Aanpak van de gas- en energiecrisis

Mijn tante die plots heel ziek is wanneer ze naar de controle arts moet en ondertussen voor vlaams belang stemt omdat de buitenlanders profiteren van de hardwerkende belg :unsure:
Maar je weet toch dat die enkel profiteert van de hardwerkende Belg om het systeem te doen imploderen?
Dan zullen ze direct zien hoe belachelijk dit systeem wel niet is... het zal hen leren!!!! Daarnaast, waar zij mogen van profiteren, mogen wij ook van profiteren want anders discriminatie !!!.

Dat heeft hier nu toch niets mee te maken (wel met zorgbudget en dergelijke)... 🤨
Wel omdat je hierdoor als invalide niet AUTOMATISCH het recht hebt op sociaal tarief omdat je uitkering door een andere organisatie wordt uitbetaald.
Uitkering FOD als >66% invalide = wel automatisch sociaal tarief
Uitkering als >66% invalide via mutualiteit= niet automatisch recht op sociaal tarief.

Veel kantoorgebouwen mogen nu toch ook eens hun policy hierzien. Ik zit in Diegem tussen een straat vol met (verhuurde) kantoorgebouwen en op veel kantoren werkt nauwelijks nog 10%-15% en de rest staat leeg terwijl ze 100% verwarmen/koelen.

Geef iedereen mss eens een elektrisch vuurtje of een mobiele airco en je bespaart al veel.

Te koud op bureau is misschien wat vervelend maar daar kan je je nog op kleden, maar te warm is slaapverwekkend en leidt bij mij tot een enorm concentratieverlies.

Dat is zeker niet altijd mogelijk omdat je punten krijgt op een zelfredzaamheidsschaal die vooral focussen op fysieke problemen. Kan je je zelfstandig verplaatsen, kan je je eigen huishouden doen, kan je jezelf wassen,..
Zo goed als iedereen met een psychische aandoening kan dat allemaal wél waardoor ze niet in aanmerking komen. Zelfs al zit je al 10j thuis met zware angstaanvallen en depressie bvb.
Dit is dus het geval bij mijn vrouw.
Wel omdat je hierdoor als invalide niet AUTOMATISCH het recht hebt op sociaal tarief omdat je uitkering door een andere organisatie wordt uitbetaald.
Uitkering FOD als >66% invalide = wel automatisch sociaal tarief
Uitkering als >66% invalide via mutualiteit= niet automatisch recht op sociaal tarief.
Voila.

Te koud op bureau is misschien wat vervelend maar daar kan je je nog op kleden, maar te warm is slaapverwekkend en leidt bij mij tot een enorm concentratieverlies.
Same here, als je het te koud hebt doe je maar een dikkere trui (of handschoenen aan). Tegen hitte kan je je (als man toch) veel minder op kleden.

Kan je daar niet gemakkelijk hout kopen/kappen? Toen ik in de Lofoten (en Finland) was deed iedereen het zo.
In die regio wel ja, hier moet je al een boer kennen ofzoiets ( niet echt een factor voor de IT migrant :p )

Maar ik heb wel 4500L hout besteld dat ze normaal zaterdag komen leveren. Die prijzen zijn ook x1.75 gegaan in vergelijking met vorig jaar en vele zijn nu al uitverkocht. Je ziet het hier ook wel aan de huizen, overal paletten met hout en aanhangwagens met hout.
Vorig jaar hadden we 3000L die we vaak gebruikt hebben en hadden nog pakweg 10% over, dus dit jaar iets meer en dan wat vroeger met hout beginnen.

Dit huis trekt 40000 kwh op een jaar normaal gezien, dus ja.. :p ( De energie renovatie kan maar in maart van start gaan spijtig genoeg)

Wie de financien heeft, en tot op heden nog niet van gas vanaf is door maatregelen te nemen voor zijn woning kan ik moeilijk begrijpen. Je moet dan toch wel onder een steen hebben gelegen het laatste half jaar?

Voor de huurders kan ik kort over zijn, het is gewoon kut voor hun.. Zij zullen het grootste slachtoffer zijn.

Ik betaal momenteel iets van een 150€ jaarlijks aan gas. Over 13 maand wordt het contract herzien, het mag nog maal 10 gaan, dan duurt het nog 10 jaar tegen ik mijn warmtepomp heb terugverdiend.
Gasboiler is momenteel 5 jaar oud. Ook te recent om te vervangen.

Ik ga dus nog niet snel overstappen naar een alternatief.

De belgische woningen zijn zeer groot tov het buitenland en zeer slecht geisoleerd. Daar zit het fundamentele probleem.

Ik ben eigenlijk vooral blij dat die ambras met Rusland niet een jaar later ofzo is begonnen. Stel u de situatie voor waar de Groenen hun dogmatisch willetje hadden doorgedrukt en de kerncentrales effectief of zo goed als gesloten waren/gingen sluiten. Daar stonden we dan ... met onze gascentrales. 😂 Nu is die oorlog net 'op tijd' gekomen om dat te voorkomen.

Prijzen x 2, maar nog steeds goedkoper dan voor de andere landen van Europa niet ?

Wat is je huidige vs nieuw tarief voor gas en elektriciteit ?

Over de laatste 30 dagen ongeveer een halve euro per kwh, over de laatste week 0,7 euro/kwh. Gas is hier geen factor noch vaste contracten. Zo ongeveer alle vaste contracten die er waren zijn ontbonden ergens eind vorig jaar onder het mom 'de boete is lager dan het verlies dat we gaan lijden'

Edit: en +200% is x3 eh en dat is wat ik betaal augustus in vgl met hoger verbruik in augustus vorig jaar, dus in realiteit is het meer dan x3

Ik ben eigenlijk vooral blij dat die ambras met Rusland niet een jaar later is begonnen. Stel u de situatie voor waar de Groenen hun dogmatisch willetje hadden doorgedrukt en de kerncentrales effectief of zo goed als gesloten waren/gingen sluiten. Daar stonden we dan ... met onze gascentrales. 😂

Jamaja, tis wel op Tine haar vraag dat de centrales langer openblijven he. En ze vindt het jammer dat we de scheurtjescentrale moeten missen deze winter! Een geluk dat we Groen nog hadden.

Jamaja, tis wel op Tine haar vraag dat de centrales langer openblijven he. En ze vindt het jammer dat we de scheurtjescentrale moeten missen deze winter! Een geluk dat we Groen nog hadden.
Laatste politieker die ik zo openlijk heb weten liegen was aan de overkant van het water en zag oranje.

Terug
Bovenaan