Aanslag verijdeld op Belgische politici

Van iemand die de bijbel cover to cover gelezen heeft: lol. Dit is mij een beetje te veel het straatje van de koranverbranders.
Je bedoelt dus dat de bijbel even fout is?
Omdat ik tevens tegen het claimen van whataboutisms ben, want vergelijkingen moeten mi kunnen in een gezonde discussie: dan hebt ge gelijk.

Heel veel kinderen die in Europa worden geboren krijgen dit boek als 'de waarheid'. Dit boek werd geschreven door een psychopatische pedofiel. Niet enkel wordt er een misdrijf tegen die arme kinderen gepleegd maar zorgt men ook voor ontwikkelingsbeperking en veel meer. Ik begrijp dat vrijheid om wat dan ook te geloven belangrijk is maar imo moet men ook grenzen hebben..

OPTIMIZE_BACKUP_PRODUCT_IMG_0695_f56a7e8b-e4b3-412f-88fa-870f178db863.jpg

Grenzen zijn duidelijk, toch?
Mensen mogen geloven wat ze willen, gelukkig.
Psychopatische pedofiel... Dat is ook een belachelijke karikatuur ervan maken,hé.
Zo kan je van de bijbel ook een karikatuur maken.

Allee, ben de eerste om te zeggen dat we een probleem hebben met immigratie uit vnl moslimlanden maar dit is toch ook wel een belachelijke, vereenvoudigde samenvatting.

Laatst bewerkt:
Grenzen zijn duidelijk, toch?
Mensen mogen geloven wat ze willen, gelukkig.
Psychopatische pedofiel... Dat is ook een belachelijke karikatuur ervan maken,hé.
Zo kan je van de bijbel ook een karikatuur maken.

Allee, ben de eerste om te zeggen dat we een probleem hebben met immigratie uit vnl moslimlanden maar dit is toch ook wel een belachelijke, vereenvoudigde samenvatting.

De bijbel is helaas niet veel beter, al is het verhaal van jesus relatief progressief. En muhammed 'was' een pedofiel en een psychopaat. Het feit dat zijn 'werk' nog volop leeft is zeer jammer.

Als De Wever wordt aangevallen owv zijn politieke ideeën is het politiek terrorisme maar als De Wever wordt aangevallen omdat hij weegt op het beleid van het land is het geen politiek terrorisme? Wat is het verschil?
Omdat politieke ideeën en beleid niet hetzelfde zijn...? Ik kan perfect rechts zijn en toch niet "Deus vult, dood aan de moslims" staan roepen in de straat. Word ik omver geschoten omdat ik rechts stem, dan is het politiek geweld. Word ik omver geschoten omdat ik een vrome Christen ben die de andere religies wil onderwerpen aan de enige echte God dan is het religieus geweld.

edit:
-Als De Wever getarget wordt omdat hij premier is en lid van een rechtse partij dan is het politiek geweld.
-Als De Wever getarget wordt omdat hij als aanhanger van een zionistisch regime wordt gezien door die pindakaasbrein terroristen dan is het religieus geweld.

Jesus, hoe moeilijk kan het in godsnaam zijn? Het federaal parket zegt dat het jihadistisch geïnspireerd was en niet politiek hoe meer uitleg hebben jullie in feite nodig?

Nogmaals,
Ik ga hier de discussie afbreken want dit gaat weer eindeloos in cirkels gaan want jullie lezen zelfs niet wat jullie in jullie eigen posts zetten.

Laatst bewerkt:
De bijbel is helaas niet veel beter, al is het verhaal van jesus relatief progressief. En muhammed 'was' een pedofiel en een psychopaat. Het feit dat zijn 'werk' nog volop leeft is zeer jammer.

Er zijn 2 miljard moslims.
Ik ben er zeker van dat de meesten de boodschap van hun religie niet herleiden tot de boodschap van een pedofiele psychopaat en gelukkig maar.
Enfin, je mag zeker je mening er over hebben natuurlijk maar mensen zo benaderen helpt ook niet om toenadering tot elkaar te zoeken.

En opnieuw, dat komt van iemand die vindt dat migratie de spuigaten uitloopt en ook ziet dat de vele problemen die we hebben vaak als oorzaak migratie hebben.

Dergelijke haatdragende en ongenuanceerde beschrijvingen van bevolkingsgroepen horen hier niet.
Ik ben er zeker van dat de meesten de boodschap van hun religie niet herleiden tot de boodschap van een pedofiele psychopaat en gelukkig maar.
Enfin, je mag zeker je mening er over hebben natuurlijk maar mensen zo benaderen helpt ook niet om toenadering tot elkaar te zoeken.

