-series, met als extra bijzonderheid dat binnen deze reeks de Trails-saga bestaat uit meerdere spellen die onderling met elkaar verbinden zijn en deel uitmaken van een groter verhaal. Hoewel we sinds de release van The Legend of Heroes: Trails Through Daybreak stilaan richting het einde aan het gaan zijn van deze saga, is het makkelijk om te vergeten hoe het allemaal begon met Legend of Heroes: Trails in The Sky in 2004 voor de PlayStation Portable. Hoewel dit spel intussen geport werd naar pc, kan de verouderde visuele stijl voor sommigen toch een struikelblok zijn. Gelukkig hebben GungHo en ontwikkelaar Nihon Falcom een ideaal antwoord hierop: een volwaardige...
Ambulance Life: A Paramedic Simulator verschijnt op 6 februari
Ambulance Life: A Paramedic Simulator, een game van studio Aesir Interactive en uitgever NACON, verschijnt op 6 februari 2025 voor PlayStation 5, Xbox Series X|S en pc. Deze nieuwe game in de Life-serie, die spelers het alledaagse leven laat leiden van een paramedicus, is nu ook beschikbaar voor pre-orders. Vanaf vandaag kunnen spelers ontdekken hoe het is om een ambulancechauffeur te zijn in de gratis demo op Steam. Ambulance Life: A Paramedic Simulator verplaatst spelers naar een open wereld die is geïnspireerd door de stad San Francisco en is de eerste simulatiegame die spelers een compleet inzicht geeft in het leven van een paramedicus. De game is ontwikkeld door Aesir Interactive Studio, de makers van de toonaangevende simulatie...
Review: Teenage Mutant Ninja Turtles: Splintered Fate
Gelicenseerde titels had je vroeger bij de vleet, hoewel de frequentie van dergelijke commerciële inspanningen ondertussen verminderde. De Teenage Mutant Ninja Turtles waren er alvast als de vroegste bij; meestal in de vorm van een beat ‘em up, met her en der een platformer of een fighting game. Super Evil Megacorp besloot één van hun nieuwste interactieve uitingen over een andere boeg te gooien, want de gemuteerde schildpadden bevinden zich voor het eerst in een roguelite, met nota bene een isometrische camera. Leonardo, Donatello, Raphael en Michelangelo worden ditmaal getreiterd door een geheimzinnige kosmische entiteit, wiens personaliteit we kort samengevat als 'chaotic neutral' kunnen omschrijven. Hij leidde namelijk tot de...
Trailer voor Patsers van Adil El Arbi en Bilall Fallah
The Searchers heeft de officiële trailer uitgebracht van Patsers, de nieuwste actiekomedie van regisseurs Adil El Arbi en Bilall Fallah. De film speelt zich af in de straten van Antwerpen, waar hoofdpersonages Badia, Junes en Volt proberen te ontsnappen aan hun turbulente verleden. Terwijl de onderwereld hen steeds opnieuw in haar greep probeert te krijgen, staat Adamo - een invloedrijk figuur binnen de Antwerpse drugshandel - voor grote risico's. Zijn toenemende invloed brengt niet alleen hemzelf, maar ook zijn vrienden in gevaar. De cast bestaat onder meer uit Matteo Simoni, Nora Gharib, Saïd Boumazoughe, Junes Lazaar, Jennifer Heylen, Pommelien Thijs, Soundos El Ahmadi, Sjaak, Ward kerremans, Louis Talpe, Joey Kwan en Joes Brauers...
Laatste trailer voor Den of Thieves 2: Pantera met Gerard Butler en O'Shea Jackson Jr.
Lionsgate heeft de derde en laatste trailer vrijgegeven voor Den of Thieves 2: Pantera, het vervolg op de misdaadthriller Den of Thieves uit 2018. Het verhaal pikt direct de draad op na de gebeurtenissen in de eerste film, waarin sheriff "Big Nick" O'Brien op zoek gaat naar Donnie Wilson. Donnie is naar Europa gevlucht en beraamt daar een nieuwe gewaagde overval. Terwijl ze steeds dieper verstrikt raken in de gevaarlijke wereld van internationale diamantdieven, sluiten ze een samenwerking met de beruchte Panther-maffia om een ambitieuze overval op de grootste diamantbeurs ter wereld te plannen. Gerard Butler en O'Shea Jackson Jr. keren terug in de hoofdrollen, bijgestaan door onder meer Michael Bisping, Salvatore Esposito, Orli Shuka...
Terug
Bovenaan