Aankoopadvies: welke racefiets/MTB?

Mijn oog is op deze gevallen:

Lijkt me ideale combinatie om comfortabel met mijn vriendin te kunnen fietsen, maar ook stevig genoeg om op vakantie in Frankrijk eens het bos in te duiken.
Wat versta je onder 'het bos induiken'? Dit is geen MTB, het is wel een fiets waar je bospaden mee kan doen, singletracks of stevigere afdalingen lijken mij dan weer minder aan te raden.

Wat versta je onder 'het bos induiken'? Dit is geen MTB, het is wel een fiets waar je bospaden mee kan doen, singletracks of stevigere afdalingen lijken mij dan weer minder aan te raden.
Ik heb dan meer over een grindpad of een gewoon bospad inderdaad.

Ik ben ook een luxe fietser die enkel gaat fietsen als het mooi weer is :p

Wat is da toch met Canyon, gisteren stond de cf7 in blauw en zwart, nu enkel true red en weer een datum ver in 2024. Ik moet gewoon die fiets hebben! Cf7 of8 in M, geen zin om nog lang te wachten!

Gisteren een testrit mee gaan doen en het zal toch deze worden:

De banden die er op liggen zijn een soort mix tussen weg en offroad, het voordeel is dat ze voldoende grip bieden op grind en andere zachtere paden, maar ze hebben niet dat irritant gezoem van echte mtb banden op de weg.

Fiets leek me ook stevig genoeg en de vering meer dan voldoende om comfortabel te rijden. Ik ga er wel een iets hogere stuurpen op zetten zodat ik met mijn slechte rug/nek toch wat rechter kan zitten.

Vraagje, worden mountainbikes gemiddeld goedkoper in de winter? Ik wil hem vooral voor volgend jaar, dus als er iedere winter koopjes te doen zijn dan kan ik gerust even wachten

Vraagje, worden mountainbikes gemiddeld goedkoper in de winter? Ik wil hem vooral voor volgend jaar, dus als er iedere winter koopjes te doen zijn dan kan ik gerust even wachten

Ik zag gisteren in de krant dat ze bijna allemaal met een grote overstock zitten van MTB's dus er gaan wel koopjes volgen.

Budget?

Als je wat rond zoekt vind je wel serieus kortingen volgens mij.

In Decathlon Hasselt staat ne XC120 voor €950 ipv 1300.

Volgens mij: ja

In de winter komen de nieuwe modellen uit, en kan je de oude modellen aan flinke kortingen vangen

Voor Corona ging dat toch.
Maar die nieuwe zijn duurder
Dus gemiddeld worden ze niet goedkoper :oi22:

Nieuwe waren vroeger trouwens vanaf september maar tegenwoordig doen ze minder 'per jaar'

Het is nu al een goede periode om een mtb te kopen. Mogelijks wordt het in de komende maanden nog beter, mogelijks niet, who knows...

Gebeld met Canyon, na de zoveelste fout op hun site waarbij de cf7 als beschikbaar stond in M en dan weer niet beschikbaar was na verder klikken.

Er staan wat wijzigingen gepland in het najaar in de Endurace cf reeks, maar de dame kon er nog niet veel over zeggen. Wachten dus...of hopen op een lottowinst om de slx te kunnen betalen...

Terug
Bovenaan