Aankoopadvies: welke racefiets/MTB?

Gisteren ook zo'n weg gehad die volledig onder de modder lag.
Maar ja, er stond een bordje "opgelet modder" dus het is allemaal oke.

Sinds ik een gravelbike heb gaat mijn koersfiets tijdens de wintermaanden op stal. Zeker in de periode die er nu aan zit te komen kom je altijd wel in de vuiligheid terecht.

In de eerste plaats om mijn fiets niet vuil te maken. Ik heb ook vaste spatborden op de gravel dus zowel de fiets als de kledij blijft veel properder. Als ik dan 1x per maand mijn fiets kuis is het wel goed, ik heb geen zin om dat na iedere rit te doen.
Ik woon ook nog eens aan een holle weg, deze blijft veel langer nat en vuil dan een doorsnee weg. In de winter proper de straat uit geraken is een hele opgave.

Ik vind dit zalig, toch magnifiek die herfst. Daar wat door rijden met je fiets. Ik merk dat ik minder en minder de mtb gebruik en langer met de koersfiets blijf rijden.
Zolang het droog is, is dat inderdaad zalig. Vorig jaar vrij zwaar gevallen in zo'n bladerdek. Sindsdien ben ik daar toch minder happig op geworden.

Zolang het droog is, is dat inderdaad zalig. Vorig jaar vrij zwaar gevallen in zo'n bladerdek. Sindsdien ben ik daar toch minder happig op geworden.
Ben ik ook altijd heel voorzichtig op. Is spiegelglad en valt niet altijd op als de bovenste bladeren droog zijn en de onderste nat.

Ben ik ook altijd heel voorzichtig op. Is spiegelglad en valt niet altijd op als de bovenste bladeren droog zijn en de onderste nat.
Ik denk dat ik gewoon nog eens moet vallen met mijn koersfiets, misschien zal ik dan niet meer door de bladeren rijden. Ik rijd wel op 30 mm banden, dat geeft iets meer vertrouwen al is het psychologisch.😀

Laatst bewerkt:
Ik heb zo al mijn vertrouwen op kasseien eruit gevallen. 1x in een kassiebocht de grond van wat dichter geïnspecteerd en sindsdien durf ik niks meer op kasseien.

Ik heb zo al mijn vertrouwen op kasseien eruit gevallen. 1x in een kassiebocht de grond van wat dichter geïnspecteerd en sindsdien durf ik niks meer op kasseien.
Kasseien zijn echt gewoon kut. Snap niet dat jan modaal daar met zijn koersfiets graag over bolt.. ik probeer ze alleszinds maximaal te vermijden

Natte kasseien?
Nat was veel gezegd, begon juist een zeer lichte miezerbui te komen.

Helm was na de val 2 delig en heb toch een week mank gelopen :laugh:
Kasseien zijn echt gewoon kut. Snap niet dat jan modaal daar met zijn koersfiets graag over bolt.. ik probeer ze alleszinds maximaal te vermijden
Daarom is mijn taktiek altijd hoe harder ge stampt op kasseien hoe sneller ge er vanaf zijt :unsure:

graag niet, gewoon snel er over. Je hebt ook kasseien en kasseien, die kleintje zoals in Lampernisse of Reninge, dat valt nog mee. Die grote knotsen met geulen waar een 25mm band zo in vast komt te steken, is andere koek.

graag niet, gewoon snel er over. Je hebt ook kasseien en kasseien, die kleintje zoals in Lampernisse of Reninge, dat valt nog mee. Die grote knotsen met geulen waar een 25mm band zo in vast komt te steken, is andere koek.
I give you… den ijskelder in Brakel. Zelfs met de mtb een onding van jewelste. Heel leuk om daar naar toe te rijden via de Schaperstraat (Oosterzele, aka the ball-shaker), Paddestraat (Velzeke) en de Jagerij (Mater).

De_IJskelderweg.jpg

I give you… den ijskelder in Brakel. Zelfs met de mtb een onding van jewelste. Heel leuk om daar naar toe te rijden via de Schaperstraat (Oosterzele, aka the ball-shaker), Paddestraat (Velzeke) en de Jagerij (Mater).

De_IJskelderweg.jpg
Voor mij is dit wel niet meer om met de koersfiets te doen. Ik zal er wel over rijden als ik er per toeval langskom, maar met 0,0 plezier

De_IJskelderweg.jpg

Ge zou voor minder op De Croo stemmen als dat ding je doorheen geschud heeft. :eek:

De_IJskelderweg.jpg
Zelfs met de MTB kan je daar wegglijden, ik spreek uit ervaring.

Terug
Bovenaan