Aanslag in Brussel op avond van voetbalmatch België-Zweden

Man man, twitter staat vol met internationale tweets over hoe belachelijk brussel, politie, justitie enz is.
"Illegal immigrant, lost for 3 years in brussels, gets weapon bought with belgian taxes, shoots 2 ppl and drives around for another 12hr, finally having his morning tea in his favorite bar, but ... he was camouflaged with a orange,light reflecting vest"

Update:

De neergeschoten verdachte zou nu toch nog gereanimeerd worden. Eerder had minister van Binnenlandse Zaken Annelies Verlinden gezegd dat hij doodgeschoten zou zijn.

Man man, twitter staat vol met internationale tweets over hoe belachelijk brussel, politie, justitie enz is.
"Illegal immigrant, lost for 3 years in brussels, gets weapon bought with belgian taxes, shoots 2 ppl and drives around for another 12hr, finally having his morning tea in his favorite bar, but ... he was camouflaged with a orange,light reflecting vest"
Immens irritant, van die jassen dat ge niet kunt afzwieren

Immens irritant, van die jassen dat ge niet kunt afzwieren
Klopt, als hij slim genoeg is om dat te doen. Of zodanig in zijn overtuiging zit dat het toch niet uitmaakt ...

Anyway, feit is wel dat als je alles samenneemt, Brussel & justitie & asiel etc, hier geen goede beurt maakt

Op wat slaat dat "weapon bought with belgian taxes"?

Nuja, twitter en vitriool.

Update:

Volgens de laatste informatie van minister van Binnenlandse Zaken Verlinden zou de verdachte overleden zijn op weg naar het ziekenhuis. "Het zou ook effectief om de dader gaan."

Ik zat deze morgen al op de trein naar Brussel toen ik de melding kreeg om van thuis uit te werken. Ben er dan maar in Gent afgestapt om terug naar Brugge te gaan. Ik had niet meer gezien dat ze van de VO een melding gestuurd hadden om thuis te blijven.

Update:

De neergeschoten verdachte zou nu toch nog gereanimeerd worden. Eerder had minister van Binnenlandse Zaken Annelies Verlinden gezegd dat hij doodgeschoten zou zijn.
Ze was heel voorzichtig in haar uitspraken. Ze zei: neergeschoten. Dat is daarom niet overleden. Pas op het einde van het interview bevestigde ze dat hij ook overleden was.

Ik maak me weinig illusies maar eigenlijk moet de bevolking van de politiek eisen dat het debat rond de gefaalde uitwijzingspolitiek ten gronde moet gevoerd worden. Dat beleid heeft rechtstreekse doden tot gevolg. Een dader die rechtmatig gedeporteerd zou zijn geweest bij zijn uitwijzing na een mislukte asielaanvraag kan enkele jaren later geen mensen vermoorden op straat.

Madam heeft een mail gekregen dat de kantoren in Bxl open zijn en dat het business as usual is ongeacht de huidige situatie ... denk dat de D in FOD écht wel voor dommigheid begint te staan.
Dan werkt elke FOD nog anders precies. Mijn FOD heeft sms gestuurd om voor telewerk te kiezen vandaag. Opleidingen en testen in Brussel eveneens geannuleerd.

Ik maak me weinig illusies maar eigenlijk moet de bevolking van de politiek eisen dat het debat rond de gefaalde uitwijzingspolitiek ten gronde moet gevoerd worden. Dat beleid heeft rechtstreekse doden tot gevolg. Een dader die rechtmatig gedeporteerd zou zijn geweest bij zijn uitwijzing na een mislukte asielaanvraag kan enkele jaren later geen mensen vermoorden op straat.
Het zou mooi zijn als we dit probleem op een menselijke manier kunnen oplossen.

Iet wat ik zag passeren, klopt het dat ze deze nacht al een huiszoeking hadden uitgevoerd in zijn woning?
Maar hij was toch het land uitgezet? Als dit klopt, dan mogen er ontslagen vallen, meteen.
Geradicaliseerd profiel, waarvan ze woonplaats wisten en die op voorhand aanslag aankondigt (? klopt dit) en toch doden kan maken. Neenee, dit geraakt er niet in bij mij

Iet wat ik zag passeren, klopt het dat ze deze nacht al een huiszoeking hadden uitgevoerd in zijn woning?
Maar hij was toch het land uitgezet? Als dit klopt, dan mogen er ontslagen vallen, meteen.
Geradicaliseerd profiel, waarvan ze woonplaats wisten en die op voorhand aanslag aankondigt (? klopt dit) en toch doden kan maken. Neenee, dit geraakt er niet in bij mij
Hij had een bevel om het land te verlaten. Dat is geen uitwijzing.

06:00

Federaal parket bevestigt huiszoeking in Schaarbeek afgelopen nacht​

De politie en het gerecht heeft de afgelopen nacht al heel wat onderzoek gevoerd. "In Schaarbeek is er een versterkte huiszoeking geweest, op een adres waar de man vermoedelijk verbleef. De speciale eenheden zijn daar binnengevallen. Op het adres werd niemand aangetroffen. Het hele gebouw, met ongeveer twintig appartementen, werd doorzocht."
Er zijn nog verschillende onderzoeksdaden bezig, maar daar kan het parket momenteel niets verder over zeggen. "De onderzoeksrechter bezoekt nu de plaats van de schietpartij en de afstapping loopt nog."

komt uit liveblog van vrtnws: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/10/17/liveblog-aanslag-brussel/

De overheden zijn er (alweer) niet in geslaagd burgers te beschermen. Daarvoor hebben we dus een van de hoogste belastingsdrukken ter wereld, om het geld uit te geven aan fait-divers, en niet aan de kerntaken.

Terug
Bovenaan