Acteur Jan V.H. staat terecht voor kindermisbruik

AFAIK is het hebben van gevoelens voor kinderen niet strafbaar. Het misbruik of de ontucht dat hier potentieel uit volgt wel. En op zich is die niet verschillend van het misbruik of de ontucht jegens meerderjarigen. Niet?
Klopt inderdaad, maar ik zie niet in hoe je gevoelens of fantaseren kan verbieden. Dat is toch iets wat zich geheel in het domein van de verbeelding afspeelt?

Zou het niet kunnen dat de gevorderde strafmaat zo weinig is doordat er geen klachten zijn ingediend?
Er zijn 4 slachtoffers geïdentificeerd (en dit is al een tijdje gaande) en vooralsnog hebben ze geen klacht ingediend.

Wat natuurlijk de vraag met zich meebrengt, waarom niet?
Misschien aanzien zij zichzelf niet als slachtoffer en zien ze dit eerder als een daad met wederzijdse toestemming?

Klopt inderdaad, maar ik zie niet in hoe je gevoelens of fantaseren kan verbieden. Dat is toch iets wat zich geheel in het domein van de verbeelding afspeelt?
Moet dat dan, nog los van de vraag of het überhaupt haalbaar is om uit te schakelen. In ieder geval zijn zeer veel correctionele zaken toch net het gevolg van daden of acties die verbonden zijn aan een manier van denken van de delinquent. In die zin is een kindermisbruiker niet verschillend aan een moordenaar. Van die laatste hoorde je in zaken toch ook regelmatig dat hij er over fantaseerde en dat het genot verschafte.

Het is dan aan justitie om een straf te verzinnen die straft en toekomstig gedrag vermindert eventueel. Anderzijds kan er misschien gedacht worden aan, in dit geval, hulplijnen om die mensen te helpen.

Maar hoe dan ook, kindermisbruik is absoluut verwerpelijk. Aan je gevoelens kan je niets doen, maar je handelingen heb je doorgaans wel onder controle en dus ben je accountable voor je acties.

Ik vind het vooral straf dat er bij zo’n gevallen die vrijgelaten worden geen verplichte therapie o.i.d. wordt opgestart.

Dat je pedofiel bent, daar kan je niets aan doen. Maar dat je er voor kiest om daarop in te gaan wel. Ofwel steek je zo’n mensen dan weg zodat ze niets meer kunnen uitsteken (maar in BE moet je dan al van het dutroux-kaliber zijn), ofwel zorg je dat ze er mee leren omgaan en niet op hun impulsen ingaan. Wat hier denk ik toch te verkiezen is want vroeg of laat komen ze toch terug de straat op.

Welke psychiater / psycholoog wil zich daar natuurlijk ook mee bezig houden. Zoiets zal je wel mee naar huis nemen.
My two cents: therapie volgen zal wel één van die probatievoorwaarden zijn. Net zoals, niet in de buurt komen van kinderen, geen dubieuze sites meer bezoeken enz...

Moet dat dan, nog los van de vraag of het überhaupt haalbaar is om uit te schakelen. In ieder geval zijn zeer veel correctionele zaken toch net het gevolg van daden of acties die verbonden zijn aan een manier van denken van de delinquent. In die zin is een kindermisbruiker niet verschillend aan een moordenaar. Van die laatste hoorde je in zaken toch ook regelmatig dat hij er over fantaseerde en dat het genot verschafte.

Het is dan aan justitie om een straf te verzinnen die straft en toekomstig gedrag vermindert eventueel. Anderzijds kan er misschien gedacht worden aan, in dit geval, hulplijnen om die mensen te helpen.

Maar hoe dan ook, kindermisbruik is absoluut verwerpelijk. Aan je gevoelens kan je niets doen, maar je handelingen heb je doorgaans wel onder controle en dus ben je accountable voor je acties.
Absoluut. Het is niet omdat ik in mijn fantasie de BMW-chauffeur voor mij die zijn pinker wééral eens vergeet met zijn kloten aan de hoogste boom wil hangen, dat ik effectief tot die handeling ga overgaan. De fantasie en verbeelding zijn domeinen waar je absolute vrijheid hebt, totaal de gruwelijkste dromen toe, maar zodra je overgaat tot handelen treedt je daarmee naar buiten en gelden er regels.

