10 miljoen euro om 1 jaar in isolatie te leven

En we zijn ondertussen al ah spreken over 10mil.

Ik ga nimmeer kunnen maffe wetende da'k een vervroegd royaal pensioen heb opgegeven voor wat breinschade :p

Omdat het in een isoleercel is, lijkt het me gewoon onmogelijk. Ik denk dat de mens zoiets gewoon niet aan kan.
Als je soms verhalen leest in de krant van mensen die verwaarloosd worden en nog steeds in leven zijn dan denk ik: De kans bestaat dat je overlijdt maar de kans bestaat eveneens dat je na dat jaar nog leeft hoor.

De hamvraag is dan wel: Hoe? In welke toestand? Die toestand zal (zeer) slecht zijn.

Omdat het in een isoleercel is, lijkt het me gewoon onmogelijk. Ik denk dat de mens zoiets gewoon niet aan kan.
Ik vraag me af hoe snel het zou gebeuren vooraleer je doordraait.
Ik denk dat je daar mentaal beschadigd uitkomt eerlijk gezegd, een jaar met 0.0 interactie of ontspanningsmogelijkheden én nooit donker. Na wat weken is je bioritme om zeep en ben je levendige gesprekken met jezelf aan het voeren lijkt me.
" Gevangenen die langere tijd in een isoleercel zitten ontwikkelen hallucinaties en blindheid. Ook depressie, angststoornissen, verwarring, paranoia, en onbeheersbare rillingen komen voor bij gevangenen die langere tijd in de isoleercel vastzitten"
"De VN paste in 2015 een reeds bestaande resolutie over ethiek in gevangenissen aan, waar langer dan 15 dagen isoleren als een ontoelaatbare vorm van marteling werd opgenomen" https://nl.wikipedia.org/wiki/Isoleercel

Ge moogt u 10 miljoen houden, peisk :LOL:
Volgens mij haalt niemand dat. Je slaat gewoon compleet tilt.
Het experiment heeft al in de realiteit (ongeveer) plaatsgevonden.
43 jaar onschuldig in de isoleercel, vrij sinds 2016, leidt een normaal leven nu...
Land: de US uiteraard.

ONSCHULDIG DAN NOG :eek2:

Het experiment heeft al in de realiteit (ongeveer) plaatsgevonden.
43 jaar onschuldig in de isoleercel, vrij sinds 2016, leidt een normaal leven nu...
Land: de US uiteraard.

ONSCHULDIG DAN NOG :eek2:

"which he had fallen in love with watching National Geographic on his cell TV"
"locked up alone for at least 23 hours a day"
"all mediated for him through TV, books and magazines"
"He organised maths tests and spelling bees, played chess and checkers, shouting quiz questions and board moves through the bars of his cell to fellow solitary prisoners down the tier."

Had dus wel iets van bezigheden en contact met andere.
(Ni om af te doen van wat die man heeft meegemaakt, ik was al lang doorgedraaid)

Geen externe informatiedragers bij me hebben die me kunnen bezighouden zou me misschien lukken, als ik lang genoeg op voorhand de tijd heb om een aantal literaire werken te memoriseren. Ik zou bijv. een aantal epische werken memoriseren, zoals de Odyssee, De Goddelijke Komedie, LOTR en Harry Potter, om ze tijdens dat jaar intern te laten afspelen.
Dat jaar zou me dan ook gelegenheid geven om na te denken over dieperliggende betekenissen van bepaalde passages.

Laatst bewerkt:
Een jaar op een berg zitten met een hoop boeken lukt me wel, maar in die specifieke omstandigheden? Nope.

Wat ben je met 10 miljoen als je mentaal totaal bent doorgedraaid?

Nu het duidelijk is dat je als persoon gewoon kapot gaat na een jaar. Misschien ipv een jaar, een maand?

Ik zou zoiets serieus overwegen, maar ik weet echt niet of ik het ook effectief zou doen. 10 miljoen is gigantisch veel.
Maar 1 maand in mentale hel zitten... lastige keuze. Al denk ik dat ik het gewoon zou doen, met de gedachte dat ik daarmee ook de levens van mijn kinderen serieus vooruit kan helpen.

Hmm mijn kans om verlichting te bereiken...I'll do it. Daarna trek ik naar Nepal om monnik Giel les te geven.

Een maand zou ik wel doen, een jaar niet. Een maand zijn 90 maaltijden, dat is nog enigszins aftelbaar. Ik zou wel proberen mijn ogen te bedekken, 24/7 licht lijkt me een enorme mentale en fysieke kwelling.

Onze vriend MrBeast heeft het zelf toch al eens (waarschijnlijk) zelf 7 dagen gedaan. (natuurlijk uitvergroot etc. )
Maar toch op zijn minst een duidelijke setting weergegeven om een idee te hebben hoe dat er ongeveer zou uitzien.

Ik ben vrij zeker dat het mij niet zou lukken, zelf een maand zou lastig zijn.

Nu het duidelijk is dat je als persoon gewoon kapot gaat na een jaar. Misschien ipv een jaar, een maand?

Ik zou zoiets serieus overwegen, maar ik weet echt niet of ik het ook effectief zou doen. 10 miljoen is gigantisch veel.
Maar 1 maand in mentale hel zitten... lastige keuze. Al denk ik dat ik het gewoon zou doen, met de gedachte dat ik daarmee ook de levens van mijn kinderen serieus vooruit kan helpen.
Een maand voor 10 miljoen zou ik dan wel direct doen, zonder twijfelen.

Dat lijkt me nu echt wel heel haalbaar, niet? Alé, als het even moeilijk wordt heb je toch een straffe motivator.

Terug
Bovenaan