Renegadexxripxx
Well-known member
En wat betaal je normaliter / maand ?Heb net de afrekening voor gas gekregen van Mega. 1266eur![]()
Normaal betaal ik een 300 eur bij bij de afrekening. Ik ga een maand betalingsuitstel vragen.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
En wat betaal je normaliter / maand ?Heb net de afrekening voor gas gekregen van Mega. 1266eur![]()
Normaal betaal ik een 300 eur bij bij de afrekening. Ik ga een maand betalingsuitstel vragen.
gezus... en uw maandelijkse voorafbetaling is onveranderd gebleven tegenover uw vorige eindafrekening?Heb net de afrekening voor gas gekregen van Mega. 1266eur
Normaal betaal ik 50eur per maand. Ik zie nu wel dat ik de laatste factuur (vervaldatum morgen) nog niet betaald heb. Dat zal dan ook in de afrekening zitten zeker?En wat betaal je normaliter / maand ?
Dus uw maandelijkse kost wordt hierdoor 130.5€ per maand samen met een eindfactuur van 300€.Normaal betaal ik 50eur per maand. Ik zie nu wel dat ik de laatste factuur (vervaldatum morgen) nog niet betaald heb. Dat zal dan ook in de afrekening zitten zeker?
In juni zou ons contract verlengd worden, klopt het dat ze dan automatisch overschakelen op variabel contract? Engie?
Gisteren 55,70l (benzine), denk wel dat die bijna leeg was91€
1 jaar geleden 0,30€ goedkoper per liter. Scheelt zich toch 16€ op zo'n tank
Als die prijzen zo hoog blijven gaan we hier toch stilaan ook kijken voor iets anders
Ge kunt natuurlijk ook ergens gaan wonen dat je uw kinderen te voet/met de fiets naar school kan brengen en fiets/OV nemen naar uw werk.Energie gaat niet alleen over gas en electriciteit.
Voor doorsnee gezin zonder bedrijfswagen tankkaart zijn dit toch zware tijden?
Je moet naar uw werk, kinderen naar school, dus auto met stip op 1.
Uw sociaal abonnement (die paar euro’s die je krijgt woon-werkverkeer) daarmee betaal je nog geen kwart tank.
Nog een geluk dat telewerk ingeburgerd is, anders zouden velen raar opkijken.
Ja want verhuizen is gelukkig redelijk kosteloos in België.Ge kunt natuurlijk ook ergens gaan wonen dat je uw kinderen te voet/met de fiets naar school kan brengen en fiets/OV nemen naar uw werk.
Maarja dan zal de huisprijs mss wat duurder zijn

Wat niet opgereden wordt door telewerken, stoken die gezinnen dan toch gewoon terug op aan verwarming en extra electriciteitsverbruik?Energie gaat niet alleen over gas en electriciteit.
Voor doorsnee gezin zonder bedrijfswagen tankkaart zijn dit toch zware tijden?
Je moet naar uw werk, kinderen naar school, dus auto met stip op 1.
Uw sociaal abonnement (die paar euro’s die je krijgt woon-werkverkeer) daarmee betaal je nog geen kwart tank.
Nog een geluk dat telewerk ingeburgerd is, anders zouden velen raar opkijken.
Soms nogal moeilijk. Bij ons tov (oud)Heverlee/haasrode waren de prijzen van x3<->tot x...toen we 16j geleden woning kochten. En ondertussen al op 3 heel verschilende locaties gewerkt.Ge kunt natuurlijk ook ergens gaan wonen dat je uw kinderen te voet/met de fiets naar school kan brengen en fiets/OV nemen naar uw werk.
Maarja dan zal de huisprijs mss wat duurder zijn
Tja als de mensen idd verkiezen om te gaan wonen waar het goedkoop is en werken waar ze meer betalen (wat meestal niet dezelfde plek is) dan moeten ze niet klagen dat ze lang onderweg zijn en/of het hen veel kostSoms nogal moeilijk. Bij ons tov (oud)Heverlee/haasrode waren de prijzen van x3<->tot x...toen we 16j geleden woning kochten. En ondertussen al op 3 heel verschilende locaties gewerkt.

