Ik heb toch niets gezegd over thé departed ?Ik heb beleefd en to the point gereageerd. Voor mijn part moet de politieke discussie hier inderdaad niet, maar je kan minstens beleefd blijven en kijk qua taalgebruik ("gezever en bullshit") kan je voor beschuldigingen van troll-gedrag best eerst naar jezelf kijken.
Ik probeer alle Oscar genomineerde films (in de film) categorie te bekijken.
En ik zie een zwakke lijst (waarvan ik toegegeven een aantal films nog niet gezien heb, The Brutalist en Nickel Kids staan nog op de lijst) en idd ook een film die je wel al kan bekijken, meer om politieke redenen dan iets anders genomineerd is, want voor een film met 13 Oscar nominaties is dat één van de slechtste films die ik (deels) gezien heb (en van miserie heb afgezet). Contrasteer dat met topfilms uit het verleden die zoveel nominaties binnenhaalden en wel... tja, ik zoek naar oorzaken, en hier springt die nu éénmaal in het oog. The Academy is nu éénmaal de laatste decennia geëvolueerd van het lauweren van de topfilms, naar meer artistieke (op zich niet verkeerd) en meer politiek geladen films.
Netflix-gelobby zal overigens ook wel een rol spelen (net als Amazon een paar jaar terug) overigens, er speelt altijd meer.
Kijk gerust ook naar de povere Rotten Tomatoes Critic en Publieksscore daar, of IMDB. De film springt eruit in de verkeerde richting qua ratings ook daar, en zelfs bij critics (want gewone stervelingen tellen tegenwoordig vaak niet als ze negatief zijn, dan is het "review bombing").
Dan hoop ik nog eerder dat bijvoorbeeld Wicked (duidelijk de betere musical, ook al was die minder mijn ding), Anora (moderne Assepoester) of The Substance wint.
Je erkent overigens zelf dat Hollywood op dit vlak vatbaar is voor lobby-werk.
The Departed was idd zeker niet Scorsese's beste film, dus als jij die een troostprijs mag noemen, mag ik ook benoemen dat er bij deze Oscars een andere factor mee kan spelen. Overigens niet alleen bij deze film, maar ook bij andere. That's it.
Verder zal ik er ook niet op ingaan.
Ik had ook graag een Nosferatu bij de genomineerden gezien, één van de grote snubs in deze lijst imho, maar voor horror en The Oscars valt dat te verwachten natuurlijk.
En wat is er mist met bullshit en zever zeggen, wanneer je iedere keer hetzelfde aanhaalt verveeld het wel een beetje same bij rings of power.
En user scores aanhalen en daarop baseren dat het goed is nee dank u.
Maar verder ga ik er niet op in want anders word dit een topic zoals rings of power.
Als voetnoot kunnen we wel op een positieve nood eindigen waar we het allebei mee eens zijn nosferatu is de grote snub.
Vele transgender mensen alsook latinos vinden net dat de film hen slecht representeert. Toch heeft die op zowat alle grote events een hoop prijzen binnengehaald en dat heeft meer te maken met Audiard als regisseur die hoog aangeschreven staat en eerder al serieus scoorde op het festival en award circuit met Un prophète. Zijn
En dat viewer scores ernaast gelegd kunnen worden. En natuurlijk kan iedereen nu een "critic" worden met een eigen website of youtube kanaal. En ook nog een belangrijke daarbij: de eigenaars van de aggregators beslissen zelf welke reviewers ze aanvaarden op hun site. En ook welke policy ze toepassen op user scores. Rotten Tomatoes bv neemt enkel maar tickets via een bepaald platform mee voor "verified audience", een platform dat enkel in de VS beschikbaar is