BeyondGaming News

Rune Factory 4 Special maakt zich klaar voor release op PlayStation 4, Xbox One en pc
Marvelous Europe heeft aangekondigd dat Rune Factory 4 Special op 7 december uitkomt voor PlayStation 4, Xbox One en pc via Steam en de Windows Store. Deze release geeft je naast een verbeterde resolutie en performantie ook gratis toegang tot Another Episode, een animatie serie in vertelboekvorm waarin onder andere de twaalf huwelijkskandidaten aan het woord komen. Deze spin-off van de Harvest Moon/Story of Seasons-spellen, en remaster van het Nintendo 3DS-spel uit 2013, is een farming en life simulator rollenspel waarin je in de huid kruipt van een jonge man of vrouw die uit een luchtship valt en terechtkomt in de stad Selphia. De protagonist wordt per ongeluk tot regent benoemd en moet de stad beschermen en het leven van de mensen...
Mr. Driller DrillLand nu beschikbaar op PlayStation 5 en Xbox Series X|S
Ik denk dat velen eens raar zullen gekeken hebben wanneer bleek dat Mr. Driller werd aangekondigd als een van de titels voor de PlayStation Mini Classic. Maar voor mij was deze titel pure jeugdnostalgie daar ik uren heb versleten aan dit spel, terwijl ik dit eigenlijk al compleet was vergeten. De herontdekking was dan ook een aangename verrassing en dit was zelfs het eerste spel dat ik opstartte wanneer ik de PlayStation Mini Classic voor de eerste keer gebruikte. Inmiddels is de serie al meer dan twintig jaar oud en is sinds vandaag het nieuwste deel, Mr. Driller DrillLand, beschikbaar voor PlayStation 5 en Xbox Series X|S. In Mr. Driller DrillLand ga je op bezoek in Drill Land - het geheime ondergrondse pretpark waar elke attractie...
Preview video geeft nieuwe details over Elden Ring prijs
Uitgever Bandai Namco heeft zopas een nieuwe video gepubliceerd waarin je een eerste blik op de gameplay te zien krijgt. Daarbij krijg je een diepgaande kijk op enkele afspecten van het spel. Uitgestrekte wereld - het zorgvuldig ontworpen "Lands Between" zorgt voor een ongekende onderdompeling in FromSoftwares grootste spel tot nu toe. Geheimen verschuilen zich om elke hoek van deze immense wereld en moedigt verkenning aan voor degenen die zich buiten de gebaande paden durven te wagen. Legacy Dungeons - Grote dungeons met meerdere verdiepingen die klassieke FromSoftware-leveldesigns oproepen, zijn geïntegreerd in de bovenwereld. Traversal - Rijd als de wind door The Lands Between op je Spectral Steed, en ga zelfs te paard de strijd...
Animal Crossing 2.0 update heeft nog enkele verrassingen in petto
De laatste update van Animal Crossing is voorbije woensdag (vroeger dan verwacht) gelanceerd. Deze 2.0 update is al vrij uitgebreid besproken geweest hier op BeyondGaming. Na de release van deze woensdag bleken er echter nog een aantal verrassingen te zitten in deze update. Een van de spannendste hiervan is dat een heleboel favoriete personages van Animal Crossing, die eerder niet beschikbaar waren, zijn toegevoegd aan het spel. Als je amiibo-kaarten hebt van personages als Resetti, Dr. Shrunk en Katie, kun je die personages in New Horizons scannen en weer met je beste vrienden optrekken. De amiibo's of amiibo-kaarten voor deze personages werken nu zowel op Harv's Island, waar je foto's kunt maken, als in Brewster's café The Roost...
Buster Moon en zijn crew in nieuwe Sing 2-trailer!
Een nieuwe update liet even op zich wachten, maar ondertussen heeft Illumination een nieuwe trailer vrijgegeven voor Sing 2. In dit vervolg bereiden Buster Moon en zijn crew het meest extravagante optreden ooit voor in een wereldstad overgoten met entertainment, glitter en glamour. Slechts één uitdaging: 's werelds grootste rockster strikken om mee te doen met hun spektakel. De officiële release in de bioscoopzalen staat gepland voor 22/12/2021.
Techreview: EPOS H6PRO (Open en Closed)
Onlangs mocht ik de EPOS H3 Hybrid reviewen, maar het bedrijf dat zich voornamelijk richt op headsets voor veeleisende gamers heeft nog andere headsets in hun portfolio zitten. Zo heeft EPOS ook de EPOS H6PRO in hun gamma. Hierbij blijft het niet bij één headset, maar heb je de keuze uit twee exemplaren. Enerzijds heb je een H6PRO met Closed Acoustic, anderzijds diezelfde headset maar met Open Acoustic. Het verschil kon ik testen en leg ik zo dadelijk uit. Of deze twee headsets in de collectie blijven, kom je in deze review te weten. EPOS heeft ondertussen heel wat verschillende headsets in z'n gamma zitten. Basismodellen zoals de H3, terwijl op die headset wordt voortgebouwd met bijvoorbeeld de H3 Hybrid. EPOS heeft geen...
