Aanpassing feature: Reactions

Cyberkef

Shinigami
Crowdfunder FE
Er zijn de voorbije jaren - zowel intern als publiek - al véél woorden gevloeid over Reactions (ook wel gekend als "likes" of "repkes"). Er zijn waarschijnlijk evenveel liefhebbers (die het nog veel harder zouden willen gebruiken, als ze zouden mogen) als tegenstanders (die het volledig weg willen), en een evenwicht zoeken dat voor alle betrokken partijen werkt is... uitdagend.
Wat ons ook niet helpt, is dat de software die we gebruiken ons out of the box niet de tools geeft om dat wat in gemakkelijker banen te leiden.

Daarom hebben we na lang beraad (meer dan anderhalf jaar zelfs) besloten om dan toch maar een externe tool te installeren die toelaat dat onze moderatoren zelf reactions kunnen verwijderen (zodat zij zelf geen tijd meer moeten verliezen met requests uit te sturen), en mogelijks nog belangrijker: reactions blacklisten per forum zodat gebruikers die niet per ongeluk meer kunnen gebruiken (de P&A mods zijn nog steeds aan het bekomen van hun kater om dit te vieren).

Op zich verandert er niets aan de regels in verband met het gebruik, alleen kun je je nu niet meer mispakken aan sommige reactions. Zo zal de :unsure: uit staan op Politiek & Actualiteit. Mensen die op de banlijst voor reactions staan wegens misbruik daarvan, kunnen eenmalig clementie vragen, omdat de kans nu kleiner is dat het nog eens zal voorvallen. Als dat wel zo is, zal het weer worden ingetrokken uiteraard.

Visueel is het een héél klein beetje anders dan wat het vroeger was, maar we denken niet dat dit opweegt tegen alle voordelen dat het ons allemaal brengt. Zoals bij alle veranderingen zal het een klein beetje wennen worden :)

Leuk om op uw profiel een overzichtje te zien van het aantal gegeven en gekregen likes per soort. Ik houd wel van die (eigenlijk totaal nutteloze) statistiekjes. :smile:

Goed werk, maar mag ik hier 1 request aan koppelen:

2025-02-26-12-57-11-De-Amerikaanse-Politiek-De-Regering-Trump-II-Page-76-Beyond-Gaming-Mozilla.png

:unsure:

Geen fan. Namen zijn toch interessanter dan nummering per type reactie (en die statistieken had je toen ook al wanneer je klikte)? Ik vind het qua layout ook minder proper. De knop clasht met de knoppen ernaast, en zweeft er ook een beetje verloren. Ik ben minder geneigd om er op te klikken dan op de icon + tekst van voorheen.

Wanneer je nu een reactie hebt gezet, verandert het duimpje rechtsonder in een knop 'Verwijder' - geeft mij eerder de indruk dat ik plots moderatie-rechten heb en posts kan beginnen verwijderen :unsure:.

En wanneer je een reactie hebt gezet op een post, dan staat mijn reactie linksonder precies gemarkeerd. Dat oogt toch ook maar bizar.

Het was zo clean en proper vroeger :(

Ik vind het opzich wel properder, maar de reactie geven is inderdaad wel verwarrend in't begin. Ik had op duimpje geklikt en ik ging ervan uit dat ik enkel duimpje kon gebruiken. 't Is dus hoveren voor de selectie te zien.

Maar linkse gedeelte is wel properder imo. Ge zag toch maar 3 namen hiervoor

Geen fan. Namen zijn toch interessanter dan nummering per type reactie (en die statistieken had je toen ook al wanneer je klikte)? Ik vind het qua layout ook minder proper. De knop clasht met de knoppen ernaast, en zweeft er ook een beetje verloren. Ik ben minder geneigd om er op te klikken dan op de icon + tekst van voorheen.

Wanneer je nu een reactie hebt gezet, verandert het duimpje rechtsonder in een knop 'Verwijder' - geeft mij eerder de indruk dat ik plots moderatie-rechten heb en posts kan beginnen verwijderen :unsure:.

En wanneer je een reactie hebt gezet op een post, dan staat mijn reactie linksonder precies gemarkeerd. Dat oogt toch ook maar bizar.

