Aankoopadvies: welke racefiets/MTB?

Goh, overstappen naar schijfremmen was voor mij toch een reden voor een nieuwe fiets ;-)
Bwaja ik vond mijn goed afgestelde velgremmen toch even goed remmen in het droge. Of het was beter in mijn herinneringen dan dat het echt was, dat kan ook.

Hebde dienen bikefitting al gedaan ondertussen?

U voordelen:
- Ik zie ook ni veel nut in meer aero te zijn, want da verschil gaat echt wel meevallen, en anders kan je mss beter gewoon een TT fiets kopen als het echt zo belangrijk is
- powermeter kan je goedkoper apart kopen. Ipv een nieuwe fiets
- als je uw fiets besteld hebt adhv u binnenbeen lengte en lengte, zal de maat toch ongeveer kloppen? Wat zei de bikefitting?
Is een nieuw stuur of.nieuwe cranks niet goedkoper?

Dus ik vermoed dat er weinig argumenten echt gelden om een nieuwe fiets te kopen als je geen geld teveel hebt.
Tenzij er echt niets aan die maat te doen is, maar mijne was ook iets te groot, en nieuw stuur en het was opgelost

Maar ik denk dat je diep vanbinnen die nieuwe fiets gewoon wilt
Fitting kan ten vroegste op 27/7, voor de fitting zal ik nog niks ondernemen van aankoop. Laatste ritten wat last van de onderrug. Bizar genoeg sinds het flippen van de fliphead.

Cho willen, de insteek is helemaal veranderd van Mtber die wegfiets koopt om wat conditie op peil te houden in de zomermaanden, tot meer performance gericht gaan rijden.

Eigenlijk is het omslagpunt gekomen op de Teide, beseffen dat de huurfiets wilier cento10 sl in M beter zit dan m'n endurace in M

Laatst bewerkt:
Kameraad van heeft die van hem binnengekregen gisteren, extreem content.

Italiaanse Specialized dealer. Tarmac SL7 expert. Ultegra di2 met Roval 38mms, perfecte staat, 1j garantie, €3.300
Lijkt inderdaad een veilige manier als koper, niet tevreden retour & geld terug.
Moet treffen dat ik ook naar SL7 keek, frameset. Er staan er daar wel bij die te goed om waar te zijn lijken...

Lijkt inderdaad een veilige manier als koper, niet tevreden retour & geld terug.
Moet treffen dat ik ook naar SL7 keek, frameset. Er staan er daar wel bij die te goed om waar te zijn lijken...

Wel een speciaal kleurtje en een SL7 natuurlijk. Dat drukt de prijs wel.
Het is wel een privé persoon. Dus of het een Ali-works is dat is moeilijk te zeggen. Of je moet de papieren opvragen.

Iemand ervaring met drinkrugzakken (Camelbak)?
Ga binnenkort naar de bergen en zou toch meer dan 2x750ml willen meenemen. Tijdens wandeltochten drink ik gemakkelijk 2-3l op, afhankelijk van het weer.

Edit:
Oeps, verkeerd topic precies, excuses.

Laatst bewerkt:
Op de mtb rijd ik altijd met een rugzak. Dan heb ik op die manier 2l bij en nog 1 bidon op de fiets. Op de heupen zijn er zakjes en één op de borstkas, ideaal om wat eten in weg te steken en vlot bereikbaar.

Er bestaan talloze merken en allerlei grotes, dat is uiteraard eigen goesting. Ik ben zo klein mogelijk gegaan, kan er armstukken of een body in kwijt maar dat is het ook. (ik heb dit model)

Ga binnenkort naar de bergen en zou toch meer dan 2x750ml willen meenemen. Tijdens wandeltochten drink ik gemakkelijk 2-3l op, afhankelijk van het weer.

