2025's Most Anticipated

Naar welke film kijk je het meeste uit?

• 28 Years Later

• Captain America: Brave New World

• The Fantastic Four: First Steps

• Frankenstein

• Jurassic World Rebirth

• Mickey 17

• Mission: Impossible - The Final Reckoning

• Predator: Badlands

• Superman

• Thunderbolts*

• Tron: Ares

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

DaFreak

Well-known member
Crowdfunder FE
Zeer binnenkort is daar weer de beste tijd van't jaar; nee niet kerstmis of nieuwjaar, lijstjestijd! Voor we volgende maand aan de best of lijstjes beginnen eerst tijd om eens vooruit te blikken naar wat 2025 voor ons in petto heeft. Zitten al heel wat interessante films tussen maar zoals altijd zullen we ook doorheen het jaar hopelijk weer een hele hoop leuke verrassingen voorgeschoteld krijgen. Benieuwd!

Vorig jaar won Dune: Part 2 de most anticipated trofee

En het ziet er naar uit dat die voor mij ook effectief op de eerste plek gaat eindigen dit jaar. Gebeurt niet vaak maar zelfs mijn nr2 zou wel eens overeen kunnen komen met de 2e plek uit de poll; Deadpool & Wolverine. Op nr 3 staat dan wel Joker: Folie à Deux. 😅 Moet hem zelf nog zien maar ik denk wel dat we kunnen stellen dat die zijn verwachtingen niet helemaal heeft ingelost.

Maar goed dat was voor het oudjaar, hoe zit het voor het komende jaar?
  1. Mickey 17 (Bong Joon Ho)
  2. Bugonia (Yorgos Lanthimos, reimagination van Save The Green Planet)
  3. Eddington (Ari Aster)
  4. Avatar: Fire and Ash (Cameron)
  5. Flowervale Street (David Robert Mitchell)
  6. Hope (Na Hong-Jin)
  7. Tron: Ares (horror influence met NIN? :woohoo:
  8. Jurassic World Rebirth (iets met ezel en zelfde steen but hope springs eternal & Gareth Edwards+David Koepp 🤞)
  9. The Fantastic Four: First Steps
  10. The Gorge
  11. No Other Choice (Park Chan-wook)
  12. Superman (James Gunn reboot)
  13. Predator: Badlands (Dan Trachtenberg)
  14. Frankenstein (Del Toro)
  15. Wolf Man (Leigh Whannell)
  16. They Follow (David Robert Mitchell)
  17. The Running Man (Edgar Wright)
  18. 28 Years Later (Danny Boyle)
  19. Wizards! (David Michôd)
  20. Thunderbolts*
  21. Captain America: Brave New World
  22. The Electric State
  23. Mission: Impossible - The Final Reckoning
  24. Companion
  25. Untitled Paul Thomas Anderson Event film Nog niets van geweten buiten PTA en dat is genoeg ;p

The Bride (Maggie Gyllenhaal), The Legend of Ochi, Animal Farm (Serkis), In the Grey (Guy Ritchie) ben ik ook best benieuwd naar. Verdere noemenswaardige releases; Spongebob: The Search for Squarepants, Elio (Pixar), The Smurfs, Minecraft: The Movie, Snowwhite, Zootopia 2, Conjuring: The Last Rites, Ballerina (John Wick spinoff), The Bad Guys 2, The War of the Rohirrim, Final Destination: Bloodlines, Saw XI, Return to Silent Hill, I Know What you Did Last Summer, Halloween: aftermath, Sinners, Insidious 4, Black Phone 2, Heat 2, Nobody 2, Mortal Kombat 2, Karate Kid: Legends, Johnny English 4, Enola Holmes 3, The Naked Gun, The Accountant 2, Wake Up Dead Man (Glass Onion sequel), F1, The Monkey, Love Hurts, Scary Movie 6, Freakier Friday, M3gan 2.0, Lilo & Stitch, Paddington in Peru, How to Train Your Dragon, Five Nights at Freddy’s 2, Now You See Me 3

Dat is een vrij tot heel triestige lijst bijna uitsluitend bestaande uit franchise sequels😅 Maar zoals elk jaar zullen er hopelijk wel nog een hoop verrassingen opduiken zoals dit jaar bijvoorbeeld; Love Lies Bleeding, The Substance, Anora, Oddity, ...

