Aankoopadvies scherm + muis + hoofdtelefoon

Horse

Well-known member
Sorry om alles in 1 topic te plaatsen, maar nu de zomer gedaan is wil ik terug gamen in het weekend. Ik doe dit altijd s’ avonds en mijn vriendin is het lawaai beu. Ik moet dus op zoek naar een hoofdtelefoon. Deze moet echt wel goed zitten want met sommige hoofdtelefoons krijg ik letterlijk pijnscheuten in mijn oorschelp. Vraag mij niet waarom maar het is zo. Spijtig dat de airpods niet passen op mijn Windows game pc.

Ik had graag ook eens geïnvesteerd in een iets groter scherm. Heeft dit een meerwaarde eigenlijk?

Graag ook een aanrader voor een muis aangezien ik nog steeds COD, CS, Doom, en dergelijke speel.

Ik kan aan alles heel veel geld spenderen, maar iets zegt me dat ik dat niet moet doen. Basically, bestaan er goede muizen voor €20, goede hoofdtelefoons voor €100 en goede schermen voor €250? Of heb ik dan altijd brol gekocht?

Laatst bewerkt:
Qua headset, zou het misschien beter zijn om IEM's te kiezen. Geen idee welke goed zijn. Kan iemand anders mss wel mee helpen.

Qua muis kan ik zeker het merk Mchose aanraden. Alle muizen hebben heel goede specs waar zelfs de duurdere bekende merken niet aan kunnen tippen.
Als je een simpelere muis wil en goedkoper kan je ook altijd kijken naar Glorious muizen, zijn heel deftig en kwalitatief.

Heb zelf de Mchose M7 Ultra en heb er nog geen moment spijt van. Ligt ook heel goed in de hand en de batterij gaat heel lang mee. Heb die rond de €50 betaald met promo op Aliexpress.

Qua scherm is het vrij moeilijk om iets aan te raden zonder budget en wensen.
Resolutie, refreshrate, paneeltype, etc.

De beste diameter vind ik, persoonlijk, een 34-35" met 1440p resolutie en hoge refreshrate. Je kan er al 1 vinden voor rond de €250-330. MSI, AOC, Samsung, Iiyama of Asus hebben bvb. zo'n scherm en op zich hebben die 9 van de 10 allemaal hetzelfde merk van paneel en voor die prijs zijn die zeker heel deftig.

Laatst bewerkt:
Wow. Super post. Waarvoor dank.

Kan ik mijn computer ook een kleine update geven? Ik heb een i5 3.3Ghz met 16GB RAM en een Nvidia GTX 1060 6GB

Als ik mijn geld aan een update geef, wat raden jullie mij dan aan? Ik moet wel zeggen dat ik vandaag de dag nog steeds veel games perfect kan spelen.

Wow. Super post. Waarvoor dank.

Kan ik mijn computer ook een kleine update geven? Ik heb een i5 3.3Ghz met 16GB RAM en een Nvidia GTX 1060 6GB

Als ik mijn geld aan een update geef, wat raden jullie mij dan aan? Ik moet wel zeggen dat ik vandaag de dag nog steeds veel games perfect kan spelen.

Graag gedaan.

Hou wel rekening mee dat die 1060 6GB wel wat last kan krijgen op 1440p Ultrawide. Zo'n 1060 is tegenwoordig meer een 1080p kaartje.

Afhankelijk van CPU type, hoogstwaarschijnlijk een i5-6600 o.i.d. als ik goed kan rekenen/gokken, zou ik, persoonlijk, niet al te veel meer investeren in dat systeem. Gaat stilletjes aan al naar de 10 jaar. Elke upgrade (zoals RAM, GPU en/of CPU) dat je nu aankoopt zou je eerder naar een nieuwer systeem kunnen duwen.

Een 5060 Ti 16GB/9060 XT 16GB zou een deftige upgrade zijn, maar er bestaat wel een mogelijkheid dat je CPU wat kan bottlenecken.

Voor ongeveer een €1100 heb je een compleet nieuw systeem op AM5 platform waar je nog vele jaren geniet van kan hebben.

Zoiets bvb.

Is maar een voorbeeld, zolang je huidige PC nog meekan zou ik daar nog van genieten.

Ja ik heb die echt al lang en verschiet ervan dat deze nog steeds goed meegaat. Vroeger moest je ieder jaar wel upgraden om een game te kunnen spelen.

