Ja, ik moet wel vragen of de definitie van laster kent, omdat je al 3x ernaast zit. Aangezien we dan spreken over of dit laster of niet kan zijn, vind ik het wel belangrijk dat we het over hetzelfde hebben. Maar het wordt redelijk onmogelijk praten als jij definities aanpast in die mate dat alles wat niet onder jouw idee ervan past, juridisch fout is. Gemakkelijk zo!
Nee, je voorbeelden zijn niet laster. Ja, ik zeg dat dit louter veronderstellingen zijn tot ze bewezen zijn. En ook als ze niet bewezen zijn, hoeft het nog geen laster te zijn: Acid moet dan aantonen dat hij niet kon weten dat het leugens waren, dat het niet het moedwillig verspreiden van leugens is.
Maar tot die dingen bewezen zijn, met recht van antwoord, rechten van de verdediging, een juist proces om er zeker van te zijn dat de bewijzen kloppen, blijven het toch veronderstellingen zeker?
En andermaal: ik geef niet om de exacte juridische invulling, ik kijk naar de "gewone" betekenis van laster en dat is leugenachtige kwaadsprekerij, aangezien de zaken die Acid vertelde over deze voormalige praeses van Reuzegom géén leugens lijken te zijn, is het wat mij betreft geen laster.
Ik snap echt niet hoe justitie zich in de nesten kan werken door iemand een eerlijk proces te geven. En als die persoon effectief misdrijven gepleegd heeft hangt daar een straf aan.
Best wel ironisch om dat in deze thread te vermelden.
Je hebt precies het Reuzegom proces gemist, mensen die effectief betrokken waren bij misdrijven en daar nauwelijks een straf voor gekregen hebben.
Jezus.