Ook het land der kleine schermen schotelt in 2025 weer heel wat interessante projecten voor. Slechts een kleine greep uit het aanbod want nu dat verdeeld is over 101 platformen is het moeilijk om er een deftig overzicht van te krijgen. Vul gerust aan met films en shows die ik over het hoofd zag waar je zelf op zit te wachten.

1. Alien: Earth
  2. Blade Runner 2099
  3. Wycaro 339 (codename)
  4. Zero Day
  5. A Knight of the Seven Kingdoms: The Hedge Knight (GOT Spinoff)
  6. Star Trek: Starfleet Academy
  7. IT: Welcome to Derry
  8. IronHeart
  9. Wonder Man
  10. Daredevil: Born Again
Heel misschien ook Murderbot en Neuromancer al voor volgend jaar. En daarnaast keren natuurlijk een hele hoop favorieten terug zoals bijvoorbeeld Severance en Silo S2, The White Lotus S3, The Last of Us S2, Stranger Things S5, Andor S2, Black Mirror S7, Gen V S2, Peacemaker S2, Yellowjackets S3, The Bear S4, One Piece S2, Invincible S3, ... Yep dat ziet er weer heel goed uit voor het kleine scherm. 👌

Laatst bewerkt:
En het ziet er naar uit dat die voor mij ook effectief op de eerste plek gaat eindigen dit jaar. Gebeurt niet vaak maar zelfs mijn nr2 zou wel eens overeen kunnen komen met de 2e plek uit de poll; Deadpool & Wolverine. Op nr 3 staat dan wel Joker: Folie à Deux. 😅 Moet hem zelf nog zien maar ik denk wel dat we kunnen stellen dat die zijn verwachtingen niet helemaal heeft ingelost.
Volgens Hideo Kojima wordt Joker: Folie à Deux een future classic 😋 Eerlijk gezegd vond ik hem ook beter dan ik verwacht had door alle slechte reviews.

Uit jouw lijstje kijk ik het meeste uit naar 28 Years Later!

28 Days Later vond ik fantastisch maar was eigenlijk niet zo'n fan van 28 Weeks. Ben wel benieuwd naar het vervolg maar ik verwacht niet direct iets echt verrassend. I Hope to be wrong though. 🤞

Joker: Folie a Deux komt er hier een van de dagen sowieso wel van. Ben wel curieus nu eerlijk gezegd. :biglaugh:

Ik moet eerlijk zeggen dat ik filmnieuws minder volg, ik laat mij gewoon verrassen op de moment dat ze uitkomen of als ik er iets over zie passeren op social media. Door jouw lijstje zie ik nu wel uiteraard een hoop die ik wil zien én toevallig gisteren op FB iets zien passeren van Mickey 17, die lijkt mij ook wel de moeite (top cast en regisseur!).

Bekijk Joker FaD zonder verwachtingen én verwacht geen actiefilm maar eerder een drama, dan zal het al beter meevallen.

Jurassic World Rebirth gekozen.

Dinofilms zijn op zich fantastisch, het probleem is echter dat er niet veel variatie op zit. Het beste en enigste dat je ermee kan doen is kat-en-muis spel. De JP films vond ik zalig, het enige storende element voor mij waren de kinderen. De dinos kunnen eng genoeg zijn zonder er kinderen bij te betrekken. In JP2 had het stuk met de Rex in een stad weggelaten kunnen worden, en JP3 was een beetje onnozel dat een kind een walkietalkie kon horen vanuit de maag van een Spinosaurus zonder dat dit gigant ergens te zien was.

De World-series probeerden een extra laag aan toe te voegen met al dat genetisch gedoe, wat prima was want zo kunnen we nieuwe soorten toevoegen. De Raptors als afgerichte jachthondjes was echter teveel aan. De tweede film was een regelrechte schande, 2/3 van de film in een groot herenhuis, serieus? En dan nog eens op het einde de vleeseters en planteneters rustig in een grote kelder met giftig rook aan alle kanten? De derde film vond ik nog ok al blijft de eerste World film de betere van de serie.

In Rebirth zag ik op eerst zicht dat het enkel volwassenen casts, hopelijk hebben ze lessen genomen. Ik geloof dat een simpele kat-en-muis scenario goed verfilmd kan worden.

Naar 28 Years Later kijk ik ook enorm uit.

