BeyondGaming News

Jared Leto onthult zijn innerlijke vleermuis in nieuwe trailer voor Morbius
In de gloednieuwe trailer voor Morbius krijgen we eindelijk een duidelijk beeld van wat we mogen verwachten van deze nieuwe film van de studio achter Venom en Spider-Man. Jared Leto laat zijn imago van Joker los en kiest voluit voor zijn innerlijke vleermuis als dokter Michael Morbius. Verteerd door een levensbedreigende ziekte gaat Morbius op zoek naar een wondermiddel dat met enkele weerhaakjes komt. Het transformeert hem namelijk tot een vampier met bovenmenselijke krachten. Zal Morbius zijn nieuwe krachten gebruiken voor het goede of neemt zijn bloeddorstige kant het van hem over? De donkere trailer laat dat nog wat in het midden, maar dat het een griezelig ritje gaat worden lijkt vast te staan. Je ontdekt welk pad Morbius opgaat...
Review: Pumpkin Jack
Zo maken ze ze doorgaans niet meer. Het is een dooddoener die in het geval van Pumpkin Jack doeltreffend is. Wanneer je dit kleine spelletje begint te spelen stap je namelijk in een tijdmachine naar het begin van de jaren 2000 toen simpele platformers met excentrieke personages schering en inslag waren. Pumpkin Jack doet spontaan denken aan titels als Jak and Daxter en Gex. De hamvraag is dan ook of er in 2021 op de PlayStation 5 nog nood is aan een game die naar het verleden kijkt voor inspiratie. Tijd om dat even te ontdekken in de review. Laat me maar meteen de mist ophelderen. Pumpkin Jack is geen perfecte game, maar het is wel degelijk een amusante throwback naar lang vervlogen tijden met enkele moderne trekjes. De...
Niantic stopt met Harry Potter: Wizards Unite
Harry Potter: Wizards Unite, ontwikkelaar Niantic's augmented reality mobiele game die zich afspeelt in J.K. Rowling's Wizarding World, wordt op 31 januari 2022 gesloten. Niantic kondigde de sluiting van het spel aan op de Harry Potter: Wizards Unite website, en beloofde de spelers dat ze een verhalende conclusie zullen krijgen. Harry Potter en Hermelien Griffel zullen een einde maken aan de in-game Calamity voordat Wizards Unite wordt afgesloten. Niantic zei dat het Harry Potter: Wizards Unite uit de Apple App Store, Google Play Store, en Galaxy Store zal halen op 6 december. Het zal op die datum ook de in-game aankopen beëindigen. Harry Potter: Wizards Unite lanceerde in juni 2020, en hoopte de magie van Niantic's 2016 smash hit...
Laat je creativiteit de vrije loop met de livery editor in Gran Turismo 7
Eerlijk gezegd, ik zou uren kunnen luisteren naar Kazunori Yamauchi en zijn passie voor auto's. Helaas is dit een verre droom, maar dankzij de Behind the Scenes-featurettes voor Gran Turismo 7 krijgen we toch wat inzicht in de leefwereld van de regisseur van Gran Turismo 7 en het spel zelf natuurlijk. In de nieuwste video gaat hij meer gedetailleerd in op de rol van liveries in de autosport alsook de livery editor in Gran Turismo 7 die spelers de de kans moet geven om hun eigen unieke liveries te ontwerpen. Of zoals de man zelf zegt: "Ik geloof dat de livery editor een auto verandert in een leeg canvas, een medium voor expressie. Het is in essentie een manier voor spelers om zichzelf uit te drukken."
The Cruel King and the Great Hero krijgt nieuwe trailer en releasedatum
NIS America heeft vandaag een nieuwe trailer vrijgegeven waarin we een eerste blik werpen op de gameplay van The Cruel King and The Great Hero. Deze trailer onthult bovendien de Europese release van het spel. The Cruel King and The Great Hero zal beschikbaar zijn vanaf 4 maart 2022 op Nintendo Switch en PlayStation 4. In The Cruel King and the Great Hero vertelt het verhaal van Yuu en haar vader, een dappere held die vocht tegen een angstaanjagende draak die bekend staat als de Wrede Koning. De held kwam als overwinnaar uit de strijd, maar in plaats van de genadeslag uit te voeren, besloot hij echter een van de hoorns van de draak af te hakken. In de dagen die volgden, bracht de held tijd door met de draak terwijl hij genas, en...
We gaan allemaal naar de maan in de nieuwe trailer voor Moonfall
Iemand zin in een goede ouderwetse rampenfilm? Dan heeft Ronald Emmerich net wat je nodig hebt. Nadat hij de aarde eerder al onderwierp aan twee invasies van aliens, een ijstijd en het letterlijke einde der tijden krijgen we nu de maan op ons hoofd gegooid door de meester van de rampenfilm. In Moonfall speelt Halle Berry een voormalig astronaute die samen met Patrick Wilson en John Bradley de mensheid moet redden van een onfortuinlijke botsing met de maan die uit haar as geknikkerd werd. Waarom de maan onze richting opkomt is iets dat de trailer alvast verklapt en het is zo heerlijk idioot dat je niet anders kan dan glimlachen. Moonfall lijkt nu al het soort domme blockbuster vol speciale effecten en chaos te gaan worden die je op het...