Bordspelreview: Beverbende
Als fervent bordspeler ligt mijn smaak erg ruim. Ik kan zowel genieten van een zwaardere game (als het maar niet té is) als wat lichtere spelletjes die op een kwartiertje gespeeld zijn. Of het nu met of zonder bord is, met of zonder dobbelstenen of met of zonder kaarten: als er maar gestreden kan worden om de winst. Ook in Beverbende is dit het geval. Het spelletje bestaat enkel uit kaarten, maar is daarom niet minder plezant. Hoewel de zomervakantie er bijna opzit, zijn er nog een kleine twee weken te gaan. Ik ga helaas niet meer op reis, maar er zijn veel mensen die dat wel nog doen. In sommige families gaan er dan steevast gezelschapsspellen mee. Hoe kleiner die zijn, hoe eenvoudiger om mee te nemen natuurlijk. Op dat vlak is het...
Nieuwe Marvel's Guardians of the Galaxy-trailer strooit met positieve quotes
Het zou vreemd zijn om een reclamefilmpje de wereld in te sturen waarin negatieve quotes het scherm vullen, dus doet Square Enix het maar met positieve quotes om hun Marvel's Guardians of the Galaxy in de kijker te zetten. En terecht, want de game waarin je met de groep superhelden aan de slag gaat, is zoals de review al prijsgaf een absolute must-have indien je fan ben van single player games.
Bowser pleit schuldig en moet 4,5 miljoen euro betalen aan Nintendo
Nintendo Switch-hacker Gary Bowser heeft schuldig gepleit in een strafzaak die vorig jaar door federale aanklagers is aangespannen. Bowser werd gearresteerd in 2020 met de Franse nationaliteit Max Louarn voor het leiden van de groep van Nintendo Switch-hackers bekend als Team Xecuter. Vorige week pleitte hij schuldig in een rechtbank in Seattle, volgens documenten verkregen door Torrent Freak. Bowser, die Canadees is en geen relatie heeft met Nintendo of America president Doug Bowser (of de Mushroom Kingdom schurk), gaf toe deel te nemen aan de regeling om tools te creëren en te verspreiden die ontworpen zijn om Nintendo Switch consoles te hacken. Zijn klanten zouden de tools vervolgens gebruiken om gratis Nintendo Switch-games te...
Review: Skul: The Hero Slayer
Toen de vraag kwam wie interesse had om Skul: The Hero Slayer te reviewen, moet ik toegeven dat ik nog niet eerder van de game had gehoord. Ik zocht wat meer informatie op over het spel en was meteen onder de indruk van de simpele, maar zeer aimabele pixel-art. Dat het roguelite-genre mij best bevalt, kon je eerder al lezen in mijn review van Hades. Aangezien het niet altijd AAA-titels moeten zijn, gaf ik het spel meteen een kans. Of ik er evenveel van genoot als van Hades, kom je te weten in onderstaande review! Skul: The Hero Slayer is een roguelite, 2D-actieplatformer van de hand van SouthPAW Games en uitgegeven door Neowiz. SouthPAW Games is een kleine indiestudio, bestaande uit een groepje klasgenoten die besloten de handen in...
Krijg tips om de eerste tien uur van Call of Duty: Vanguard te overleven
Vanaf morgen ligt het langverwachte Call of Duty: Vanguard eindelijk in de winkelrekken. Deze first-person shooter heeft de Tweede Wereldoorlog als setting en presenteert je een single-player, een multiplayer én een erg populaire zombiemodus. Activision heeft via een update op hun blog tips gegeven om de eerste tien uur in Call of Duty: Vanguard te overleven. Daarnaast werd er ook een begeleidende trailer gepubliceerd.
Veiling | Kom Op Tegen Kanker Loop
Op 20 maart gaat BeyondGaming met twee teams (één team al zeker) meedoen met de Kom Op Tegen Kanker Loop. Je kan ons natuurlijk steunen via deze pagina. Maar ik wou ook iets anders doen om geld in tezamelen en daarmee heb ik besloten om ook enkele foto's (op canvas) die ik gemaakt heb te veilen. Het grootste deel van de opbrengst (minus de kosten) hiervoor gaat naar de loop zodat we hopelijk met twee teams kunnen starten. Hoe gaat het in zijn werk? Het is vrij eenvoudig. Je kan via onderstaande link naar de veiling gaan en daar bieden (let wel op, je kan daarna niet meer terugkrabbelen indien je wint, dus denk er goed over na). Je moet je wel registeren voor je kan bieden en de bieding zal een maand duren (deze termijn kan verlengd...
