Welk voordeel hebben straight pull spaken volgens jou? Ik heb nog nooit een case gezien waarin bewezen is dat het effectief sterk zou zijn. J-Bend heeft als voordeel dat elke fietsenmaker die op stock heeft of op maat kan draaien. Voor de rest....
Ratchet's, tsja... ik maak zelf ook graag wielen met DT Swiss naven (ratchet naven), maar Hope naven zijn ook fantastisch en werken met pallen. Ik zou dat nu niet echt als echt uniek element gebruiken om al dan niet voor een fiets te kiezen.
Ik was misschien iets te vlug met het plaatje te analyseren.
Ik dacht dat er aero spaken in zaten, wat zoals poeperman zegt wel iets is wat straight pull vereist.
Maar goed ik ben geen wielenvlechter. Maar wat ik weet is dat straight pull veel eenvoudiger is om te vlechten en een spaak te vervangen.
Veelal higher spec wielsets hebben straight pull spaken. En gezien hun opbouw zou het ook voor een stijver wiel zorgen.
Pas op ik wil niet zeggen ga voor die wielen omdat ze straight pull spaken hebben. Maar ik zie wel dat het een betere wielset in zijn totaliteit is.
En een goede wielset is geld waard, hoeveel meerprijs laat ik in het midden
, gezien die voor 90% tarmac in allerlei vormen gaat zien, maar wel serieus wat kilometers woon-werkverkeer gaat mogen afmalen.