Edit:
Ik heb er eentje van decathlon, een oud model. Maar in hun huidige aanbod hebben ze ook wat interessante exemplaren. Stel jezelf vooral ook de vraag hoeveel extra ruimte je nodig hebt (naast de ‘bladder’ dus).

Ik heb ook nog een heuptas van Camelbak, podium flow, waarin je een extra bidon kwijt kan (gekocht toen ik na een accidentje geen rugzak kon dragen). Ook wreed handig en je voelt dat niet.

Edit:
Ik heb het recente model van de decathlon. Tevreden van, zeker qua prijs. Ik ben wel relatief smal gebouwd en kan de rugzak net niet hard genoeg aanspannen rond schouders en middel. In de winter met extra laagjes aan is het wel ok. Ook nog veel extra opbergruimte naast de waterzak. Deze lijkt me steviger te zitten, maar minder opbergruimte naast waterzak.

Ik vermoed dat je met Camelbak mogelijks beter zal zitten qua ergonomie, maar ik zou toch sterk aanraden om dit ergens te gaan passen.

Als ik de geometrie van mijn huidige Orca M30 (maatje 57) leg naast die van de Canyon Grizl, dan lijkt de L mij beter dan de M.
De Grizl is wel wat agressiever, maar bij mijn Orbea heb ik wel vaak het gevoel dat hij wat te weinig agressief zit - rij ook zonder spacers. Dus dat lijkt dan wel oké. Of onderschat ik nu het verschil in stack/reach ratio (,51 vs ,48).

Als ik de geometrie van mijn huidige Orca M30 (maatje 57) leg naast die van de Canyon Grizl, dan lijkt de L mij beter dan de M.
De Grizl is wel wat agressiever, maar bij mijn Orbea heb ik wel vaak het gevoel dat hij wat te weinig agressief zit - rij ook zonder spacers. Dus dat lijkt dan wel oké. Of onderschat ik nu het verschil in stack/reach ratio (,51 vs ,48).

die L lijkt dan idd beter geschikt.

Het verschil in stack bij de Grizl in M & L is wel erg groot: 579 - 605: 26mm terwijl de reach maar 7mm vergroot.
De stack/reach verhouding tussen en M & L is groter dan die tussen de Orbea en de Grizl in L.

Iemand die ervaringen heeft met de ridley grifn?
Zou 99% als racefiets gebruikt worden. Ben om deze gevallen omwille van leuke korting bij lokale dealer.
Afgemonteerd met mechanische 105 groep.

Ik rijd nu met een trek alpha 2.1 105 mechanisch

Hoor graag!

Iemand al is gekocht via Buycycle?
Al gekocht en verkocht via daar.

Gekocht:
Communicatie na aankoop was bij mij wel miniem. Koper krijgt een week (2?) om de fiets in te pakken en te versturen. Ik kreeg geen melding hiervan dus was maar op een tracking nummer aan het wachten. Kwam uiteindelijk enkel een mailtje dat de fiets verzonden was. Stond uiteindelijk paar dagen later aan mijn deur.
Reken dat er wel nog extra kosten bijkomen als je koopt ten op zichte van de prijs die geadverteerd staat (je kan dit wel zien als je verder klikt).

Verkocht:
Ik verkocht een rim brake fiets met ISP.
De doos die toekwam is hun standaard doos voor fietsen met steekas en was te klein voor de ISP. Ik heb de fiets bijna volledig moeten demonteren voor die in de doos te krijgen.

Kleine dingetjes achteraf gezien natuurlijk.

Ik zou wel niet twijfelen om via hun terug fietsen te kopen/verkopen.

Al gekocht en verkocht via daar.

Gekocht:
Communicatie na aankoop was bij mij wel miniem. Koper krijgt een week (2?) om de fiets in te pakken en te versturen. Ik kreeg geen melding hiervan dus was maar op een tracking nummer aan het wachten. Kwam uiteindelijk enkel een mailtje dat de fiets verzonden was. Stond uiteindelijk paar dagen later aan mijn deur.
Reken dat er wel nog extra kosten bijkomen als je koopt ten op zichte van de prijs die geadverteerd staat (je kan dit wel zien als je verder klikt).

