Aankoopadvies: welke racefiets/MTB?

Klinkt in mijn oren als een zeer onvoordelige lease om eerlijk te zijn.
Die 7300€ financier ik met een kleine 5500€ brutopremies. Als ik die premies laat uitbetalen dan zou ik daar een slordige 2300€ van overhouden. Ik zou dus gek zijn om geen fiets te leasen.

Die 7300€ financier ik met een kleine 5500€ brutopremies. Als ik die premies laat uitbetalen dan zou ik daar een slordige 2300€ van overhouden. Ik zou dus gek zijn om geen fiets te leasen.
KBC lijkt me idd wel stuk duurder te zijn geworden tov 4j geleden, koersfiets was goedkoper (klopte ook met hun tabel die ik had en nu zit ik er 20-30 euro per maand boven)

Maar zit er bij u een verzekering in? Want die tikt wel aardig door, nu goed als er iets aan is of gestolen kost het me quasi niets (50 euro franchise denk ik)

Maar dan nog valt dat best mee hoor: Je hebt 27-28% werkgeversbijdrage + premies lijken zwaarder belast maar eigenlijk moet je dat op 1 pot gooien. (en het heeft invloed op uw pensioen als je niet boven max bedrag zit)
Bruto zou het normaal iets lager zijn als uw bedrag, maar heb daar al 1/3 van betaald via vakantiedagen (stuk van vorig jaar dat niet op was + dit jaar)
Als ik volgende 3j 6 dagen vakantie omzet naar fietsbudget dan is gans de lease gefinancieerd met vakantiedagen (en heb ik nog 40 dagen vakantie) :D

PS: dacht dat de minimale aankoopwaarde na lease wel 16% van aankoopbedrag moest zijn (is bij auto's maar dacht ook bij fietsen).

Laatst bewerkt:
Bij ons gingen ze dat van de eindejaarspremie houden... 2de jaar op rij dat ze het van het loon van december houden. Paar kwaaie mails gestuurd naar Payroll "Ja, wij kunnen dat wettelijk gezien niet". Fijn, maar het zou handig zijn moest je in de fietspolicy dan niet zeggen dat het van de eindejaarspremie gaat :sop:

Tzit op den ondernemingsraad ondertussen. Denk dat er een paar bij de vakbond geklaagd hebben.

PS: dacht dat de minimale aankoopwaarde na lease wel 16% van aankoopbedrag moest zijn (is bij auto's maar dacht ook bij fietsen).
Bij B2Bike is de restwaarde alvast 16% van het aankoopbedrag.

Ik lease momenteel ne Stromer ST3 (voor mijn vriendin). Die fiets kost €7.3k ofzoiets dacht ik. Netto bedrag zal uiteindelijk rond de 4.8k (3x1.2k netto + 1.2k restwaarde) uitkomen incL verzekeringen, €900 onderhoudsbudget etc.

Tenzij je de fiets natuurlijk terug binnen duwt na 3 jaar en een andere leased dan wordt het goedkoper. Maar ik kan mij moeilijk voorstellen dat een 7k fiets na 3 jaar nog minder dan 16% van zijn aankoopwaarde waard is.

Ik dacht aan een Scott Addict 10 met een SRAM Rival AXS elektro groepke: https://www.scott-sports.com/be/en/product/scott-addict-10-bike-carbon-black?article=286423058

Ik ga er wel iets stevigere banden opleggen zodat ik af en toe wat lichte gravel kan meepakken, wss ook tubeless. Indien er nog andere aanraders zijn in de prijscategorie 2500-3500 euro, hoor ik het graag... Heb wel een voorkeur voor SRAM als groep.

Update:

De Scott dealer hier had nog net een Addict 10 in de showroom van mijn maat en de offerte is onderweg. Hoerechance want is inderdaad huilen met de pet op kwa leveringen volgens de verkoper en het seizoen moet eigenlijk nog beginnen.

Shimano PD-ES600 pedalen, slot, drinkbushouders en nieuw bandjes (tubeless) erbij. Content.

Update:

De Scott dealer hier had nog net een Addict 10 in de showroom van mijn maat en de offerte is onderweg. Hoerechance want is inderdaad huilen met de pet op kwa leveringen volgens de verkoper en het seizoen moet eigenlijk nog beginnen.

Shimano PD-ES600 pedalen, slot, drinkbushouders en nieuw bandjes (tubeless) erbij. Content.
Is exact de fiets die ik besteld heb, maar moet er nog even op wachten

Had mij vergist, mea culpa!
Het was net geen 800€ restwaarde!
Waarom specifiek SPD-pedalen?
Zo een addict is wel een toffe fiets!

