Aankoopadvies: welke racefiets/MTB?

En nu eentje weg? Of een erbij
Best eentje weg want ik heb nog een Aeroad ook van nog geen 3 jaar oud. Maar altijd spijt gehad dat ik niet voor elektronisch schakelen gekozen had dusja.
En mijn vriendin is wss niet echt iets voor mij want die stimuleert me om fietsen te kopen en dat is niet zo goed denk ik. 😂

Best eentje weg want ik heb nog een Aeroad ook van nog geen 3 jaar oud. Maar altijd spijt gehad dat ik niet voor elektronisch schakelen gekozen had dusja.
Ondertussen wel schone verzameling...
Herinner me een met kleuren van movistar en een zwart Witte.

Ondertussen wel schone verzameling...
Herinner me een met kleuren van movistar en een zwart Witte.
Ja die Movistar is ook weg en had een grijze Aeroad in de plek die nu plaats zal maken voor die Aeroad. Dus dan heb ik nog de zwart witte ultimate aero (als winterfiets al is het eigenlijk schandalig) en de Aeroad.

Maar mss dat ik volgend jaar nog een grail bij zou kopen voor w-w als ik in Waregem woon want dan is het 60km enkele rit.
Heb het wel in de paasvakantie ook gedaan en ging ook wel goed met de ultimate dus ik twijfel er nog over.

Ja die Movistar is ook weg en had een grijze Aeroad in de plek die nu plaats zal maken voor die Aeroad. Dus dan heb ik nog de zwart witte ultimate aero (als winterfiets al is het eigenlijk schandalig) en de Aeroad.

Maar mss dat ik volgend jaar nog een grail bij zou kopen voor w-w als ik in Waregem woon want dan is het 60km enkele rit.
Heb het wel in de paasvakantie ook gedaan en ging ook wel goed met de ultimate dus ik twijfel er nog over.
Ah die is al weg, mooie kleur toch.

60km enkele rit met de fiets? Phoe, toch al een eindje bollen. Oei oei Waregem ;)

Ah die is al weg, mooie kleur toch.

60km enkele rit met de fiets? Phoe, toch al een eindje bollen. Oei oei Waregem ;)
Ja maar in het doorgaan rijden we samen naar het werk met de fiets in de koffer, is enkel savonds dat ik dan naar huis zou fietsen en zo heb ik mijn training ook gedaan.

Ja maar in het doorgaan rijden we samen naar het werk met de fiets in de koffer, is enkel savonds dat ik dan naar huis zou fietsen en zo heb ik mijn training ook gedaan.
Ga je elke dag uw fiets in de koffer leggen?
Dat gaat toch ook ambetant zijn na een tijd. Allez zou ik toch vinden.

Probleem is dat we geen auto hebben met trekhaak om een fietsenrek te bevestigen. En zo een sucker (de echte naam ontglipt me) vertrouw ik precies niet helemaal. Nu het is ook niet elke dag want ik werk al 2 dagen van thuis uit.

Probleem is dat we geen auto hebben met trekhaak om een fietsenrek te bevestigen. En zo een sucker (de echte naam ontglipt me) vertrouw ik precies niet helemaal. Nu het is ook niet elke dag want ik werk al 2 dagen van thuis uit.
Vrouw met de juiste kwaliteiten?

Ik ben al heel mijn leren een fervent wielerfanaat, maar gek genoeg heb ik mij nog nooit een echte koersfiets aangeschaft. Daar wil ik nu verandering in brengen. Ik ben er natuurlijk nog totaal niet over uit welk model ik mij juist ga aanschaffen, maar logischerwijs geen superduur model om te beginnen.

Wat is het nu juist? :tongue:
Er zijn ook fietswinkels die u een statische meting doen (met wat geluk gratis bij aankoop van een fiets).

Wel zien dat het fatsoenlijk gedaan wordt. Bijvoorbeeld met zo een toestel met Shimano. En niet eens effe een meetlatteke langs u houden, en de afstand tot uw kruis eens meten.

Shimano fitting heeft bij moet toch wel minstens een uur geduurd.

Afhankelijk van de auto is dat toch 2 keer niets?

In een Up is dat wss een gedoe, in iets gelijkaardigs aan een XC40 of groter is dat de zetels plat en de fiets er in zijn geheel in...

Uiteraard in de veronderstelling dat er geen kinderstoelen of dergelijke in de auto zitten.

Ik heb de Europese variant van de Seesucker, een Treefrog. Je kan dat ding blind vertrouwen. Een panoramisch dak helpt wel.

Kanttekening: het is veel meer gedoe dan de fiets in de koffer leggen, dus in jouw usecase is dat totaal niet interessant. Als je standaard uw zetel plat kan leggen (geen kinderstoelen bv) is de koffer by far de makkelijkste en veiligste optie. Voor een rit van 60km zou ik dat ook wel de moeite vinden.

In een Up is dat wss een gedoe, in iets gelijkaardigs aan een XC40 of groter is dat de zetels plat en de fiets er in zijn geheel in...

Uiteraard in de veronderstelling dat er geen kinderstoelen of dergelijke in de auto zitten.
Het hangt ook van de fiets af, en van de kofferopening, natuurlijk. @Str8_6 is ook niet klein, een xl frame met ver uitstekende zadelpen kan al wel eens moeilijk zijn. In mijn v60 (met de zetels plat uiteraard) bv kan ik mijn gravelbike zo inladen, maar mijn mtb kan er enkel in met het voorwiel uit.

Ook mijn gedacht.
Ik heb hier 2 fietsendragers liggen. Gebruik dat nooit.

Gooi die altijd gewoon in de koffer. Zelfs als we met 2 gaan, deken ertussen en op elkaar. Ben altijd veel eerder gereed met uitladen dan de anderen met een fietsendrager.

Ook mijn gedacht.
Ik heb hier 2 fietsendragers liggen. Gebruik dat nooit.

Gooi die altijd gewoon in de koffer. Zelfs als we met 2 gaan, deken ertussen en op elkaar. Ben altijd veel eerder gereed met uitladen dan de anderen met een fietsendrager.
Zo deed ik het ook. Tot wanneer er kinderen zijn en van die dekselse autostoelen :wallbash:, dan is een trekhaak véél sneller.

Terug
Bovenaan