Aankoopadvies: welke racefiets/MTB?

en bovengenoemde Tarmac heeft bv gewoon een aparte stuur - stuurpen. Veel merken zijn teruggekomen op de volledige all-in-one stuurcombo.

Ik ben op zoek naar ne nieuwe racer. De huidige is volgens mij 10 jaar oud ofzo. Rijdt nog wel goed maar het is tijd voor iets nieuw..
Misschien kunnen jullie mij wat modellen aanraden:
Belangrijk: carbon frame met cockpit alle kabels weggewerkt.
Schijfremmen.
Minder belangrijk: groupset. Ik rij toch 9/10 op vlakke banen.
Merk maakt niet uit. Liefst goede prijs kwaliteit.
Prijs liefst onder de 3k.

Op van eyck staat ook Scott foil voor 3,5k die me wel interessant lijkt..
Jaarlijks 3,5k of eenmalig?
Lenen bij mevrouw Leenmans is lenen als bij een vriendin 😉

Deze blijft ook door mijn hoofd spoken. Ik ga er is langs gaan. Is wsl (zeker) een chinees carbon frame.
Snap niet goed waarom je daarvoor zou gaan imo.
Is veel geld voor een fabrieksframe met eigen naam op. Kan je toch beter uw geld in een gerenommeerd merk steken en meer bang for buck hebben.

Daar koop je ook een scott addict 30 voor.

Deze blijft ook door mijn hoofd spoken. Ik ga er is langs gaan. Is wsl (zeker) een chinees carbon frame.

Mooie fiets gevonden voor €3000 nieuw

Een merk met een goeie garantie reputatie lijkt mij ook wel een must, er zijn merken die zelfs levenslange garantie op het frame geven. Kan voor carbon interessant zijn.

Die chinese frames allemaal goed en wel maar als er een probleem is, zit je er wel mee.

Ik ben op zoek naar ne nieuwe racer. De huidige is volgens mij 10 jaar oud ofzo. Rijdt nog wel goed maar het is tijd voor iets nieuw..
Misschien kunnen jullie mij wat modellen aanraden:
Belangrijk: carbon frame met cockpit alle kabels weggewerkt.
Schijfremmen.
Minder belangrijk: groupset. Ik rij toch 9/10 op vlakke banen.
Merk maakt niet uit. Liefst goede prijs kwaliteit.
Prijs liefst onder de 3k.

Op van eyck staat ook Scott foil voor 3,5k die me wel interessant lijkt..

Welke maat heb je? Ik heb mss wel iets interessant staan dan: cannondale supersix

Een merk met een goeie garantie reputatie lijkt mij ook wel een must, er zijn merken die zelfs levenslange garantie op het frame geven. Kan voor carbon interessant zijn.

Die chinese frames allemaal goed en wel maar als er een probleem is, zit je er wel mee.
Idd.
Het gaat wsl een cube agree c62 worden of een merida reacto. Laatste is wel duurder als ik die met een di2 wil zoals de cube. Canyon niks in stock en langere lt precies.

Idd.
Het gaat wsl een cube agree c62 worden of een merida reacto. Laatste is wel duurder als ik die met een di2 wil zoals de cube. Canyon niks in stock en langere lt precies.
Welke fiets heb je nu?
Want zowel de agree als de reacto zijn wel serieus agressieve frames :P

Ik heb wat zitten terugkijken hier, maar vind van dit jaar niet direct iets (buiten de vermelding van de Camino AL Rival 1).

Ik ben al eventjes aan het overwegen om een gravelbike aan te schaffen.
- 1by
- Ruimere tyre clearance (Ik merk dat ik graag wel een rustig rondtrek op mijn gewone koersfiets, dus zal dat daar ook zeker mee willen doen, dan wordt comfort belangrijker).

Bikepacking zal ik er ook wel eens mee willen doen, dus mounts zijn zeker dikke plus.

Budget ben ik nog niet helemaal uit. Liefst natuurlijk "zo goedkoop mogelijk", en ik vind wel wat gravelbikes onder de 2k. (Bv. Vitus Substance VRS-1 of Cube Nuroad Ex), maar wil misschien wel tot zo'n 3k gaan, alst de moeite waard is. (Grizl CF SL 7 eTap al eens bekeken, maar vind ik moeilijk te verantwoorden naar mezelf.)

Anyway : Welke fietsen rond 2k en rond 3k zijn zeker nog de moeite waard om in overweging te nemen?

(Ribble CGR 725 vind ik ook wel heel schoon, en staal spraakt me ook wel ergens aan. Maar jammer van de importkosten bij die fiets.)

Focus Atlas? Lijkt me ook wel aan jouw criteria te voldoen.
Focus had ik nog niet naar gekeken, maar behalve als ik iets fout zie, hebben ze maar één 1by model, van direct +4k€.

Veel merken hebben precies geen goedkoper 1by model, begint vaak direct elektronisch rond die prijs.

Bij giant, canyon, scott, ... Heb je geen 1by gravel fiets onder de 3k.

Focus had ik nog niet naar gekeken, maar behalve als ik iets fout zie, hebben ze maar één 1by model, van direct +4k€.

Veel merken hebben precies geen goedkoper 1by model, begint vaak direct elektronisch rond die prijs.

Bij giant, canyon, scott, ... Heb je geen 1by gravel fiets onder de 3k.
Specialized Diverge, Cannondale Topstone, Cube Nuroad, Orbea Terra en de hierboven vermelde Kona's voldoen aan uw criteria. Canyon Grizl 8 Ekar idem. Allemaal onder de 3k. Of ze allemaal evenveel waar voor hun geld geven, is iets anders.

(Ribble CGR 725 vind ik ook wel heel schoon, en staal spraakt me ook wel ergens aan. Maar jammer van de importkosten bij die fiets.)

Cool, ik had die zelf ook op het oog. Enorm knappe fiets inderdaad.

Cinelli Zydeco ben ik ook aan het bekijken (maar iets minder clearance + vaak 2by afgemonteerd wel).

Ik voel een nieuw tv format aankomen: blind gefietst!

Ik moet @MrKend54l bijtreden ivm cockpit waar je al snel 500 euro meerkost door hebt en voor gewone mensen weinig meerwaarde biedt
De enige meerwaarde is toch dat het er mooier uitziet? En of je dat die prijs waard is moet iedereen maar zelf beslissen.

Terug
Bovenaan