Van een kind blijf je af.
De seksuele aantrekking tot tieners kan ik enigsinds nog ergens begrijpen, maar dat je echt geilt op prepubescenten dat kan ik niet begrijpen. Nu ja pedofilie is dan ook een ziekte dus ik is kan dat niet vatten.
Ik geef dat toe (en jij en veel andere misschien niet - fair enough- maar ik ga zeker de enige niet zijn op dit forum die dat wel eens voor krijgt): Ik krijg wel eens een stijve als een knap meisje van 15 jaar à 16 jaar of zo (ruwe schatting natuurlijk ze kan even goed er 18 zijn) die al stevig volgroeid is en even groot is als ikzelf, op een stampvolle trein met haar borsten tegen mij aan leunt.

Je kan moeilijk de reactie van uw lichaam even 'on hold' plaatsen. Ik probeer dat dan wel en ik ben dan beschaamd, maar mmm dat lukt dus niet altijd. :S

Met de eerste zin volkomen mee eens en daarmee is alles reeds gezegd. Amen.

Laatst bewerkt:
4 fucking jaar met uitstel om zijne flieter in wat kinderen te duwen en te zitten geilen op kleuters :angry: Waar gaat het in godsnaam naartoe als we zo'n zaken zo licht laten passeren..
Schandalig en belachelijk lage straf! Toch zeker als de feiten bewezen zijn.

Wat natuurlijk de vraag met zich meebrengt, waarom niet?
Misschien aanzien zij zichzelf niet als slachtoffer en zien ze dit eerder als een daad met wederzijdse toestemming?
Dan is het nog steeds walgelijk. Een kind kan namelijk geen toestemming geven volgens de wetgeving. Hij zou beter moeten weten en zelf 'neen' zeggen.

Laatst bewerkt:
Ik geef dat toe (en jij misschien niet, maar ik ga zeker de enige niet zijn op dit forum die dat wel eens voor krijgt): Ik krijg wel eens een stijve als een knap meisje van 15 jaar à 16 jaar of zo (ruwe schatting natuurlijk ze kan even goed er 18 zijn) die al stevig volgroeid is en even groot is als ikzelf, op een stampvolle trein met haar borsten tegen mij aan leunt.

Je kan moeilijk de reactie van uw lichaam even 'on hold' plaatsen. Ik probeer dat dan wel en ik ben dan beschaamd, maar mmm dat lukt dus niet altijd. :S

Ik geef dat toe (en jij en veel andere misschien niet - fair enough- maar ik ga zeker de enige niet zijn op dit forum die dat wel eens voor krijgt): Ik krijg wel eens een stijve als een knap meisje van 15 jaar à 16 jaar of zo (ruwe schatting natuurlijk ze kan even goed er 18 zijn) die al stevig volgroeid is en even groot is als ikzelf, op een stampvolle trein met haar borsten tegen mij aan leunt.

15-16 jaar én lichamelijk volgroeid is doorgaans niet de leeftijd waar pedoseksuelen op kicken, het gaat eerder over kinderen van veel jongere leeftijd. In de jaren '60 en '70 dachten sommigen dat seksuele betrekkingen tussen volwassenen en kinderen van pakweg 8 jaar met wederzijdse toestemming wel kon, maar 1. je zit nog altijd met een minderjarig kind en 2. de machtsverhouding is zeer ongelijk.

Het moet seksueel getint blijven (voor mij toch en ik denk voor iedere normaal denkende mens?) De gedachte alleen al dat je geil kan staan van een kind of van een peuter doet mij walgen en kokhalzen. Ik denk moest een vriend plots tegen mij zeggen dat hij valt voor .. ik zou waarschijnlijk ter plaatse mottig worden en overgeven. :puke:

Maar goed, als administrator (op een ander forum) ben ik het wel gewoon 'neutraal' te blijven. Voor mijn part moet iemand die door een fout in zijn / haar genen een pedofiel is, daarvoor niet gestraft worden (Je haat jezelf dan hoogstwaarschijnlijk). Maar wel als hij / zij dit omzet in acties. Van kinderen blijf je af.

Tja, maar dan kan je een héél groot debat opzetten of er überhaupt zoiets bestaat als vrije wil, bepaalde genen zijn nu éénmaal oververtegenwoordigd in de gevangenispopulatie en een trapje hoger het gehele Y-chromosoom ook.

