Aanpak van de gas- en energiecrisis

Allez, we zijn er

iedereen met een variabel contract of een vast contract afgesloten of hernieuwd na 1 oktober 2021 zal in november en december een tegemoetkoming voor gas (€135/maand) en elektriciteit (€61/maand) krijgen. Voor de hoogste inkomens wordt dat wel weer afgeroomd op de belastingbrief.

Nee danku.

Allez, we zijn er

Nee danku.
Lekker duidelijk toch. Hier weet ge totaal nog niet mee over hoeveel procent er zal worden afgeroomd op de volgende belastingsbrief .

Lekker duidelijk toch. Hier weet ge totaal nog niet mee over hoeveel procent er zal worden afgeroomd op de volgende belastingsbrief .

Er staat nu bij
Voor alleenstaanden zonder personen ten laste wordt de grens 62.000 euro netto belastbaar jaarinkomen, voor koppels wordt die grens 125.000 euro. Per persoon ten laste komt daar 3700 euro bij. Op die manier zou zo'n 15 procent van de actieve bevolking uit de boot vallen.
Iemand die weet wat 'netto belastbaar' exact betekent? (ik ben het aan het opzoeken, want dat lijkt me niet hetzelfde als gewoon 'netto')

Ik vind het op het eerste gezicht wel al OK?
Enfin de details zijn af te wachten, het is voor een breed deel van het bevolking dezelfde basis.
Ik vind nu ook niet dat de overheid +50% van onze factuur gaat betalen.

Lolwut. De 3000 (individueel) en 5000 (koppel) is netto of wat?

Ale gasten. Welk koppel dat 5000 per maand verdient moet nu 200 premie per maand krijgen :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Volgens mijn Excelleke 10300/maand bruto per koppel in een 13.92 regime. Zeer gericht....

Niet grappig. Ik krijg niks en mag weer de bodemloze put subsidieren.

De kabouters hebben een geldpot gevonden aan het einde van de regenboog precies.
Waar blijven ze dat halen? Doorschuiven naar volgende generaties, handjes af & lekker populair voor volgende verkiezingen.
Totaal geen structurele oplossing, maar da's dan ook quasi onmogelijk.
Beter beginnen besparen op overheidsbeslag etc

Wij hebben een vast contract voor 3 jaar, afgesloten in september 2021. Wij vallen er dus buiten, oke snap ik. Maar waren de prijzen in oktober 2021 dan al zo hoog, of gaan er mensen gratis energie krijgen? Wij betaalden op ons appartement toen maar 80 euro/maand voor gas en elektriciteit samen. Dus met die korting zouden we op min staan.
Ook eerlijk tegenover mensen met een warmtepomp, die krijgen dan minder korting dan mensen met een gasketel. Terwijl de elektriciteitsprijs ook enorm hoog staat.

Lolwut. De 3000 (individueel) en 5000 (koppel) is netto of wat?

Ale gasten. Welk koppel dat 5000 per maand verdient moet nu 200 premie per maand krijgen :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Volgens mijn Excelleke 10300/maand bruto per koppel in een 13.92 regime. Zeer gericht....

Niet grappig. Ik krijg niks en mag weer de bodemloze put subsidieren.

Wij danken u Cege (geeft schouderklopje)

Hmm, de madam werkt wel 4/5 sinds dit jaar. Afhankelijk van wat ze meetellen en als de bonus niet te vet is, kan ik er nog bijzitten.

Je ziet maar, zeer gerichte en zinvolle steun. man man man.

Ook wel nieuwsgierig naar hoe men dat loon juist gaat bepalen. Is dat gewoon het jaarloon van 2021 dan?
In de hoop dat dat nog representatief is voor iedereen in 2022? :unsure:

Langs de andere kant: ik zit hier te denken "het gaat over 400 euro, dat maakt toch quasi geen verschil", maar misschien betekent dat dat ik nog bij de 'gelukkigen' zit (=eerder beperkte financiële zorgen, m.a.w. ik lijd nog geen honger of kou :unsure:).

Blijkbaar 125k belastbaar in 2022.

Dus 125/0.87 (RSZ) om bruto te hebben. = 144k.

Alle gekheid op een stokje. Mij kan het niet veel schelen of ik die 100 of 200 euro nu krijg of niet, zal geen verschil maken. Maar dat is toch gewoon geld wegpissen. Wie 10k per maand verdient en denkt dat 400 euro eenmalige premie een verschil maakt, steekt zijn hand op.

Met die bedragen per maand, betaalt de regering zelfs meer per maand voor mij dan dat ik zou moeten betalen. 🤭
Hier mag de thermostaat terug op 20 dan. 🥳
Reken je nog maar niet rijk;). Ik denk dat er een voordeeltarief komt van 5000 KWh voor gas en 1500 KWh voor elektriciteit. Als je een goedkoop vast tarief hebt zul je volgens mij mogelijk geen 135€ in november en december krijgen, maar komt dit lager uit. Volgens mij gaan het geen vaste bedragen zijn, maar komen ze aan die 135€ door aannames:thinking: voor gemiddelde besparingen door voordeeltarief. Er komt altijd een kat uit de mouw.

“Er komt een goedkoop basispakket aan een gereguleerd tarief. Hierdoor is het voordeel groter voor wie weinig energie verbruikt.”

Reken je nog maar niet rijk;). Ik denk dat er een voordeeltarief komt van 5000 KWh voor gas en 1500 KWh voor elektriciteit. Als je een goedkoop vast tarief hebt zul je volgens mij mogelijk geen 135€ in november en december krijgen, maar komt dit lager uit. Volgens mij gaan het geen vaste bedragen zijn, maar komen ze aan die 135€ door aannames:thinking: voor gemiddelde besparingen door voordeeltarief. Er komt altijd een kat uit de mouw.
Ik ga eind december vermoedelijk op 6000 kWh gas uitkomen en terugdraaiende teller dankzij zonnepanelen. 😉

Terug
Bovenaan