NemesisBE
Well-known member
Ik heb hetzelfde gevoel in mijn omgeving. Ik had m'n familie en schoonfamilie Optifix aangeraden half augustus. Uiteindelijk alleen ons moeder eens zitten kijken om over te schakelen, hoewel ze half december haar huis verlaat en pas in mei in haar nieuw appartement kan, dus zij zou het eigenlijk niet moeten doenHet voorbije weekend op stap geweest met een paar bevriende koppels (allemaal dertigers/veertigers) en natuurlijk kwam de energiecrisis aan bod.
Buiten 1 koppel, dat net als mezelf op de hoogte is van verbruik en maatregelen, interesseerde het de andere koppels eigenlijk geen hol of zijn ze totaal niet op de hoogte van wat er speelt en/of wat nog komen gaat bij hun afrekening:
"Ons leven aanpassen zeker? Nee jong, daar doen wij niet aan mee, ze moeten maar zorgen dat de prijzen zakken."
"Zonnepanelen? Ja, ik heb er liggen. Euh, 8 of 10 panelen, denk ik. Geen idee wat hun opbrengst is."
"Geen idee wat ons jaarlijks verbruik is. Misschien moet ik het toch maar eens nakijken."
"Een variabel contract bij dezelfde leverancier sinds jaaaaaaren. We zullen wel zien wat de afrekening brengt. Het ene jaar is het wat bijbetalen en andere jaren kregen we terug. Zal wel meevallen zeker?"
...

De (schoon)broers/zussen hebben ni eens gereageerd op het 'doembericht' dat ik de Whatsappgroepen instuurde