Het was zo clean en proper vroeger :(
Gij zou dat nochtans wel verdienen moderator rechten :support:

De alternatieve configuratie hiervoor is nog storender :unsure:

Ik vind het opzich wel properder, maar de reactie geven is inderdaad wel verwarrend in't begin. Ik had op duimpje geklikt en ik ging ervan uit dat ik enkel duimpje kon gebruiken. 't Is dus hoveren voor de selectie te zien.
Dat is nochtans exact dezelfde werking als ervoor :) (moest je ook hoveren over het tekstje voordat je de andere opties zag, met als standaard duimpje)

Gij zou dat nochtans wel verdienen moderator rechten :support:
/insert gif unlimited power
De alternatieve configuratie hiervoor is nog waanzinnig veel storender :unsure:
De oude layout is niet bruikbaar met die plug-in? Jammer, het oogt nu effectief wel heel euh plug-inny 😅 .
Dat is nochtans exact dezelfde werking als ervoor :) (moest je ook hoveren over het tekstje voordat je de andere opties zag, met als standaard duimpje)
Klopt, maar lijkt wel intuïtiever met tekst bij. Niet mogelijk in deze tool om icon + tekst te doen? En de 'verwijder' copy naar 'verwijder reactie' aanpassen?

De oude layout is niet bruikbaar met die plug-in? Jammer, het oogt nu qua visuals effectief wel heel euh plug-inny.
Helaas, daarom dat we het ook zo lang hebben laten liggen maar we hadden de extra management features dringender nodig.

Klopt, maar lijkt wel intuïtiever met tekst bij. Niet mogelijk in deze tool om icon + tekst te doen?
Dat helaas niet (en ik weet ook niet echt waarom), oorspronkelijk is die ook 150% groter.

En de 'verwijder' copy naar 'verwijder reactie' aanpassen?
De tekst zelf aanpassen zou het op andere plaatsen breken, dus ook niet mogelijk.
Enige wat ik nog kan doen is het alternatief om te tonen wat je geselecteerd hebt, maar die uitlijning krijg ik niet meteen gefixed en ziet er nog minder op zen plaats uit:

1740574836324.png

One small hour of cursing later...

"Remove"/"Verwijder" aangepast naar icoontje/tekst (= configuratie vinkje) + een vleugje anti-floating css hacking (reden van het gevloek) zodat het er quasi identiek zelfde uitziet als vroeger.
En aangezien je nu terug kan zien wat je gekozen hebt, de markering weggedaan.

(was trouwens ook het oorspronkelijke voorstel van Loser himself)

One small hour of cursing later...

"Remove"/"Verwijder" aangepast naar icoontje/tekst (= configuratie vinkje) + een vleugje anti-floating css hacking (reden van het gevloek) zodat het er quasi identiek zelfde uitziet als vroeger.
En aangezien je nu terug kan zien wat je gekozen hebt, de markering weggedaan.

(was trouwens ook het oorspronkelijke voorstel van Loser himself)
MVP!

Is dit hier al aangehaald, maar op gsm lijkt het of ik OVERAL een reactie op heb gegeven... Ik moet dus in de likes lijst gaan kijken of ik er al een like op heb gegeven of niet...

Niet echt bevorderlijk voor een overzicht te hebben zo...wanneer je aan het scrollen bent tss posts

Nog iets, ik ben een voornamelijk mobiele gebruiker, dus wanneer je links op het overicht duwt op gsm zou hij default alle soorten van reacties moeten tonen, nu gaat hij altijd naar unsure als ik unsure druk, naar duimpje als ik daarop klik.

En ik ben wel bewust dat sommigen dit per se wel zo willen hebben, meteen alle loves bijeen kunnen bekijken als je daarop duwt, etc.

Soit tl dr, ik vind het geen goede toevoeging en vond het perfect hoe het was, call me nostalgic...

Is dit hier al aangehaald, maar op gsm lijkt het of ik OVERAL een reactie op heb gegeven... Ik moet dus in de likes lijst gaan kijken of ik er al een like op heb gegeven of niet...

Niet echt bevorderlijk voor een overzicht te hebben zo...wanneer je aan het scrollen bent tss posts
Klopt. Dat is de aanpassing aan die duim rechts. Als je hem echt gegeven hebt, staat er nu expliciet welke je gegeven hebt. Ik heb het ook al gemerkt, maar ik denk wel dat dat zal wennen.

Klopt. Dat is de aanpassing aan die duim rechts. Als je hem echt gegeven hebt, staat er nu expliciet welke je gegeven hebt. Ik heb het ook al gemerkt, maar ik denk wel dat dat zal wennen.
Uhm er staat een duim nu, ik moet dus effectief in de likes lijst gaan snuisteren, want het kan goed zijn dat ik een duim heb gegeven, dus uw uitleg is invalid voor de blauwe duim...

Terug
Bovenaan