Epic Games trekt de stekker uit Fortnite in China
Vandaag maakte Epic Games bekend dat de speciale test van de populaire battle royale shooter Fortnite welke al een poosje loopt in China, op 15 november zal beëindigd worden. Nieuwe Chinese gebruikers kunnen zich zelfs al vanaf vandaag niet meer registreren. Recent nog werden een aantal nieuwe regelgevingen voor de game-industrie in China geïntroduceerd, dit om gameverslaving onder de jeugd tegen te gaan. Onder meer beperkingen op de speeltijd, een limiet op de inkomsten welke via microtransacties verworven kunnen worden en een verplichte gezichtsscan bij de registratie van een account maken deel uit van het maatregelenpakket. Het is duidelijk dat deze maatregelen zowel ontwikkelaars als uitgevers van videogames in China voor grote...
Techreview: Revolution X Pro Controller
De ideale controller vinden, het blijft een moeilijk iets. Bestaat er überhaupt zelfs zoiets als een perfecte controller. Controllers komen immers in alle geuren en kleuren, en zijn er voor elk type budget. Mijn persoonlijke ervaring leert me dat veel ook afhangt van je eerste ervaringen. Zo ben ik opgegroeid met de Playstation-controllers in mijn handen en was mijn eerste ervaring met de Xbox-controller ietwat onaangenaam door de andere positie van de linker joystick. Enkele jaren geleden haalde ik echter de Xbox One in huis en raakte ik al snel gewend aan de Xbox-controller, waardoor ik in een tweestrijd terecht ben gekomen over welke vorm van controller ik nu prefereer. Zeker nadat ik de Nacon Revolution Pro Controller in huis haalde...
Review: Agatha Christie - Hercule Poirot: The First Cases
Voor degenen die het nog niet wisten: Hercule Poirot is een fictief personage dat, zoals de titel al prijsgeeft, werd bedacht door Agatha Christie. Hij is een detective die regelmatig speciale moordzaken oplost. Zijn avonturen vind je terug in vele boeken, maar ook op het televisiescherm vind je de Belgische detective af en toe terug. Zijn laatste verschijning is in een vorm van een videogame waarin hij de ene na de andere zaak dient op te lossen. Ik neem je graag mee in de nieuwe avonturen van Hercule Poirot. Ontwikkelaar van dienst is Blazing Griffin, terwijl Microïds de game uitgeeft. Zij stonden enkele weken geleden in voor de release van Murder Mystery Machine. Ook in die game worden je enkele moorden voorgeschoteld die je dient...
Eerste lading Game Pass-games voor november aangekondigd
Heb jij Game Pass en ben je net als mij benieuwd naar welke games je allemaal mag verwachten in de eerste helft van november? Dan hebben we goed nieuws voor jou, want Microsoft heeft vandaag bekendgemaakt welke titels de abonnementsdienst zullen vervoegen. Het mag gezegd worden, er worden opnieuw enkele indrukwekkende games toegevoegd, waaronder drie zeer geanticipeerde titels die vanaf de eerste dag van release speelbaar zullen zijn. De eerste twee games worden trouwens morgen al toegevoegd. Hieronder vind je het lijstje: 2 november Minecraft: Java and Bedrock Editions (pc) Unpacking (Cloud, console en pc) - ID@Xbox 4 november Kill It with Fire (Cloud, console en pc) - ID@Xbox It Takes Two (Cloud, console en pc) - EA Play 9...
Nieuwe trailer voor Star Wars: The Book of Boba Fett
Boba Fett is de nieuwe leider van de onderwereld van Tatooine in de trailer voor Star Wars: The Book of Boba Fett. De eerste blik voor de nieuwe Disney Plus-serie, die in december verschijnt, werd maandag vrijgegeven. Niet iedereen in de melkweg is blij met Boba Fett's (Temuera Morrison) nieuwe plaats van leiderschap onder de criminelen van Star Wars' beroemdste woestijnplaneet, maar hij en Fennec Shand (Ming-Na Wen) hebben genoeg vuurkracht om de boel onder controle te houden. De trailer laat zien hoe het team de vrede probeert te bewaren tussen de kleine criminelen van de planeet. The Book of Boba Fett is technisch gezien een spin-off van Disney Plus' The Mandalorian, waarin Boba opnieuw werd geïntroduceerd in het Star...