En opnieuw, dat komt van iemand die vindt dat migratie de spuigaten uitloopt en ook ziet dat de vele problemen die we hebben vaak als oorzaak migratie hebben.

Arme mensheid, dat 2 miljard van ons met die achterlijke zever opgroeit als een soort 'waarheid'. My god!!! Wat een misdrijf tegen die 2 miljard. En de resultaat is triestig want dat boek zorgt voor zeer beperkte levensvisie en creëert een achterlijk 'wij' gevoel ook. Kan je één islamitisch land noemen dat progressief is? Waar je zou willen leven? Waar er geen dictator is?

En waarom zou ik in godsnaam toenadering zoeken met iemand die zichzelf 'moslim' noemt. Whats next? Toenadering zoeken met schapen? Schapen zijn wel verstandiger want ze zijn niet trots op hun stempels en op hun 'leider'.

De Wever zijn standpunt rond Israël was duidelijk, dit is vermoed ik het gevolg ervan. Nogmaals het bewijs dat jihadisten niets in deze samenleving te zoeken hebben...

Ik twijfel er niet aan dat moslims Mohammed zo niet zien, maar dat is gewoon omdat ze hypocriet zijn op dat vlak.

Vraag aan moslims of ze bereid zijn de stelling te onderschrijven dat het leven van Mohammed geen universeel perfect voorbeeld is om na te streven anno 2025. Velen zullen dit ontkennen want het is de profeet centraal aan hun religie.

Herinner vervolgens dat Mohammed een kindhuwelijk is aangegaan (oké in zijn tijd, niet tegenwoordig), daarenboven meerdere vrouwen had en een krijgsheer/veroveraar was (en cuddoos zou ik zeggen, want militair succesvol maar dat jihadisme geïnspireerd wordt door Islam behoedt dan ook geen enkele verbazing). Vraag of dat ook aspecten zijn die je heden ten dage zou moeten kunnen navolgen, best case staan ze met hun mond vol tanden...

Van alle centrale figuren van de grote religies, is de centrale figuur van de Islam zo mogelijk moreel het meest dubieus en dan ben ik nog beleefd. 2 miljard mensen die daarin geloven verandert daar niets aan, voor velen van hen is openlijk niet meer geloven overigens nog steeds een doodsvonnis, dus dat getal is zeer relatief. Op papier ben ook ik nog katholiek.

Laatst bewerkt:
Omdat politieke ideeën en beleid niet hetzelfde zijn...? Ik kan perfect rechts zijn en toch niet "Deus vult, dood aan de moslims" staan roepen in de straat. Word ik omver geschoten omdat ik rechts stem, dan is het politiek geweld. Word ik omver geschoten omdat ik een vrome Christen ben die de andere religies wil onderwerpen aan de enige echte God dan is het religieus geweld.

edit:
-Als De Wever getarget wordt omdat hij premier is en lid van een rechtse partij dan is het politiek geweld.
-Als De Wever getarget wordt omdat hij als aanhanger van een zionistisch regime wordt gezien door die pindakaasbrein terroristen dan is het religieus geweld.

Jesus, hoe moeilijk kan het in godsnaam zijn? Het federaal parket zegt dat het jihadistisch geïnspireerd was en niet politiek hoe meer uitleg hebben jullie in feite nodig?

Nogmaals,
Je antwoordt niet op mijn vraag. Je zegt dat politieke ideeen en beleid niet hetzelfde zijn en geeft dan voorbeelden over politiek vs religieus geweld, dat is naast de kwestie. Daarnaast lijkt het alsof voor jou jihadisme iets puur religieus is en niets met politiek te maken heeft, wat natuurlijk niet waar is.

Je antwoordt niet op mijn vraag. Je zegt dat politieke ideeen en beleid niet hetzelfde zijn en geeft dan voorbeelden over politiek vs religieus geweld, dat is naast de kwestie.
Wat? :wtf: Je vraagt letterlijk wat het verschil is. Politieke idee is het "rechts" zijn. Beleid is pro-Israël (en dus pro-zionisme in sommigen hun ogen) zijn in plaats van pro-Palestina. Ik weet niet welk antwoord jij exact verwacht hoor.
Daarnaast lijkt het alsof voor jou jihadisme iets puur religieus is en niets met politiek te maken heeft, wat natuurlijk niet waar is.
De (kleine) Jihad is een puur religieus begrip want dat refereert dus letterlijk naar de gewapende strijd ter verdediging van de Islam wat bij mijn weten nog steeds een religie is. Dat bepaalde achtergestelde landen zoals Iran de Jihad gebruiken als een justificatie voor politieke doeleinden maakt dat nog geen politiek gedachtegoed. Anders kan je evengoed zeggen dat de Golfoorlog een heilige oorlog was want Bush zij verschillende malen "God bless our troops and God bless the United States of America".