De 2 eerste bedrijven was een faillissement en vermits ik technisch raadgever bij Peugeot ben heb je niet veel te kiezen omdat die garages niet in een bepaalde cirkel van een andere garage mogen liggen. Dan is het uitwijken richting Brussel of richting Luik.Tja als de mensen idd verkiezen om te gaan wonen waar het goedkoop is en werken waar ze meer betalen (wat meestal niet dezelfde plek is) dan moeten ze niet klagen dat ze lang onderweg zijn en/of het hen veel kost![]()
Wat een zever is dit.Tja als de mensen idd verkiezen om te gaan wonen waar het goedkoop is en werken waar ze meer betalen (wat meestal niet dezelfde plek is) dan moeten ze niet klagen dat ze lang onderweg zijn en/of het hen veel kost![]()
23km is perfect met de fiets te doen.Wat een zever is dit.
Wij hebben ons huis gebouwd toen het kantoor op 7km lag -> gesloten
Dan kortste bij: 12km -> gesloten
Nu heb ik 1 op 19km, maar onze dienst zit in een kantoor op 23km van thuis.
Telkens verhuizen volgens u?
Ik doe er trouwens ook maar 20minuten over hoor.. en raad eens? Ze betalen niet opeens beter omdat het verder is hoor
Nu, die post wat @Biljart deelde, wij mogen nog niet klagen, we kunnen het doen met 1 auto. Het was iets wat me gewoon opviel in de week. En dan heb ik nog het goedkoopste tankstation gekozen in de omtrek (ander zitten nog 0,13€c hoger he)
Maar als het zo blijft gaat de benzine buiten en kijken wij ook voor een elektrische, duurder in aankoop maar lager in running costs
Een boek lezen ipv tv te kijken ipv te gamen is ook te doen23km is perfect met de fiets te doen.
Het is eerder van ergens putje Limburg naar Brussel (of van aan de zee), liefst nog waar geen trein is en dan klagen dat ze 2u onderweg zijn en daarvoor ook nog vroeg moeten vertrekken want file is het nog langer

En dat komt deels door schaarste (dus ja die verder weg wonen zorgen ervoor, of die slechte isolatie hebben of ...) En door gestegen CO2 taksen (akka vervuiler betaald en wederom kan je zelfde principe toepassen).Een boek lezen ipv tv te kijken ipv te gamen is ook te doen
Kaarsen om te verlichten ipv lampen is ook te doen
koken op de houtskool bbq buiten ipv op een inductieplaat met dampkap is ook te doen
Er mag toch gezegd worden dat de prijzen voor energie (stroom/gas/brandstof) gewoon enorm duur zijn geworden![]()
Ja, en hoeveel mensen vallen onder dat bij de haren getrokken voorbeeld?23km is perfect met de fiets te doen.
Het is eerder van ergens putje Limburg naar Brussel (of van aan de zee), liefst nog waar geen trein is en dan klagen dat ze 2u onderweg zijn en daarvoor ook nog vroeg moeten vertrekken want file is het nog langer
Het komt voor een groot deel door een heropleving na een wereldwijde crisis gekoppeld met nu een geopolitieke crisis. Hierdoor wordt iedereen in snelheid gepakt, terwijl de regering slapend extra geld verdient door allerhande verdoken en niet-verdoken belastingen.En dat komt deels door schaarste (dus ja die verder weg wonen zorgen ervoor, of die slechte isolatie hebben of ...) En door gestegen CO2 taksen (akka vervuiler betaald en wederom kan je zelfde principe toepassen).
Het is toch de schaarste die de prijs bepaalt in dit geval. De vraag voor gas is voornamelijk beinvloed door de warmtevraag voor (particuliere) gebouwen en huishoudens. Vrij sterke seasonality maar een vraaggestuurd beleid is er vooralsnog niet helaas:Ja, en hoeveel mensen vallen onder dat bij de haren getrokken voorbeeld?
Het komt voor een groot deel door een heropleving na een wereldwijde crisis gekoppeld met nu een geopolitieke crisis. Hierdoor wordt iedereen in snelheid gepakt, terwijl de regering slapend extra geld verdient door allerhande verdoken en niet-verdoken belastingen.
Het klinkt een beetje als onze mac die nog eens van leer trekt, maar dan minder goed onderbouwd en geschreven.
Akka akka.
Aan de files te zien op de wegen naar Brussel redelijk veelJa, en hoeveel mensen vallen onder dat bij de haren getrokken voorbeeld?
Het komt voor een groot deel door een heropleving na een wereldwijde crisis gekoppeld met nu een geopolitieke crisis. Hierdoor wordt iedereen in snelheid gepakt, terwijl de regering slapend extra geld verdient door allerhande verdoken en niet-verdoken belastingen.
Het klinkt een beetje als onze mac die nog eens van leer trekt, maar dan minder goed onderbouwd en geschreven.
Akka akka.