Aankoopadvies: welke racefiets/MTB?

Is het normaal dat het zo lang duurt dat er weer nieuwe voorraad is bij canyon?
Is de eerste keer dat ik een nieuwe fiets wil kopen dus weet niet hoe dat normaal gaat, maar dit duurt nu al weken

Is het normaal dat het zo lang duurt dat er weer nieuwe voorraad is bij canyon?
Is de eerste keer dat ik een nieuwe fiets wil kopen dus weet niet hoe dat normaal gaat, maar dit duurt nu al weken
Da's vaak de gang van zaken bij Canyon, zeker voor gegeerde modellen. Ik heb ook 3-4 maand de site in de gaten moeten houden om mijn Endurace in de gewenste maat te kunnen bestellen.

Amai, das wel heel lang.
Ik weet niet of ik zoveel geduld ga hebben :(

Al gedacht om de rode dan te bestellen en over een jaar te laten spuiten bij MC in een kleur naar wens, maar das ook mss wa zot.

Amai, das wel heel lang.
Ik weet niet of ik zoveel geduld ga hebben :(

Al gedacht om de rode dan te bestellen en over een jaar te laten spuiten bij MC in een kleur naar wens, maar das ook mss wa zot.
Best iedere maandagvoormiddag kijken. Dan komen de nieuwe er meestal op, maar ze gaan rap de deur uit of er is niet veel voorraad.

Ik vind vooral de kleuren heel beperkt en echt saai de laatste tijd. De aeroad is in ieder model bijna in dezelfde kleuren. Wit, of dat kaki en rood. Tenzij je echt naar de cfr gaat, dan heb je wel mooiere speciale kleuren.

De clue zit nochtans in het artikel dat je post: de problemen zitten vooral in de MTB en e-bikes.

Geen overschotten op (performance) road en gravel.
Het was al lachend bedoeld. Er is sowieso steeds een mismatch in niveau/type fiets/ maat/ etc..

"Our growth curve in 2024 was flatter compared to previous years, but it depends on the product category: some segments performed better than others, especially in 'performance road' and 'performance gravel' segments. In contrast, the demand for regular mountain bikes without electric drive systems has declined significantly.

Desalnietemin zullen er geen €350m aan non-EMTB's staan..

Het was al lachend bedoeld. Er is sowieso steeds een mismatch in niveau/type fiets/ maat/ etc..

"Our growth curve in 2024 was flatter compared to previous years, but it depends on the product category: some segments performed better than others, especially in 'performance road' and 'performance gravel' segments. In contrast, the demand for regular mountain bikes without electric drive systems has declined significantly.

Desalnietemin zullen er geen €350m aan non-EMTB's staan..
Het is toch frappant hoe bedrijven een groeicurve van enkele exceptionele jaren (Corona) niet kritisch kunnen beoordelen. The sky is the limit, met ogenschijnlijk geen vraagtekens bij het feit dat de vraag ooit terug zou kunnen afnemen.

Het is toch frappant hoe bedrijven een groeicurve van enkele exceptionele jaren (Corona) niet kritisch kunnen beoordelen. The sky is the limit, met ogenschijnlijk geen vraagtekens bij het feit dat de vraag ooit terug zou kunnen afnemen.

Sterker nog, het is frappant hoe ook de professionele investeerders er niet kritisch naar gekeken hebben en instapten op de covid hausse.
KKR, een van de grootste private equity fondsen wereldwijd, heeft een buy-out van €1.6 miljard gedaan in '22 in het Nederlandse Accell (Batavus, Koga, Lapierre, Babboe..) en daar gaat het nog slechter in vergelijking met GBL hun investering in Canyon.

Er bestaan tools om dat automatisch in het oog te houden en u dan automatisch ne mail te sturen.

Maar ik weet niet hoe ze heten :)
ja klopt, heb ik ook nog geïnstalleerd toen ik mijn grizl wou kopen. Is een addon, maar ben vergeten hoe die heet.

Wat Canyon een massa geld gekost heeft is het afbranden van twee grote magazijnen in Duitsland. Ze hadden hun eigen batterijen voor de e-mtb (met shimano motor) en deze batterijen begonnen scheuren te vertonen.
Daar waren ze al geruime tijd van op de hoogte maar pas na het afbranden van die magazijnen hebben ze de verkoop stop gezet, kopers mochten niet meer met deze fietsen rijden en is men refunds beginnen betalen aan alle gedupeerden.

Elk merk zal wel met overstock zitten van bepaalde modellen. Die frats heeft hen héél veel geld gekost.

Dochter haar MTB net gestolen aan een winkel. Geen camera buiten. Politie gebeld, maar die zeiden. Online of langs komen om een aangifte te doen.
Wat kan ik kwa verzekering?
Iemand een idee van?

Ga naar uw lokale (sport)fietsenmaker en zie welke merken die heeft staan en aanraadt.

Met die Trek kan je overigens enkel gravel rijden als er gravelbanden op legt (en andere wielen?). Anders ga je snel plat staan.
Ben er vandaag eens gepasseerd en die raadde me van zijn stock de Orbea Terra H30 aan om te beginnen.

Is natuurlijk een gravelfiets, maar zou evengoed zijn ding kunnen doen op de meer op de weg gebaseerde ritten. Hij gaf aan om dan wat met de bandendruk te spelen of natuurlijk een set racebanden op te zetten.

Iemand hier toevallig een mening/ervaringen over?

Leuke fiets.
Wel redelijk boven uw budget. Denk eraan dat je waarschijnlijk ook schoenen, helm, kleren nog moet aanschaffen.
Geen idee of Orbea ook aluminium modellen heeft.

Orbea is zeker een topmerk.

Als ik uw initiële post lees denk ik dat je een gravelfiets wilt met lichte gravelbanden.

Baanbanden zou ik er nooit opzetten. Eventueel tweede set wielen dan zodat je heel snel kan wisselen. Maar kost weer geld.

Merk op: ik ben een offroadfietser. Mogelijks ziet een wegrenner het anders.

Een H30 is alu. Bij orbea zijn de alu-modellen aangeduid met H, de carbon met M. Hun lasnaden zijn altijd ook mooi afgewerkt, je ziet amper dat het geen carbon is.

Mooie fiets, en grx is bombproof. Met de juiste banden kun je daar op asfalt ook perfect mee uit de voeten (tenzij je in een snelle groep wil gaan meerijden).

Terug
Bovenaan