Aantal inschrijvingen bepaald model raadplegen

GETHEZ

Well-known member
Bestaat er een mogelijkheid om na te gaan hoeveel inschrijvingen er voor een bepaalde periode zijn, per merk, en indien mogelijk, per model van een bepaald merk?

Nu kom je uit op bepaalde resultaten van Google bij een Google search. Website van DIV vind ik het niet meteen terug...

Die data is bij mijn weten niet publiek beschikbaar. Via statbel is de granulariteit enkel op basis van type, brandstof en gemeente.

Die cijfers die je via google vindt, zou ik ook met een korrel zout nemen. Want gaat veelal over "verkochte" wagens en niet inschrijving, dus data van constructeurs/verkopers en niet inschrijvingen. En ook niet echt accuraat, want ze geven hun bron niet en zijn niet altijd dezelfde cijfers :p

De media beperkt zich meestal tot cijfers van Febiac, wat ook weer afgaat op verkoopcijfers en niet inschrijvingen:

DIV beschikt enkel over de data die op het inschrijvingsbewijs staat, en die data is wat men manueel invult op de aanvraag (ofwel roze formulier of via webDIV). Laat ons zeggen dat dit hoogstwaarschijnlijk niet altijd even consistent ingevuld wordt, en dat die data heel rommelig zal zijn :P

Terug
Bovenaan