Netflix biedt sinds vandaag games aan
Netflix flirt al een ruime tijd met gaming, van adaptaties van populaire spellen tot interactieve filmervaringen. Sinds vandaag gaat de streamer echter nog een stap verder met het behoorlijk inventief getitelde Netflix Games. Veel heeft het voorlopig nog niet om het lijf, het gaat namelijk om vijf titels die je gratis vanuit de app op je smartphone kan spelen. De vijf games, Stranger Things: 1984, Stranger Things 3, Shooting Hoops, Card Blast en Teeter Up, kun je in een aparte categorie vinden en vlotjes downloaden. Voorlopig is Netflix Games enkel beschikbaar voor Android, maar ook op iOS kunnen leden binnenkort genieten van de spellen. Volgens Netflix is deze bescheiden start het begin van veel meer.
Sol Cresta van Platinum Games voor onbepaalde duur uitgesteld
Eerder deze ochtend hostte Platinum Games (bekend voor onder andere het komende Bayonetta 3) een YouTube-stream, ééntje wat ze naar eigen zeggen "met veel spijt" gingen doen. Slecht nieuws hing dus in de lucht en zodra het begon, bevestigden de Japanse ontwikkelaars zulke vermoedens. De shoot 'em up Sol Cresta, een vervolg voor een antieke shmup-serie, zal haar oorspronkelijke releasedatum van 9 december 2021 helaas niet meer halen. Als reden hiervoor gaf Hideki Kamiya (vanaf de 17:53 YouTube-timestamp) al verontschuldigend de reden dat ze het spel zoveel mogelijk willen polijsten. Uiterst jammer, maar fans kregen als troost meer beeldmateriaal in diezelfde stream, waar ze onder meer verschillende speelmodi als een nieuwe level...
PlayStation lanceert nieuwe tv-spots tijdens Champions League
Sony Interactive Entertainment presenteert met trots nieuwe tv-idents (ook wel bekend als de heel korte video’s tijdens de pauze of commercial break-bumpers) die dit seizoen tijdens de uitzending van voetbalwedstrijden in de UEFA Champions League zullen verschijnen. Met enkele van de meest iconische personages uit de PlayStation-franchise viert de nieuwe TV-ident de gedeelde passie voor voetbal en gaming waar fans over de hele wereld van genieten. In de tunnel zie je hoe spelers angstig reageren als ze zich realiseren dat Kratos en Atreus uit God of War het team van de tegenstander aanvoeren. Ratchet en Clank verschijnen door een dimensionale kloof op het veld om een gewonde speler te redden. Aloy van Horizon Forbidden West voegt zich...
Media Molecule huurde community leden in voor compacte Ghostbusters-game
LittleBigPlanet vertoonde al een torenhoge graad aan flexibiliteit met diens mogelijkheden om eigen levels of zelfs hele games te maken, en met Dreams voor de PlayStation 4 ging ontwikkelaar Media Molecule nog véél verder. Als je weet waar naar te zoeken, vind je behoorlijk wat creatieve uploads terug, maar in sommige gevallen raakt ook Media Molecule er mee betrokken. Vandaag kondigden Sony en Media Molecule namelijk aan dat ze een kort promotioneel spelletje voor Ghostbusters: Afterlife hebben geschept - relevante filmfiguren proberen het onderaan ook even uit - waarvoor ze naar eigen zeggen ook twee leden uit de Dreams-community hebben benaderd. In dit artikel op de PlayStation Blog staat meer informatie omtrent deze beslissing en...
Review: Bloodshore
FMV-games waren in de jaren negentig “de shit”. Of dat leken ze toch even in mijn domme kinderlijke kop. Ik herinner me nog een verblijf op de kinderafdeling van het hospitaal waar de enige vorm van entertainment bestond uit cliniclowns en een Cd-i. Voor de jongelingen onder ons die het nu in Keulen horen donderen, leg ik even uit wat dat ding was. Op dit multimediasysteem van Philips kon je interactieve cd’s afspelen, en veel van die dingen draaiden dus om full motion video. Spellen als Dragon’s Lair en Mad Dog McCree boden je interactieve films waarbij jij de beslissingen voor het hoofdpersonage moest maken. In het hoofd van een tienjarige in de jaren negentig is zoiets dus ... mindblowing. In de ogen van de rest van de wereld bleek...
Terug
Bovenaan