Het enige dat hier naast de kwestie is in heel deze discussie is het feit dat jij nu al talloze posts aan het negeren bent dat het federaal parket zelf heeft gezegd dat het hier over jihadistisch gedachtengoed gaat! Jij kan het dus nog zo oneens zijn met alles en definities in twijfel trekken, de ordediensten zelf zeggen dat het gaat over jihadistisch geïnspireerde aanslagen door personen die zich lieten inspireren door Islamitische Staat, een terreurorganisatie die de afgelopen 10 jaar meerdere aanslagen in de naam van Allah heeft uitgevoerd.

Wat? :wtf: Je vraagt letterlijk wat het verschil is. Politieke idee is het "rechts" zijn. Beleid is pro-Israël (en dus pro-zionisme in sommigen hun ogen) zijn in plaats van pro-Palestina. Ik weet niet welk antwoord jij exact verwacht hoor.

De (kleine) Jihad is een puur religieus begrip want dat refereert dus letterlijk naar de gewapende strijd ter verdediging van de Islam wat bij mijn weten nog steeds een religie is. Dat bepaalde achtergestelde landen zoals Iran de Jihad gebruiken als een justificatie voor politieke doeleinden maakt dat nog geen politiek gedachtegoed. Anders kan je evengoed zeggen dat de Golfoorlog een heilige oorlog was want Bush zij verschillende malen "God bless our troops and God bless the United States of America".

Het enige dat hier naast de kwestie is in heel deze discussie is het feit dat jij nu al talloze posts aan het negeren bent dat het federaal parket zelf heeft gezegd dat het hier over jihadistisch gedachtengoed gaat! Jij kan het dus nog zo oneens zijn met alles en definities in twijfel trekken, de ordediensten zelf zeggen dat het gaat over jihadistisch geïnspireerde aanslagen door personen die zich lieten inspireren door Islamitische Staat, een terreurorganisatie die de afgelopen 10 jaar meerdere aanslagen in de naam van Allah heeft uitgevoerd.
Doet "staat" in "Islamitische staat" geen belletje rinkelen dat er toch een politieke component aan jihad zit?

Beleid is pro-israel/pro-zionisme, maar dat is ook ideologie, pro-israel/zionisme beleid volgt uit ideologie, een aanval owv die politieke overtuigingen vertaald in beleid is dus een politieke aanval. Het is niet dat ze De Wever hebben aangevallen omdat hij gelooft in YHWH en niet in Allah, dat zou religieus geweld zijn.

In elke post zeg je dat uw interpretatie even vanzelfsprekend is als het licht van de zon maar jij beperkt jihad exclusief tot een religieuze strijd die niks te maken heeft met politiek en dat is niet zo.

Ik denk dat we hier in een semantische discussie verzeild zijn geraakt waarbij @Enforcer een andere interpretatie van "politiek" hanteert en vooral een (hard) onderscheid maakt tussen religie en politiek. Ik meen dat ze door elkaar vloeien, want jihadisten hebben wel degelijk een politiek-religieus einddoel: een zuivere islamitische staat. Dat is een religieuze én politieke entiteit, dus een De Wever kaltstellen met een jihadistisch motief is een religieuze én politieke terreurdaad.

Laatst bewerkt:
Wat ik niet goed begrijp is waarom die jihadisten blijkbaar zelf een drone in mekaar aan het steken waren. Toch genoeg commerciele drones die je voor zo'n doeleind zou kunnen gebruiken ? Met zo'n drone kun je toch gemakkelijk tot op een halve meter van iemands gezicht vliegen en dan de lading laten ontploffen ? Veel springstof heb je daar niet voor nodig, dus een drone kan gemakkelijk zo een payload aan. En zeker met POV control is het een kwestie van seconden om zo een aanslag te plegen.
Doet me ook wat denken aan deze oude video:
. De realiteit is nu angstwekkend dichtbij.

Een commerciële drone zend z'n positie door. De software/firmware is moeilijker te hacken.
Bij een samengestelde drone kies je zelf de onderdelen. Bij verschillende van die onderdelen kan je makkelijk(er) de firmware flashen of de software manipuleren.

Het toont ook aan dat het onderwijs en de intelligentie van de jeugd er sterk op achteruit gaan - wie gaat nu in godsnaam zelfgemaakte drones, inclusief 3D geprinte onderdelen gebruiken om zijn buurman van de aardbol te laten verdwijnen. Andere mogelijkheden zat zou je denken. Anderzijds past het wel in het kraam van de NAVO en het leger - die gebruiken peperdure raketten en straaljagers om een handvol drones neer te halen en dat is ook niet gelukt.

