Aanslag in Brussel op avond van voetbalmatch België-Zweden

Voor degene die willen zien hoe 'uniek' België is i.v.m. aanslagen

Laten we de speculaties over de precieze reden of speculaties over dat de veiligheidsdiensten fouten hebben gemaakt misschien zo tot we meer weten?

En los van dat: je kan veiligheidsniveau's omhoog halen zo veel als je wilt, maar tenzij je een heel land in lockdown zet gaan er altijd wel mafketels door de mazen van het net glippen, dus ik zou nog niet onmiddellijk beginnen roepen dat er fouten zijn gemaakt.
Inderdaad quasi onmogelijk om zo'n zaken tegen te houden. Maar toch wringt het ergens dat het wéér om iemand zou gaan die al bekend geradicaliseerd was - of is dit nog een onbevestigd gerucht?

Zou dit de comeback van IS zijn of eerder een lone wolf? Met wat we voorlopig weten lijkt me dit precies heel willekeurig en ongepland? Dat maakt het natuurlijk niet minder vreselijk.

Klinkt toch als een lone wolf he.

Hopelijk vinden ze hem snel, dan kan hij levenslang de bak in.

Inderdaad quasi onmogelijk om zo'n zaken tegen te houden. Maar toch wringt het ergens dat het wéér om iemand zou gaan die al bekend geradicaliseerd was - of is dit nog een onbevestigd gerucht?
Zoals hier al gezegd: tot conclusies kom je niet tijdens een crisis maar erna als alles is gaan liggen. Stenen smijten terwijl er onduidelijkheid is is nutteloos.

VTM die een liveupdate doet met de titel 'melding van schoten' is wel heel gevaarlijk. Daar mag later ook wel eens over gesproken worden als je met een bomvol voetbalstadion zit. Paniek is een ding en we zitten (of all places) op de Heizel.

Ik heb de indruk dat het nieuws zelf pas rond het beginuur is doorgesijpeld.

Ook wel straf.. getuige beweert dat pas 15 minuten na de feiten combi's kwamen aangereden.
kogels van een kalasjnikov gaan dwars door een kogelvrije vest, dus ik zou mij in hun plaats ook niet haasten.

Volgens Gilles gaat de politie een veilige perimeter opzetten. Rond het voetbalstadion "en dan kan iedereen veilig het stadion vergeten en zo snel mogelijk naar huis"

Joeng 10000en man wat naar de auto moet, metro in moet, bussen op moet, stad in moet richting hotels.
Wat is dat voor een perimeter dan?

Wel toevallig dat die persoon exact de juiste man filmt nog voordat die begint te schieten. Nuja, tegenwoordig wordt er constant gefilmd maar toch.

Nu toch alweer enkele aanslagen op een week tijd (Arras, nu Brussel). Gaat dit echt weer opnieuw beginnen :headshake:
De dader zou eerst op een camionette hebben geschoten vooraleer hij in dat gebouw die mensen achtervolgde en neerschoot.

Zou dit de comeback van IS zijn of eerder een lone wolf? Met wat we voorlopig weten lijkt me dit precies heel willekeurig en ongepland? Dat maakt het natuurlijk niet minder vreselijk.

ik denk een lone wolf die ze niet alle 5 heeft, waarom doe je zoiets in een fluo oranje jas, dat valt toch heel hard op in een grootstad als Brussel? Ow wacht...

Volgens Gilles gaat de politie een veilige perimeter opzetten. Rond het voetbalstadion "en dan kan iedereen veilig het stadion vergeten en zo snel mogelijk naar huis"

Joeng 10000en man wat naar de auto moet, metro in moet, bussen op moet, stad in moet richting hotels.
Wat is dat voor een perimeter dan?
Wat stel je dan voor dat ze doen?

Begrijp ik het nu trouwens goed dat er momenteel zowel een federaal als een regionaal crisiscentrum is? :headshake::wallbash:

Dat kan toch nooit goed en snel/efficiënt werken?

Het aantal mensen dat direct kan overschakelen van de feiten naar geneut over om het even wat, ik blijf dat toch een verwonderenswaardig talent vinden. In het midden van een crisis lukraak langs alle kanten beginnen bashen op alles op basis van 2 filmpjes van 15 seconden. Als de helft van al die mensen flik wordt en de andere helft politieker zijn onze problemen opgelost denk ik.

Ik woon hier aan het stadion, de helicopter is precies al efkes niet meer langs geweest dus denk dat ze aan het afschalen zijn.

Mijn neefje zit in het stadion met zijn maten dus grote kans dat we er seffens een heel aantal gaan opvangen hier.

Terug
Bovenaan