Ja ik heb die echt al lang en verschiet ervan dat deze nog steeds goed meegaat. Vroeger moest je ieder jaar wel upgraden om een game te kunnen spelen.
Zolang je bvb. nog settings lager kan zetten kan je idd nog even toekomen. Zou er echt geen geld meer insteken. Eventueel een GPU upgrade kan zeker, deze kan je altijd naar je nieuwe systeem overzetten.

Helaas worden games zwaarder en zwaarder en ga je op den duur niet meer toekomen met 6GB VRAM. Minimum VRAM tegenwoordig is 12GB. 16GB is het beste op de moment.

Op 1440p ga je wel de GPU meer belasten dan de CPU zoals op 1080p. Dus mits een GPU upgrade zal je PC normaal wel zo'n ultrawide aankunnen.

Qua scherm is het vrij moeilijk om iets aan te raden zonder budget en wensen.
Resolutie, refreshrate, paneeltype, etc.

De beste diameter vind ik, persoonlijk, een 34-35" met 1440p resolutie en hoge refreshrate. Je kan er al 1 vinden voor rond de €250-330. MSI, AOC, Samsung, Iiyama of Asus hebben bvb. zo'n scherm en op zich hebben die 9 van de 10 allemaal hetzelfde merk van paneel en voor die prijs zijn die zeker heel deftig.
Wow, 34' is blijkbaar 81cm diameter

Dat is echt groot, ik heb 70cm. Maar ik denk wel dat dat voor een leuk effect zorgt (ik zit dichbij mijn scherm) maar groter hoeft ook niet denk ik, dan wordt het scherm té groot voor te gamen

Na wat googlen kom ik op deze 2 uit, wat denk je?

ik heb ook zo'n curved scherm maar wil daar terug vanaf :-/ heeft dat zo'n meerwaarde? indien wel, moet ik kiezen voor deze

Laatst bewerkt:
34" is idd een Ultrawide en is zelfs 86cm breed. Vind wel dat dat een meerwaarde is qua gaming. Je ziet ook een pak meer doordat de FoV breder is.

Ultrawide is idd niet voor iedereen weggelegd. Heb al jaren een 35" en ben er heel content van.

Die Medion is zeker niet slecht qua specs, maar heeft maar een TN paneel, waardoor de kleuren er niet echt mooi uitkomen.

Zou dan eerder deze kiezen:

IPS paneel (dus betere kleurweergave), 165Hz refreshrate. Meer heb je niet echt nodig.

Als je nog een muis zoek, die Mchose zijn wel goed, ik heb dan wel de K7 ultra gekozen omdat die vorm het dichtst bij mijn vorige muis aanleunt, maar voor 70€ incl draadloos laden is het een dijk van een muis. De A7, M7 en L7 zijn wat goedkoper, welke je neemt ligt meer aan de vorm die jij wilt (zijn allemaal clonen van top muizen met nagenoeg dezelfde specs voor een pak minder geld).

Licht, glijdt goed, heel precies en dat allemaal op slechts 1kHz polling (kan 8k).

34" is idd een Ultrawide en is zelfs 86cm breed. Vind wel dat dat een meerwaarde is qua gaming. Je ziet ook een pak meer doordat de FoV breder is.

Ultrawide is idd niet voor iedereen weggelegd. Heb al jaren een 35" en ben er heel content van.

Die Medion is zeker niet slecht qua specs, maar heeft maar een TN paneel, waardoor de kleuren er niet echt mooi uitkomen.

Zou dan eerder deze kiezen:

IPS paneel (dus betere kleurweergave), 165Hz refreshrate. Meer heb je niet echt nodig.
Zoals gezegd heb ik dit scherm gekocht, nog geen seconde spijt van!

Ik wou gisteren een Google Meet inplannen maar mijn systeem herkende geen camera of microfoon.
Ik moet dus beide extern aankopen en aansluiten?

Zoals gezegd heb ik dit scherm gekocht, nog geen seconde spijt van!

Ik wou gisteren een Google Meet inplannen maar mijn systeem herkende geen camera of microfoon.
Ik moet dus beide extern aankopen en aansluiten?
Zal je idd apart moeten aankopen. Zit standaard niet op een monitor.

Terug
Bovenaan