Verkocht:
Ik verkocht een rim brake fiets met ISP.
De doos die toekwam is hun standaard doos voor fietsen met steekas en was te klein voor de ISP. Ik heb de fiets bijna volledig moeten demonteren voor die in de doos te krijgen.

Kleine dingetjes achteraf gezien natuurlijk.

Ik zou wel niet twijfelen om via hun terug fietsen te kopen/verkopen.
Wat is de kost van buycycle?

Ben aan het rondkijken om mijn Cube Attain GTC Pro 2018 te vervangen door iets nieuwer.

Vereisten:
Carbon kader
Elektronisch schakelen
Comfortable endurance fiets

Nice to have maar niet noodzakelijk:
Carbon wielen
Powermeter

Na wat rondzoeken ben ik aan het twijfelen tussen de Giant Defy en de Specialized Roubaix SL8.

De Defy Advanced 1 voldoet aan de minimum vereisten, de Defy Advanced Pro 0 vinkt alles af en is mss zelf wat overkill maar hij oogt mooi en strak :)

Enigste waar ik serieus aan twijfel om voor de Defy te gaan is de stack, die is dikke cm lager dan mijn huidige fiets en heb wat schrik dat mijn rug dat niet gaan aankunnen. Rij nu met max aantal spacers.

En dan is er de Specialized Roubaix, uit alle test en video's die ik gezien heb is dat de meest comfortabele fiets maar de Future Shock maakt hem wel duur in vergelijk met de Giant.
De Roubaix SL8 Comp is qua specs vergelijkbaar met de Defy Advanced 1, de SL8 Expert met de Advanced Pro (wel Rival vs Ultegra).
Nadeel aan de Roubaix is de zichtbare kabels aan het stuur en de kleuren.

Wat is jullie advies?

Canyon valt af wegens geen geen service center in de buurt.
Trek Domane SL 6 gen 4 valt eventueel ook nog te overwegen

Roubaix zou ik persoonlijk van weg blijven.

Vraag is of je die stack effectief nodig hebt, en dus de defy ook geen goeie fit is. Want de defy is veruit wel de mooiste en meeste bang for buck.

Ben aan het rondkijken om mijn Cube Attain GTC Pro 2018 te vervangen door iets nieuwer.

Vereisten:
Carbon kader
Elektronisch schakelen
Comfortable endurance fiets

Nice to have maar niet noodzakelijk:
Carbon wielen
Powermeter

Na wat rondzoeken ben ik aan het twijfelen tussen de Giant Defy en de Specialized Roubaix SL8.

De Defy Advanced 1 voldoet aan de minimum vereisten, de Defy Advanced Pro 0 vinkt alles af en is mss zelf wat overkill maar hij oogt mooi en strak :)

Enigste waar ik serieus aan twijfel om voor de Defy te gaan is de stack, die is dikke cm lager dan mijn huidige fiets en heb wat schrik dat mijn rug dat niet gaan aankunnen. Rij nu met max aantal spacers.

En dan is er de Specialized Roubaix, uit alle test en video's die ik gezien heb is dat de meest comfortabele fiets maar de Future Shock maakt hem wel duur in vergelijk met de Giant.
De Roubaix SL8 Comp is qua specs vergelijkbaar met de Defy Advanced 1, de SL8 Expert met de Advanced Pro (wel Rival vs Ultegra).
Nadeel aan de Roubaix is de zichtbare kabels aan het stuur en de kleuren.

Wat is jullie advies?

Canyon valt af wegens geen geen service center in de buurt.
Trek Domane SL 6 gen 4 valt eventueel ook nog te overwegen
En een Defy van de modeljaar 2023? Als ik mij niet vergis is de nieuwe net iets agressiever geworden.

Terug
Bovenaan