De dingen waar ik naar uit kijk:
  • 28 Years Later
  • After The Hunt (Luca Guadagnino, eerst moet z'n nieuwe film Queer hier nog uitkomen)
  • The Battle of Baktan Cross van Paul Thomas Anderson
  • The Bookie & The Bruiser (S. Craig Zahler, maybe 2025)
  • A Big Bold Beautiful Journey (nieuwe Kogonada)
  • The Brutalist (dit jaar uit in de VS, volgend jaar bij ons)
  • Die, My Love (Lynn Ramsay)
  • The Drama (Kristoffer Borgli van Dream Scenario)
  • Easy's Waltz (filmdebuut van Nic Pizzolatto, showrunner van True Detective)
  • Eddington (nieuwe Ari Aster)
  • Ella McCay (eerste film van James L. Brooks in 13 jaar)
  • The End (Joshua Oppenheimer, dit jaar in de VS, volgend jaar hopelijk hier)
  • Father Mother Sister Brother (Jim Jarmush, weer een anthology film)
  • Frankenstein (Del Toro) en The Bride (Maggie Gyllenhaal), de Armageddon/Deep Impact van komend jaar
  • Flowervale Street (David Robert Mitchell van It Follows en Under The Silver Lake)
  • Hamnet (Chloe Zhao, met Paul Mescal en Jessie Buckley)
  • Havoc (Gareth Evans van The Raid samen met Tom Hardy, ligt al een paar jaar onuitgebracht stof te vergaren)
  • High and Low (remake door Spike Lee met Denzel)
  • Hope (Na Hong-Jin van The Wailing)
  • Judy (Alejandro Gonzalez Innaritu, waarschijnlijk eerder 2026)
  • Marty Supreme (Josh Safdie, zonder Benny maar met Adam Sandler)
  • The Mastermind (Kelly Reichardt)
  • The Materialists (Celine Song van Past Lives)
  • Mickey 17 natuurlijk
  • Mission: Impossible: The Final Reckoning
  • Mother Mary (David Lowery)
  • No Other Choice (Park Chang Wook)
  • Nouvelle Vague (vrij niche uitgangspunt maar ik kijk naar alles van Richard Linklater)
  • The Phoenician Scheme (nieuwe Wes Anderson, hopelijk komend jaar)
  • Play Dirty (Shane Black, maybe 2025)
  • Sinners (Ryan Coogler vampierenfilm met Michael B. Jordan)
  • The Smashing Machine (Benny Safdie, zonder Josh maar met... The Rock)
  • Wake Up Dead Man: A Knives Out Mystery
  • Warfare (Alex Garland)
  • The Way of the Wind (nieuwe van Terrence Malick, staat alvast gepland voor Cannes 2025)
  • Weapons (nieuwe film van Zach Cregger, maker van Barbarian)
  • Wizards (David Michod)
  • Wolf Man
  • nieuwe film van Damien Chazelle
  • nieuwe film van Steven Soderbergh, z'n laatste is ook nog niet deftig gereleased

• 28 Years Later
  • After The Hunt (Luca Guadagnino, eerst moet z'n nieuwe film Queer hier nog uitkomen)
  • Frankenstein (Del Toro) en The Bride (Maggie Gyllenhaal), de Armageddon/Deep Impact van komend jaar
  • Flowervale Street (David Robert Mitchell van It Follows en Under The Silver Lake)
  • Havoc (Gareth Evans van The Raid samen met Tom Hardy, ligt al een paar jaar onuitgebracht stof te vergaren)
  • Mickey 17 natuurlijk
  • Nouvelle Vague (vrij niche uitgangspunt maar ik kijk naar alles van Richard Linklater)
  • Warfare (Alex Garland)
  • The Way of the Wind (nieuwe van Terrence Malick, staat alvast gepland voor Cannes 2025)
  • Wizards (David Michod)
  • Wolf Man
  • nieuwe film van Steven Soderbergh, z'n laatste is ook nog niet deftig gereleased
Hooooly shit wat een jaar kan dat worden.

Hier ook enkel sequels en franchises op de lijst:
  • Mission: Impossible – The Final Reckoning
  • From the World of John Wick: Ballerina
  • Freakier Friday (noem het nostalgie)
  • Now You See Me 3
  • Cobra Kai Season 6, part 3 + Karate Kid: Legends
Misschien iets om met de kinderen te streamen:
  • How to Train Your Dragon
  • Zootopia 2
Van superhero franchises kijk ik enkel uit naar Daredevil: Born Again (voornamelijk vanwege de Netflix series, dus hoop dat het niet te hard verweven wordt met de huidige MCU). Voor de rest van Marvel en Superman afwachten wat de reviews aangeven, maar weinig enthousiasme.