Bovenstaande buiten beschouwing gelaten is het toch wel een nieuwe realiteit dat er vandaag effectieve, goedkope en vlot toegankelijke technologie voor handen is. Dat wil zeggen: een grote uitdaging voor zowel politie maar ook de maatschappij en de politiek - op papier kan zoiets snel escaleren, zelfs met amateurs zoals hier duidelijk het geval was. Bijkomend is de drempel om vanop afstand en zonder live betrokkenheid dergelijke en andere feiten te plegen imo ook vele malen lager.

Het toont ook aan dat het onderwijs en de intelligentie van de jeugd er sterk op achteruit gaan - wie gaat nu in godsnaam zelfgemaakte drones, inclusief 3D geprinte onderdelen gebruiken om zijn buurman van de aardbol te laten verdwijnen. Andere mogelijkheden zat zou je denken. Anderzijds past het wel in het kraam van de NAVO en het leger - die gebruiken peperdure raketten en straaljagers om een handvol drones neer te halen en dat is ook niet gelukt.
Ik zou qua conclusie over de intelligentie van de jeugd eigenlijk het omgekeerde denken, zelf een drone maken inclusief 3D geprinte onderdelen en die dan gebruiken om iemand te vermoorden is toch nog wat complexer dan iemand 's nachts langs achter neersteken lijkt me.

Staat trouwens ook zo op deredactie dat het toch allemaal niet zo eenvoudig is:

"Kleine drones die in de winkel te koop zijn, kunnen weinig gewicht dragen en zijn ook makkelijk op te sporen eens ze in de lucht hangen. Dat is anders bij zelfgebouwde 'custom' drones. Er is wel wat technische kennis en vliegkunsten voor nodig. Als het een autonoom toestel is, dan is er redelijk wat programmeerwerk aan en moet je echt wel weten waar je mee bezig bent."

Een commerciële drone zend z'n positie door. De software/firmware is moeilijker te hacken.
Bij een samengestelde drone kies je zelf de onderdelen. Bij verschillende van die onderdelen kan je makkelijk(er) de firmware flashen of de software manipuleren.
Hoeveel tijd zit er tussen het opstijgen en de aanslag? Toch niet genoeg om de dader te klissen? En ook al wordt die geklist en gaat die daarbij tenonder bij een schietpartij, dat is het "zoete martelaarschap" waar jihadisten van dromen.

Ik zou denken dat het zelfs relatief gemakkelijk is om zo'n aanslag te plegen maar dat de drempel om het effectief te doen hoog is. Iemand van het leven beroven doe je niet in een handomdraai, tenzij je aan het front in Oekraïne zit waarbij het een noodzaak is.

Ik zou qua conclusie over de intelligentie van de jeugd eigenlijk het omgekeerde denken, zelf een drone maken inclusief 3D geprinte onderdelen en die dan gebruiken om iemand te vermoorden is toch nog wat complexer dan iemand 's nachts langs achter neersteken lijkt me.

Staat trouwens ook zo op deredactie dat het toch allemaal niet zo eenvoudig is:

"Kleine drones die in de winkel te koop zijn, kunnen weinig gewicht dragen en zijn ook makkelijk op te sporen eens ze in de lucht hangen. Dat is anders bij zelfgebouwde 'custom' drones. Er is wel wat technische kennis en vliegkunsten voor nodig. Als het een autonoom toestel is, dan is er redelijk wat programmeerwerk aan en moet je echt wel weten waar je mee bezig bent."
Een hobby drone maken is idd nu niet super simpel, maar anderzijds overdrijven ze hier ook wel wat. Alles wat hier beschreven wordt is kant en klare functionaliteit van open source pakketten voor drones. Een waypoint missie instellen is technisch gezien "programmeren", maar wat punten aanduiden op een kaart voor de drone om te volgen is nu ook weer niet het moeilijkste werk als ge hem autonoom wilt laten werken. (een custom drone zelf bouwen en calibreren is al wat meer werk, al zullen daar ook wel talloze goede tutorials voor bestaan. Maar het vergt wel wat werk en kennis om daar te geraken, ook niet te onderschatten)

Al heb ik geen idee waarom ge hem autonoom zou laten werken. FPV drones hebben een bereik van makkelijk een paar kilometer. Drop uw drone in de buurt van't slachtoffer, zie dat gij op veilige afstand zijt, pleeg uw aanslag en dat ze maar beginnen zoeken als gij al op 3km afstand staat van waar het gebeurd is op de moment van de aanslag.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan