Aankoopadvies: welke racefiets/MTB?

Ik weet niet welke kinderstoelen jullie hebben maar met een Maxi cosi is dat toch maar een minuutje werk?
Vaste draaibare autostoelen (c1-3y). Die dingen zijn lomp en wegen best nog veel.
Het Thule rek gaat er veel sneller op en af dan dat je die ondingen in en uit de isofixen kan halen.

Laatst bewerkt:
Het verbaast me echt hoe vaak jullie een fiets kopen. Ik heb mijn vorige 'opgereden'. De huidige heb ik nu 3 jaar en gaat nog wat jaren moeten meegaan. 😅

ja fiets in de koffer valt ook wel goed mee. In de paasvakantie stak ik die gewoon savonds in de koffer en smorgens is dat gewoon wielen erin en weg. Is met die steekassen nog geen 3 minuten werk eigenlijk.

Het verbaast me echt hoe vaak jullie een fiets kopen. Ik heb mijn vorige 'opgereden'. De huidige heb ik nu 3 jaar en gaat nog wat jaren moeten meegaan. 😅
Het leven is te kort om lang met dezelfde fiets te rijden. Na +/- 4 jaar is het meestal wel tijd voor iets nieuws.
Mijn auto daarentegen heb ik ondertussen (2dehands gekocht) al 11 jaar, dat dient maar om mijn fietsen te vervoeren 😄.

Het leven is te kort om lang met dezelfde fiets te rijden. Na +/- 4 jaar is het meestal wel tijd voor iets nieuws.
Mijn auto daarentegen heb ik ondertussen (2dehands gekocht) al 11 jaar, dat dient maar om mijn fietsen te vervoeren 😄.
Uiteindelijk denk ik dat dat het verschil in jaarlijkse kost tussen om de 4 jaar een nieuwe fiets kopen (en de oude 2dehands nog relatief 'goed' verkopen) vs. 'oprijden' en bv. om de 8 jaar een nieuwe kopen, nog wel zal meevallen. Zeker in het middensegment. Geldt echter waarschijnlijk niet voor de topfietsen.

Valt idd goed mee op die manier. Meestal heb ik er dan zo een 1000€ minder voor dan de aankoopprijs.

Valt idd goed mee op die manier. Meestal heb ik er dan zo een 1000€ minder voor dan de aankoopprijs.
Moet je mij toch eens uitleggen hoe je dat doet.
Ik heb op mijn willier 50% of 2300€ moeten laten vallen, 3j oud.
Het aanbod 2dehands is echt gigantisch, op buycycle gooien ze het naar uwe kop.

Ik heb mijn Canyon Endurace SL7 twee weken geleden verkocht.

Nieuwprijs: €1899 in 2019
(Full R7000 105 disc, met Aksium wielen)

Upgrades
Stages Ultegra PM: €150 betaald 2ehands
Elite carbon Wielen: €400 betaald nieuw
Canyon Aerocockpit: €175 betaald 2ehands (denk ik - zoiets)

De verkoop was incl. de originele Aksium wielen, en minus de gp5000tr. Ipv daarvan zgan Schwalbe Pro’s gemonteerd.

Fiets was in uitmuntende staat, heel veel duidelijke foto’s, 500km geleden binnen- en buitenkabels vervangen, ketting, cassette en supacaz stuurlint.

Totaalprijs over 5j, behalve het onderhoud dat ik zelf heb gedaan:

€2.625

Verkocht voor €2000

🫡🫡🫡
Zo!

Canyon Endurace CF SL (105 11 speed, alu wielen) in 2015 (2016?) gekocht voor €1600, verkocht in juni 2019 voor €900.
Canyon Endurace CF SL Aero (Ultegra 11 speed, Reynolds carbon wielen, 1 piece cockpit) in 2019 gekocht voor €3400, in maart 2022 verkocht voor €2200.

Ik vermoed dat je Wilier gewoon te duur was in initiële aankoop, tweedehands willen mensen minder betalen voor de naam.

Door dit lijstje te maken merk ik op dat ik vermoedelijk niet dezelfde cadans van aankoop/verkoop zal behouden met de huidige fiets :p

Voor de lol m'n Cannondale eens opgezocht en dat gaat toch ook naar 40% laten vallen hoor.