• 28 Years Later
  • Mickey 17 natuurlijk
  • Warfare (Alex Garland)
  • Wizards (David Michod)
  • Wolf Man
Holy schnitzel, thanks !

Toevallig een idee welke in Januari al in de zalen zijn?

@FlyingHorseman Now, we are talking! Enkele heel leuke films waar ik nog niets van gehoord had. Ik wil precies wel eens weten welke sites jij volgt voor filmnieuws! Zijn die allemaal confirmed voor 2025? Had IMDB gecheckt op alle films voor volgend jaar maar de meeste van deze staan daar nog niet tussen.

Nieuwe Aster?! 😍
Eddington; Revolves around a couple stranded in a small New Mexico town during the pandemic. Initially welcomed, the town takes a sinister turn by nightfall. It reunites director Aster with actor Phoenix, portraying a sheriff with bigger ambitions.

Yep, sign me up already!

Guadagnino staat buiten kwestie, met alle parels dat die reeds afgeleverd checken we die sowieso. Stilaan hetzelfde voor Kogonada, met columbus scoorde die bij mij al vrij goed maar After Yang was zijn echt schot in de roos voor mij. An unbelievable journey with Collin Farrel, Margor Robbie en Phoebe Waller Bridge? Yep, put it on the list baby! ;p

Na The Wailing gaat Na Hong-jin precies meer internationaal met Fassbender & Vikander in de cast voor Hope.
A mysterious discovery is made on the outskirts of a remote harbor town. The residents find themselves in a desperate fight for survival against something they have never encountered before.
J1HFBzr.png

QKSrpLd.png

GYgJhQA.png

How have I not heard of this yet! Much excite! ;p

Marty Supreme, The Materialists, Mother Mary, ben ik minder excite over de onderwerpen maar gewoon op basis van de regisseurs toch ook maar in de kalender zetten. Way of the Wind, ok biblical but; Malick!

Is Garland al terug van gedacht verandert? Zei enkele maanden geleden nog dat hij geen films meer ging regisseren omdat hij de passie voor filmmaken verloren was. Het is te hopen want was een verlies voor filmliefhebbers. Please give us Warfare!

Nieuwe Park Chan wook! Comedy, Crime, Drama, Thriller
"After being unemployed for several years, a man devises a unique plan to secure a new job: eliminate his competition."
👌

Die nieuwe van Michod wekt ook direct interesse; R-rated comedy met die synopsis, Edgerton mee geschreven en dan die cast. Obamaface.jpg
2ZFg1OC.png

Also; 6 jaar doodse stilte van David Robert Mitchell en nu ineens 2 films op een jaar? 😱
Na dat fenomenale debuut It Follows had ik niet gedacht dat hij die zou opvolgen met het imo nog genialere Under The Silver Lake. Heb beetje mijn twijfels bij They Follow alhoewel ik op basis van zijn eerdere films daar sowieso al voor naar de cinema trek maar dan die Flowervale Street.
NYJzNjs.png

...
winnie-the-pooh-hungry.gif

Conclusie; er staat praktisch niets in die lijst dat ik niet wil zien. Kan al direct mijn openingspost overhoop gooien. Good stuff! Thanks for that :biglaugh:, het komende filmjaar ziet er al direct een stuk beter uit. :woohoo:

Laatst bewerkt:
Holy schnitzel, thanks !

Toevallig een idee welke in Januari al in de zalen zijn?
Ik kan helaas zelf niet meer veel naar de cinema gaan door een gehoorprobleem dus volg ik de releases in België minder. Ik weet wel dat Nosferatu van Robert Eggers en Wolf Man van Leigh Whannell in januari en The Brutalist van Brady Corbet in februari hier uitkomen... Bird van Andrea Arnold stond niet op mijn lijstje maar die komt normaal ook in één van die twee maanden uit, kijk ik ook naar uit.
@FlyingHorseman Now, we are talking! Enkele heel leuke films waar ik nog niets van gehoord had. Ik wil precies wel eens weten welke sites jij volgt voor filmnieuws! Zijn die allemaal confirmed voor 2025? Had IMDB gecheckt op alle films voor volgend jaar maar de meeste van deze staan daar nog niet tussen.
Hah, eigenlijk vooral een aantal filmsubs op Reddit. Regelmatig komt ook random de vraag in me op wat deze acteur/actrice of die regisseur de laatste tijd uitspookt en dan zoek ik het rechtstreeks op. Zo kwam ik er bijvoorbeeld achter dat Soderbergh en Na Hong-Jin nieuwe films in de pijplijn hebben staan door gewoon te googlen naar Michael Fassbender :unsure:. Die gaat trouwens ook de hoofdrol spelen in de Amerikaanse versie van de populaire Franse tv-reeks Le Bureau des Legendes.

