AFCON

Wilto

Well-known member
Mannen, zet de Cara pils maar koud en bereid u voor op de absolute hoogmis van de chaos. Terwijl wij hier in de kou naar wintervoetbal (proberen te FU DAZN!) kijken, trekken de echte krijgers naar Marokko. Vergeet de tactische steekspelletjes van de Premier League; de Africa Cup is voetbal met de borst vooruit, tackles op keelhoogte en keepers die meer show verkopen dan een gemiddelde circusact.

Laten we eerlijk zijn: nergens is de grens tussen een wereldgoal en een compleet "wat gebeurt hier nu weer?"-moment dunner dan op de AFCON.

Waarom wij Vlamingen moeten kijken (behalve voor het entertainment):
- Checken of onze favoriete voetballers shinen/falen/bankzitten. Ik kijk naar de prestaties van Zorgane (Algerije) & Niang (Senegal)
- de Outfits naast het veld https://www.cafonline.com/afcon2025...for-morocco-2025-sets-african-football-apart/
- de vrolijkheid, dansjes, uitzinnige supporters
- De arbitrage, vergeet Verboomen & Visser, er zal waarschijnlijk weer een match afgefloten worden in minuut 85 of er zal gespeeld worden tot minuut 110.
- Zotte uitslagen, niets is zeker!

Mijn prono: Marokko gaat boven zichzelf uitstijgen, maar ultiem de finale verliezen tegen een compleet random land.
Waar kunnen we het volgen?
Bijna nergens, maar wél:
- sowieso in de Matongé wijk in Brussel
- op de franstalige tv (TIPIK denk ik)
- op illegale websites à la rojadirecta & IPTV, na x-keer "russische-deerneres-in-jouw-buurt" reclame weg te klikken

De officiële AFCON website: https://www.cafonline.com/caf-africa-cup-of-nations/

De eerste match? Vandaag om 3u Mali vs Zambia!
Gisteren!

Laatst bewerkt:
De eerste match was gisteren toch al? Marokko - Comoren 2-0 :wink:

In de marge ook dit nieuws trouwens:

Eindelijk maar om de 4 jaar ipv om de 2 jaar. Beter voor de Afrikaanse ploegen ook, lijk me zo. Nu moeten sommigen na een lang, zwaar seizoen mét de Afrika Cup, straks ook nog een WK gaan spelen.

Toch een beetje een valse start voor Mali en Saintfiet. In blessuretijd nog de gelijkmaker moeten incasseren tegen Zambia.
Aangezien ze ook in de groep met Marokko zitten...

Vandaag ook nog Hugo 'The Goat' Broos, zeker?

Toch een beetje een valse start voor Mali en Saintfiet. In blessuretijd nog de gelijkmaker moeten incasseren tegen Zambia.
Aangezien ze ook in de groep met Marokko zitten...

Vandaag ook nog Hugo 'The Goat' Broos, zeker?
Hugo 'den oude stempel' broos staat al 1-0 voor se

Patson Daka van Zambia heeft een nekblessure opgelopen bij de viering van zijn goal. Ik weet niet wat hij juist probeerde. Een salto of een radslag. Het is alleszins fout afgelopen 😅

De AFCON is duidelijk een topversie aant worden. Tijdens Congo - Benin deed Mbemba duidelijk hands. Maar opeens werkte de VAR niet meer 😅

Terug
Bovenaan