Meningen over de fietsen van Rose?
Vs
Dan zou ik precies voor de laatste gaan vanwege de 2x11 i.p.v. 1x11.
Binnenbeenlengte was 82,x volgens mij. Dus best de 53cm versie, denk ik?

Of bij anderen merken meer bang for buck?

Laatst bewerkt:
Vs
Dan zou ik precies voor de laatste gaan vanwege de 2x11 i.p.v. 1x11.

Of bij anderen merken meer bang for buck?
Ik vind het ontzettend knappe fiets, en dat geldt voor mij voor heel wat fietsen van Rose.

Maar waar je een vijftal geleden Rose een online budgetmerk kon noemen is dat nu absoluut niet meer zo. €2400 voor een alu gravelbike, dat heb je bij bijna alle merken, misschien met uitzondering van specialized en BMC.

Bang for buck is Canyon, zeker bij de gravelbikes, echt wel onklopbaar. Zie ook het Grizl/Grail topic

Ik vind het ontzettend knappe fiets, en dat geldt voor mij voor heel wat fietsen van Rose.

Maar waar je een vijftal geleden Rose een online budgetmerk kon noemen is dat nu absoluut niet meer zo. €2400 voor een alu gravelbike, dat heb je bij bijna alle merken, misschien met uitzondering van specialized en BMC.

Bang for buck is Canyon, zeker bij de gravelbikes, echt wel onklopbaar. Zie ook het Grizl/Grail topic
Vond ze ook wel knap.
Volgende week eens langs de lokale FM passeren maar daar zal het aanbod schaars zijn.

Canyon viel wat tegen qua levertermijn, (voor de kleine mensen maten 😜). Maar ook knap ja!

True, maar waarom zouden ze ze goedkoper maken als je ziet dat de meeste maten toch op uitverkocht staan. Je moet het ijzer smeden als het heet is! Ze kunnen gerust over een jaar of 2 weer meer prijsvechter worden.

Heel goeie fietsen, ook de service is dik in orde. Zijn altijd met goed materiaal afgemonteerd. Barst gehad in zadelpen (eigenlijk mn eigen schuld, te hard aangedraaid :p ) en gratis nieuwe gekregen zonder boe of ba, altijd snel antwoord op mn vragen. Top.

Heel goeie fietsen, ook de service is dik in orde. Zijn altijd met goed materiaal afgemonteerd. Barst gehad in zadelpen (eigenlijk mn eigen schuld, te hard aangedraaid :p ) en gratis nieuwe gekregen zonder boe of ba, altijd snel antwoord op mn vragen. Top.
Zijn die niet een beetje hun marketing pitch verloren door bijlange niet meer echt goedkoop te zijn?

Telefoon gekregen van FM.
Zoon zijn Trek is geleverd. :clap:Moest nog net even zijn binnenbeenlengte doorgeven voor de dropper.
Namiddag ga ik hem afhalen.
Dan is het enkel nog wachten op mijne :p

Update:

Is exact de fiets die ik besteld heb, maar moet er nog even op wachten

Je gaat er geen spijt van krijgen, ben er 100% tevreden van. Bolt goed op de baan en met 30mm bandjes (4-5 bar, tubeless) gaat die ook goed over gravel. Enkel zadel heb ik vervangen door een type dat ik ook voor MTB gebruik.
Ben nog wat aan het spelen met instellingen van de AXS, momenteel staat die op compensating shift mode en die is wel heel handig, waarschijnlijk gaat het zo blijven staan. Wat meer instellingen zo leuk zijn, maar dat zal nog wel komen in de toekomst.
De 10-36 cassette is wel wat veel voor Vlaanderen, ik denk dat je hier beter bent met een 10-30 of 10-33. Is zo wel good to go voor de bergjes natuurlijk.

€2050 voor een deore-aandrijving en een Judy vork, fietsen zijn toch echt ontiegelijk duur geworden. Weinig value for money is mijn mening.

Is lease via het werk. Heb onderhoudsbudget, dus makkelijk en relatief goedkoop omgebouwd.

Maar tis vooral de kleur. Rij meestal met ‘onopvallende’ kleuren.
Dus of nu kiezen voor die rode of toch wachten op de grijze

€2050 voor een deore-aandrijving en een Judy vork, fietsen zijn toch echt ontiegelijk duur geworden. Weinig value for money is mijn mening.
Ook mijn gedacht.
Beter de 2dehandsmarkt afschuimen en voor dat bedrag een deftige 2dehands aanschaffen.
Ga je meer plezier aan beleven dan.

Edit : ok lease, geen keuze dus.
Edit2: ga voor dat rood. Is best mooi en niet zo saai.

Terug
Bovenaan