Hamnet wel nog niet gezien dus daar kan ik niet over oordelenBeste actrice gaat sowieso naar Buckley, daar bestaat weinig tot geen twijfel over
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hamnet wel nog niet gezien dus daar kan ik niet over oordelenBeste actrice gaat sowieso naar Buckley, daar bestaat weinig tot geen twijfel over
Dan begint hij over "die Iraanse film". Wat een kwal.QFT
Wat een oen eersteklas...
Ik deel Verheyen zijn mening hierover wel:
![]()
“Te belachelijk voor woorden”: Jan Verheyen kritisch over 16 Oscarnominaties voor ‘Sinners’
Jan Verheyen (62) heeft in een interview met VTM NIEUWS gereageerd op de bekendmaking van de Oscarnominaties. De horrorthriller ‘Sinners’ haalde maar liefst zestien nominaties binnen, een record. Nieuws dat de ‘Team Spirit’-regisseur alvast raar deed opkijken.”www.hln.be
Al vergeet hij 1 belangrijk ding: je moet ook kijken naar de rest dat in dat jaar uitgekomen is. Er zijn in 2025 (in mijn ogen) amper tot geen nominatiewaardige films uitgekomen. Maar toch moeten ze de lijstjes vullen...
Jan Verheyen die weer maar eens een kans gemist heeft om te zwijgen![]()
QFT
Wat een oen eersteklas...
Los van hem als persoon en zijn palmares, vind ik wel dat hij hierover gelijk heeft.De regisseur van Sweet Sixteen en Team Spirit Next-gen zou beter zwijgen over de merites van andere filmmakers.

Dit.Los van hem als persoon en zijn palmares, vind ik wel dat hij hierover gelijk heeft.
Als enkel mensen uit de filmwereld die meewerken aan topfilms een mening mogen hebben, mag heel dit deel van het forum dicht![]()
Jan is ook de man die dingen als “nacht van de jansmaak” organiseerde of zelfs programmas rond b-films/exploitation presenteerde. Sinners is verre van een b-film maar dat de man die, half buiten het oog van het publiek, alles dat wat meer naar pulp neigt probeerde een publiek te geven nu gaat zitten kritiek hebben op een vampierenfilm die het grootste filmawardpodium krijgt vind ik wel heel frappantDit.
Een beetje zoals bij de sport. Een analist die geen commentaar zou mogen geven op (spelers van) topclubs, omdat hij zelf niet verder geraakt is dan Westerlo.

Hij mag idd Sinners een slechte film vinden, daar gaat het met nog het minst omLos van hem als persoon en zijn palmares, vind ik wel dat hij hierover gelijk heeft.
Als enkel mensen uit de filmwereld die meewerken aan topfilms een mening mogen hebben, mag heel dit deel van het forum dicht![]()
Maar het is een pretentieuze vampierenfilmJan is ook de man die dingen als “nacht van de jansmaak” organiseerde of zelfs programmas rond b-films/exploitation presenteerde. Sinners is verre van een b-film maar dat de man die, half buiten het oog van het publiek, alles dat wat meer naar pulp neigt probeerde een publiek te geven nu gaat zitten kritiek hebben op een vampierenfilm die het grootste filmawardpodium krijgt vind ik wel heel frappant

It Was Just An Accident wou de Gouden Palm en vond ik echt steengoed. Ook op Letterboxd krijgt die heel goede reviews. Terechte nominatie voor mij.Sinners was voor mij sowieso een top 10 film van vorig jaar, maar record aantal nominaties is natuurlijk een samenloop van omstandigheden... ik zou dan specifiek voor Sinners eerder naar gewoon het stevige palmares van R. Coogler kijken, de inherente kwaliteiten van de film (topcast, goede muziek, mooie cinématografie) en het gebrek aan héél stevige concurrentie. Ik vond maar één minpunt aan de film zelf eigenlijk (één bizarre scene, maar soit).
Zolang Sinners niet alle prijzen wegkaapt is dat ook gewoon oké... tegelijkertijd verdient Sinner gerust ook een aantal concrete prijzen, maar ik heb wel nog niet alle concurrentie gezien (helaas).
Over de "Iraanse film" kan ik niet oordelen, maar daar kan politiek inderdaad wel een rol spelen gegeven de protesten in dat land, op zich is dat niet verkeerd aangezien het om een nominatie gaat, niet zomaar de prijs in handen duwen?
De mensen die ik quotte kwamen niet verder dan een ad hominem i.p.v. de mening effectief te counteren.Hij mag idd Sinners een slechte film vinden, daar gaat het met nog het minst om
En dat politiek klimaat is er opeens? Dat zal bij de andere bejubelingen ook meegespeeld hebben.Wat ik wél kwalijk vind is dat hij (niet in het artikel, maar wel in het bijhorende filmpje) zegt dat Sinners en bvb de Iraanse film It was Just an Accident genomineerd zijn omwille van het politiek klimaat. Beide films zijn al het hele jaar bejubeld om hun kwaliteiten (gouden palm, anyone?) en dus is het gewoon logisch dat ze erbij zijn.
Ik vind 16 nominaties ook zo iets van ... Huh? Was dit een groots meesterwerk ofzo? Naar mijn mening niet, en die van Verheyen ook niet blijkbaar. Alhoewel het een zeer degelijke film is.Jan is ook de man die dingen als “nacht van de jansmaak” organiseerde of zelfs programmas rond b-films/exploitation presenteerde. Sinners is verre van een b-film maar dat de man die, half buiten het oog van het publiek, alles dat wat meer naar pulp neigt probeerde een publiek te geven nu gaat zitten kritiek hebben op een vampierenfilm die het grootste filmawardpodium krijgt vind ik wel heel frappant
Ja daar zit het verschil voor mij tussen wat jij zegt en wat hij zegt: zijn toon is nogal neerbuigend en hij doet alsof er niets goed aan isIk vind 16 nominaties ook zo iets van ... Huh? Was dit een groots meesterwerk ofzo? Naar mijn mening niet, en die van Verheyen ook niet blijkbaar. Alhoewel het een zeer degelijke film is.