Review: Age of Empires IV
Eindelijk is het zover! Maar liefst zestien jaar na Age of Empires III kan de teller eindelijk op vier gezet worden. Dat hebben we grotendeels te danken aan Relic Entertainment (jawel, van Company of Heroes) en World's Edge, die beiden van Xbox Game Studios de opdracht kregen om de overbekende real-time strategy-serie een nieuw leven in te blazen. Of zij wat mij betreft hierin geslaagd zijn met Age of Empires IV, kom je in deze review te weten! Jarenlang heb ik echt genoten van de eerste Age of Empires en het uitbreidingspakket Rise of Rome. Ik heb ontelbaar veel mooie herinneringen aan de diverse single player campaigns en aan de talloze uren in de TCP/IP-multiplayer van deze game. Ook toen de opvolger Age of Empires II verscheen, was...
PlayStation Now-games voor november onthuld
Morgen is het weer de eerste dinsdag van de maand, wat wilt zeggen dat we weer een hele lading gratis games krijgen via de verschillende gamediensten. De PlayStation Plus- en Games With Gold-games werden eerder deze week bekentgemaakt. Wat Sony's steaming dienst PlayStation Now betreft, heeft Sony aangekondigd dat we vanaf morgen aan de slag kunnen met volgende vier titels: Celeste Final Fantasy IX Mafia: Definitive Edition (speelbaar tot en met 28 februari) Totally Reliable Delivery Service
Nieuwe Battlefield 2042-trailer belicht Nvidia-specificiteiten
De release van Battlefield 2042 nadert met rasse schreden, en gamers met meerdere platformen in huis vragen zich misschien af op welk platform ze het spel het best kunnen spelen. Voor pc-gamers met een Nvidia-kaart hebben we alvast goed nieuws want zij zullen kunnen genieten van bijvoorbeeld Nvidia DLSS, Nvidia Reflex en ray tracing, naast de meer algemene voordelen waarvan je kan genieten op een pc zoals hogere detailniveaus, onbeperkte framerates en gameplay die wordt verbeterd door G-SYNC-monitoren, -televisies en -schermen met variabele refresh rates. Graphics op een pc zijn next-level met ray-traced ambient occlusion (alleen beschikbaar op pc), en GeForce RTX-gebaseerde pc's hebben speciale RT-cores om uitstekende ray...
Sega en Microsoft kondigen nieuwe samenwerking aan
Microsoft en Sega hebben vandaag een nieuwe strategische samenwerking aangekondigd die Sega moet toelaten om grootschalige, wereldwijde games te ontwikkelen in een next-generation omgeving die gebouwd is op het Azure-cloudplatform van Microsoft. Consolerivalen Microsoft en Sony zijn in 2019 trouwens een soortgelijke samenwerking aangegaan. Het lijkt er dus op dat Azure een belangrijke rol zal spelen in de toekomst van cloud based-gaming. Voor Sega vormt deze samenwerking een belangrijk onderdeel van hun middellange- tot langetermijnstrategie waarbij het bedrijf een Super Game-initiatief ontwikkelt dat hen moet toelaten om nieuwe en innovatiege games te ontwikkelen waarbij de focus ligt op wereldijde distributie, online ervaringen en...
Finale trailer voor Arcane, de League of Legends Netflix-serie
Netflix heeft zojuist de laatste trailer gedropt voor hun aankomende animatieserie Arcane, gebaseerd op Riot Games' razend populaire League of Legends gamefranchise. De trailer, die gisteren in première ging tijdens de 2021 Worlds Semi-Finals, biedt de meest diepgaande blik op de serie tot nu toe. Arcane speelt zich af in de utopische regio Piltover en de onderdrukte ondergrondse Zaun, en volgt de oorsprong van de iconische League-kampioenen Jinx en Vi (ingesproken door Ella Purnell en Hailee Steinfeld) terwijl ze zich proberen te herenigen. In de wereld van Arcane heerst een duistere macht die geweld en chaos teweegbrengt, en de zussen uit elkaar dreigt te houden. "Toen we begonnen met de productie van Arcane, wisten we dat we iets...
Spellenspektakel dit jaar terug van weggeweest!
Komend weekend vindt naar jaarlijkse traditie Spellenspektakel plaats. Vorig jaar gooide corona roet in het eten, maar dit jaar staat de organisatie er, samen met vele tientallen uitgevers, terug. Zowel grote bedrijven als Asmodee, 999 Games en White Goblin Games als kleinere uitgevers als Barpig, Happy Meeple Games en The Game Master zullen aanwezig zijn op het tweedaagse evenement. Daar blijft het niet bij, want ook organisaties en websites die zich richten op de bordspellenwereld, zullen aanwezig zijn. Zo zal Bordspelmania aanwezig zijn en heeft budgetspelen een stand waar je je bordspellen kunt verkopen. Je vraagt ervoor wat je wil, terwijl budgetspelen een bedrag afhoudt dat naar een goed doel gaat. Naast de diverse standen waar...
Terug
Bovenaan