Biologie pleit je wat mij betreft niet vrij, integendeel, bij gevaarlijke dieren geven we ook zonder aarzelen (nu ja, tegenwoordig ook al moeilijker en moeilijker omwille van overdreven hondenliefhebbers) een spuitje, bv. wanneer een gevaarlijke hond ontsnapt en iemand bijt.

Een pedofiel die al is overgegaan tot het stellen van daden die onnoemelijke schade toebrengen bij de slachtoffers wordt dan misschien wel gedreven door bepaalde genetica of trauma's, het feit waarom ik hem indien mogelijk levenslang wil opsluiten is niet omdat hij (of zij) tegen zijn of haar wil in met die genen is opgezadeld, maar omdat hij (of zij) een immens groot gevaar vormt voor nieuwe slachtoffers.

Wat meisjes (of jongens voor vrouwen) betreft die lichamelijk al quasi volwassen zijn, tja... er moet ergens een grens liggen voor toestemming, 18 lijkt mij dan niet onredelijk. Maar het zijn doorgaans geen 16 à 18 jarigen waar pedofielen op azen hé.

Wat meisjes (of jongens voor vrouwen) betreft die lichamelijk al quasi volwassen zijn, tja... er moet ergens een grens liggen voor toestemming, 18 lijkt mij dan niet onredelijk. Maar het zijn doorgaans geen 16 à 18 jarigen waar pedofielen op azen hé.
Dat valt eerder onder de noemer jailbait. In België ben je trouwens vanaf 16 jaar seksueel meerderjarig.

Tja, dat je als man valt op 'jonge' vrouwen is (ogenschijnlijk) iets heel natuurlijks. Mannen, ongeacht hoe oud, geven vaak de voorkeur aan heel jonge vrouwen, terwijl vrouwen vaak op mannen van rond hun eigen leeftijd of iets ouder mikken. En als de bakvissen er dan beginnen uitzien als volwassen vrouwen, tja daar sta je dan met je paal in het water uhmmmmmm broek. Voor de geïnteresseerden, dit is een leuke studie: doi: 10.1126/sciadv.aap9815.

Nuja, pedofielen vallen per definitie op meisjes/jongens die er totaal niet volgroeid uitzien, dus dat zijn compleet ongerelateerde zaken. Vallen op jonge vrouwen is 'normaal', vallen op kinderlijke meisjes/jongens is ziekelijk en moet dan ook bestraft worden.

Ik krijg wel eens een stijve als een knap meisje van 15 jaar à 16 jaar of zo (ruwe schatting natuurlijk ze kan even goed er 18 zijn) die al stevig volgroeid is en even groot is als ikzelf, op een stampvolle trein met haar borsten tegen mij aan leunt.
the-office-dwight-schrute.gif

Ik krijg wel eens een stijve als een knap meisje van 15 jaar à 16 jaar of zo (ruwe schatting natuurlijk ze kan even goed er 18 zijn) die al stevig volgroeid is en even groot is als ikzelf, op een stampvolle trein met haar borsten tegen mij aan leunt.

Kom op man je bent een man van in de 40…
Dat uw fluit zo een ongeleid projectiel is dat is gewoon ziekelijk. Uw lichaam en uw gedachte kunnen echt wel onderscheid maken en zaken buiten een seksuele context plaatsen.
Dat zou hetzelfde zijn als dat ik een stijve krijg als mijn kinesist, die een jonge dame is, mijn quadriceps zit te masseren. Nog in geen 100 jaar gebeurt dat omdat dit een totaal niet seksuele of opwindend getinte aanraking is.

Over hulp gesproken, hulp zoeken is in deze echt wel aangeraden denk ik.

Waarom komt zijn eigenlijk niet in de media en waarom wordt hij zo afgeschermd?
Omdat men bij voorbaat liefst niet publiekelijk wordt gelynched.

Dat recht geldt voor iedereen. Waarom? Als ik of jij moet voorkomen wanneer ik of jij onschuldig bent heb je liefst een universeel recht dat jou beschermt zo goed en zo lang mogelijk en je wilt niet dat het afhangt van de gemiddeld gatachterlijke publieke opinie om te oordelen of jij al dan niet die rechten verdient.

Kort: hij heeft die bescherming zodat jij die ook hebt.

Terug
Bovenaan