AFCON

Duw op Hakimi, licht ja, maar er is een duw waaruit de aanvaller voordeel haalt.
Terechte penalty voor Marokko, speler wordt gewoon aan de nek achteruit getrokken.

Ik zie daar eerlijk gezegd niks objectief fout aan. Dat je daar zelf geen penalty voor zou fluiten, of de goal zou afkeuren, omdat je de fouten te licht vindt, begrijp ik. Maar stellen dat er geen grond was voor de ref om die beslissingen te maken, is ook onnozel.
Technisch gezien kan je daar fout voor fluiten ja maar dan moet je vijf penalty's per match fluiten, laat staan dat VAR daar moet ingrijpen voor clear error. Heb al enkele keren naar die herhaling gekeken, Diaz gaat toch zeer graag en gemakkelijk liggen.

Met de goal van Senegal zie ik echt niks mis. Hakimi steekt zelfs als eerste zijn handen uit om de Seck tegen te houden.

Technisch gezien kan je daar fout voor fluiten ja maar dan moet je vijf penalty's per match fluiten, laat staan dat VAR daar moet ingrijpen voor clear error. Heb al enkele keren naar die herhaling gekeken, Diaz gaat toch zeer graag en gemakkelijk liggen.

Met de goal van Senegal zie ik echt niks mis. Hakimi steekt zelfs als eerste zijn handen uit om de Seck tegen te houden.

Wie dat het eerst zijn handen uitsteekt om tegen te houden, is weinig relevant. Het gaat niet enkel om intentie maar ook om actuele daad en resultaat. En wat is er gebeurt, een verdediger werd (licht, correct) geduwd waardoor die op de grond viel en uit de daaropvolgende actie viel een goal op assist van de duwer. Tekstboek fout, sorry.

Hetzelfde met de penalty, de bal ging naar de desbetreffende speler die achteruit op de grond getrokken werd. Wederom licht, maar je kán het fluiten en dat gebeurde hier dus.

Ik ga er mee akkoord dat het lichte situaties waren, maar ik kan niet akkoord gaan met de statement dat er niks aan de hand was. Maar goed, ik ga er mijn slaap niet voor laten. Ik duimde voor de match voor Senegal en ben blij dat ze aan het winnen zijn, zeker gezien de enorme pech aan het einde van de wedstrijd. Hopelijk houden ze het vast.

De scheids had eigenlijk moeten affluiten toen de spelers van Senegal naar binnen gingen. Enkel Mané was degene met gezond verstand. Die coach van Senegal had een rode kaart moeten krijgen om zijn spelers naar binnen te roepen...

Diaz stond wss mentaal ook volledig klaar om de penalty te trappen tot als die spelers van Senegal naar binnen gingen en de hele organisatie ontregeld hebben. Wel geen idee wat er in Diaz zijn hoofd speelt om zo een penalty te trappen, in de allerlaatste minuut. Dit blijft hem achtervolgen.

De scheids had eigenlijk moeten affluiten toen de spelers van Senegal naar binnen gingen. Enkel Mané was degene met gezond verstand. Die coach van Senegal had een rode kaart moeten krijgen om zijn spelers naar binnen te roepen...

Diaz stond wss mentaal ook volledig klaar om de penalty te trappen tot als die spelers van Senegal naar binnen gingen en de hele organisatie ontregeld hebben. Wel geen idee wat er in Diaz zijn hoofd speelt om zo een penalty te trappen, in de allerlaatste minuut. Dit blijft hem achtervolgen.
Enkel een gele kaart voor Sarr geloof ik, die scheids wist niet wat hem overkwam precies.

Enkel een gele kaart voor Sarr geloof ik, die scheids wist niet wat hem overkwam precies.
Ja dat was vóór dat de spelers naar binnen ging, hij kreeg die voor protest. Maar wat een imbeciele coach van Senegal, dit zal sowieso een staartje krijgen van het CAF en misschien van de FIFA.

Nee, eindelijk een ploeg die kloten toont tegen die achterlijke scheidsrechters. Respect voor Senegal.

Nee, eindelijk een ploeg die kloten toont tegen die achterlijke scheidsrechters. Respect voor Senegal.
Welke achterlijke scheidsrechter? De fout tegen Hakimi kan je wel of niet fluiten, dat is geen clear error. En hij fluit af vóór dat de goal werd gescoord.

Ja dat was vóór dat de spelers naar binnen ging, hij kreeg die voor protest. Maar wat een imbeciele coach van Senegal, dit zal sowieso een staartje krijgen van het CAF en misschien van de FIFA.
Ergens heb ik er wel begrip voor. Eerst die goal voor Senegal die afgekeurd werd omdat een Marokkaans prinsje een lichte aanraking voelt en theatraal de grond op zoekt om dan bij de eerste tegenactie een vederlichte penalty tegen te krijgen. Toegegeven op zo een moment had ik als neutrale toeschouwer ook wel zoiets van "het is duidelijk wie deze match moet winnen". Dat ge in zo een farce niet wilt meespelen, dat kan ik begrijpen.

Affluiten bij 0-0 en dan? Op een ander moment verder spelen?

Volgens mij staat er niks in de regels dat dat forfait is, maar gewoon wedstrijd gestaakt.

Terug
Bovenaan