Vandaag bijvoorbeeld ook gelezen dat de nieuwe van Scorsese waarschijnlijk een adaptatie van Home van Marilynne Robinson gaat zijn, die hij samen geschreven heeft met Todd Field. Marty heeft wel op elk moment 3 bevestigde projecten waarvan er uiteindelijk maar één gemaakt wordt dus we zullen zien.

Een deel van die films zijn niet officieel bevestigd voor 2025 maar dan is het een berekende gok als ik bijvoorbeeld gelezen heb dat het filmen al achter de rug is. Het hangt natuurlijk van productie tot productie af maar de post-production duurt meestal gemiddeld 9 maanden dus een film die nu opgenomen is, heeft veel kans om volgend jaar uit te komen. Tenzij de productiemaatschappij vervelend doet *cries in Mickey 17*.

Geloof ook dat Garland sowieso gezegd had dat hij Warfare wel nog ging opnemen en dan (tijdelijk) ermee ging kappen. Zou hier ook eerder co-regisseren met iemand die geholpen heeft bij Civil War.

Leuk om te zien dat 28 Days Later na 22 jaar :baard: nog steeds zo leeft dat een sequel daarop zoveel interesse opwekt. Of zit 28 weeks daar ook voor iets tussen? Vond die persoonlijk niet zo geweldig, wel entertainend daar niet van. Deze keer natuurlijk wel terug Boyle en Garland mee achter het stuur dus hopelijk maakt die de verwachtingen waar.

De hoge verwachtingen voor Mission Impossible vind ik persoonlijk beetje vreemd. Ik vond die vorige misschien wel de minste M:I tot nu en deze is daar een rechtstreeks vervolg op. Kzal hem later ook wel meepikken maar naar de cinema ga ik er niet voor gaan.

Een nieuwe Captain America, een nieuwe Fantastic Four, een nieuwe Superman, ... goh, zit er allemaal niet op te wachten precies.

Kijk wel uit naar 28 years, heb graag gekeken naar 28 days en 28 weeks. Anderzijds weet ik niet of er nog veel toegevoegd kan worden, zowel aan de reeks, als aan het genre (dat de laatste 10 jaar toch wel wat overspoeld is geweest).

Jurassic World: Rebirth ... uiteindelijk zal ik hem vroeg of laat thuis wel eens opzetten (het blijven dino's), maar echt naar uitkijken doe ik toch niet. De Jurassic World trilogy was mij toch veel te ontgoochelend.

Voor de kinderen toch wel uitkijken naar Zootopia 2. De 2e Mario film is pas voor 2026 zie ik.

Voor de rest laat ik het wat op mij afkomen :)
Daarvoor zie ik helaas ook wat te weinig films op jaarbasis, en volg ik het iets te weinig.

Oh ja, en de series. Zo te zien wordt het hipper en hipper om series te maken van films...

Blade Runner kan misschien wel werken als mini-serie. Voor Alien hou ik toch mijn hart vast, temeer omdat ik het gevoel heb dat er na al die films ook niet veel meer toegevoegd kan worden.

En de GoT spinoff... House of Dragons kan ik zeker smaken, maar er gaat toch een punt komen dat het ook allemaal wat teveel is en dat moment is nu misschien aangebroken met A knight of the Seven Kingdoms. Eerst daar de reviews afwachten, denk ik.

Misschien toch vooral uitkijken naar The White Lotus S3, The Last of Us S2, House of the Dragon S3, ... (in de veronderstelling dat dat allemaal voor 2025 is :unsure: )

Eerste poster voor BGs number one is here;
n7uvkl6pq65e1.jpeg

"Coming Soon" voorlopige datum van 20 juni
The end is not that extremely fucking nigh just yet. ;p

Terug
Bovenaan