Nu ik ben ook van het type oprijden dus zo erg is dat niet :biglaugh:

Ik heb nog nooit zoveel verloren op een fiets.
BMC aangekocht voor 1800€, na 4 jaar verkocht voor 1200€
Canyon Ultimate aangekocht voor 2200€, verkocht voor 1800€ na 4 jaar
Grizl aangekocht voor 1200€, verkocht voor 1000€ na (ik denk 1.5 jaar)
Mijn huidige aeroad heb ik gekocht voor 4000€ en ga ik toch nog 3000€ voor proberen krijgen na 3 jaar.

Alles is dan ook in perfecte staat en maniakaal onderhouden, want de eerste die komt kijken koopt ze zelfs ook altijd direct.
En de maat scheelt natuurlijk ook. Als je in de M en L range zit dan gooien ze ze idd naar uw kop, maar als je in de grote maten zoals ik zit dan is het aanbod heel wat beperkter.

Ik heb nog nooit zoveel verloren op een fiets.
BMC aangekocht voor 1800€, na 4 jaar verkocht voor 1200€
Grizl aangekocht voor 1200€, verkocht voor 1000€ na (ik denk 1.5 jaar)
Mijn huidige aeroad heb ik gekocht voor 4000€ en ga ik toch nog 3000€ voor proberen krijgen na 3 jaar.

Alles is dan ook in perfecte staat en maniakaal onderhouden, want de eerste die komt kijken koopt ze zelfs ook altijd direct.
En de maat scheelt natuurlijk ook. Als je in de M en L range zit dan gooien ze ze idd naar uw kop, maar als je in de grote maten zoals ik zit dan is het aanbod heel wat beperkter.
Dat zijn natuurlijk ook wel relatief lage aankoopprijzen. Reken je daar bij de Canyons ook de afleverkosten bij en op geen enkele fiets upgrades uitgevoerd die mee verkocht werden?

Dat is best veel, gezien je die in outlet soms al voor 1900 kan kopen met 105 groep. Misschien was dat in de Corona-periode?
Er zijn er nu die al hun nieuwe Aeroad cf slx7 verkopen, biedingen liggen daar rond de 3500. Dat is dan voor een 105 di2 met arc1600 wielen. Een rival gaat maar 3000 2dehands, maar die kostte ook maar 4200 nieuw.

Ik heb zelf nooit begrepen waarom iemand 3000 wou geven voor mijn endurace in M, oud model met slinger kabels en daarvoor van uit Rotterdam naar de westkust is gereden. Als je ziet welke deals er soms zijn in Outlet.

Willier is uiteindelijk een beetje zoals Colnago en Ridley. :oi22:
Serieus?
Ik dacht dat Willier een premium merk was.

Toch schone xc mountainbikes.
Iemand uit de club heeft een elektrische xc mtb van Willier. Superknap ding. Heel mooi weggewerkt dat het een ebike is

Edit: ik verschiet ook wel wat van wat iedereen hier nog vangt voor zijn oude fietsen. Ik ben ook meer van het principe oprijden.
Mijn exceed wordt dit jaar 9, de scalpel 4 jaar. Ik vermoed dat die scalpel nog minstens 3 jaar (maar waarschijnlijk langer) zal meegaan.

De evolutie in geometrie-wijzigingen gaat precies ook een stuk trager. De ideale range van vormen voor elke discipline zijn precies gevonden dus je fiets blijft ook gewoon relevant. De scalpel zit wel nog op 100mm veerweg, terwijl nu veelal 120mm wordt gebruikt, maar bon.

Laatst bewerkt:
Dat is best veel, gezien je die in outlet soms al voor 1900 kan kopen met 105 groep. Misschien was dat in de Corona-periode?

Er zijn er nu die al hun nieuwe Aeroad cf slx7 verkopen, biedingen liggen daar rond de 3500. Dat is dan voor een 105 di2 met arc1600 wielen. Een rival gaat maar 3000 2dehands, maar die kostte ook maar 4200 nieuw.

Ik heb zelf nooit begrepen waarom iemand 3000 wou geven voor mijn endurace in M, oud model met slinger kabels en daarvoor van uit Rotterdam naar de westkust is gereden. Als je ziet welke deals er soms zijn in Outlet.
ja die van mij was wel met ultegra en carbon wielen en zoals ik al zei, in de grotere maten zoals bij mij zijn de keuzes 2dehands vrij beperkt. En 105 hoe je het draait of keert is op de 2dehandsmarkt een pak minder gegeerd dan ultegra.
Ook al schakelt dat even goed en is een nieuwe 105 groep beter dan een oudere ultegra, het is de naam. Net zoals decathlon ook topfietsen heeft maar het een beperkter publiek heeft wegens de naam.

Terug
Bovenaan