AFCON

Affluiten bij 0-0 en dan? Op een ander moment verder spelen?

Volgens mij staat er niks in de regels dat dat forfait is, maar gewoon wedstrijd gestopt.
Volgens mij is dat een 3-0 forfait maar niet zeker. Alleszins was het in elk geval geen einde waarop je de finale wilt winnen. Senegal scoort direct na een ontregeld organisatie bij Marokko.

Volgens mij is dat een 3-0 forfait maar niet zeker. Alleszins was het in elk geval geen einde waarop je de finale wilt winnen. Senegal scoort direct na een ontregeld organisatie bij Marokko.

Ik zie het niet in het reglement terugkomen van die 3-0

Valt een ploeg terug op minder dan zeven spelers omdat één of meerdere van haar spelers vrijwillig het speelveld verlieten, dan is de scheidsrechter niet verplicht de wedstrijd te onderbreken en mag hij voordeel toepassen.
In dergelijke gevallen waar een ploeg geen zeven spelers meer telt, moet de scheidsrechter na de eerste spelonderbreking de wedstrijd niet meer laten hervatten.

Aangezien het spel al stil lag is het dus geen hervatting meer en staking van de match.

8. Te vermelden in de rubriek opmerkingen van het wedstrijdblad.
b. het besluit de wedstrijd niet aan te vangen of definitief te staken omdat een ploeg zich aanbiedt met of tijdens de wedstrijd herleid wordt tot minder dan zeven spelers.

Maar hoelang kan je als team wegblijven om dan zelf terug te beslissen om terug te komen nadat Mané ze aangemaand heeft om op het veld te komen. Dit was niet 1 of 2 minuten maar meer dan 5min dat ze wegbleven op het moment dat iemand een penalty moet nemen.

Als elke team beslist om naar binnen te gaan wanneer ze niet akkoord gaan, dan zijn we al ver gekomen in het voetbal, zeker als zij er nadien geen nadeel van ondervinden. Je ontregelt gewoon de hele organisatie en concentratie van het andere team, laat staan dat je mentaal het spel hier gewoon gewonnen hebt, zeker vóór een cruciaal moment als een penalty trappen.

Edit: lees net dat ze 15min de match hebben gestopt, tjah, dat zegt genoeg zeker. Straffen die handel.

Laatst bewerkt:
Maar hoelang kan je als team wegblijven om dan zelf terug te beslissen om terug te komen nadat Mané ze aangemaand heeft om op het veld te komen. Dit was niet 1 of 2 minuten maar meer dan 5min dat ze wegbleven op het moment dat iemand een penalty moet nemen.

Als elke team beslist om naar binnen te gaan wanneer ze niet akkoord gaan, dan zijn we al ver gekomen in het voetbal, zeker als zij er nadien geen nadeel van ondervinden. Je ontregelt gewoon de hele organisatie en concentratie van het andere team, laat staan dat je mentaal het spel hier gewoon gewonnen hebt, zeker vóór een cruciaal moment als een penalty trappen.

Edit: lees net dat ze 15min de match hebben gestopt, tjah, dat zegt genoeg zeker. Straffen die handel.
16 minuten zelfs volgens hln, en Tom Saintfiet zegt dat ze in principe 15 min tijd hebben of forfaitzege.

Jezus, op zo een moment panenka'tje zetten is enkel weggelegd voor legendes zoals Zidane. Anders geef je toch een lekker lompe stomp?

Die moet Marokko buiten onder begeleiding vrees ik. Wel blij dat mijn auto in de garage staat.

Die afgekeurde goal voor Senegal was ronduit absurd. Die verdediger gaat zonder oog voor de bal naar de aanvaller om hem te blokkeren, en gaat dan neer na wederzijds miniem contact. Daar is werkelijk níks aan de hand. Zeggen dat dat een tekstboek fout is, is absurd in mijn mening.

Die penalty is wel héél licht om op zo een moment te fluiten. Maar ik heb de herhaling ook maar vanuit 1 oogpunt gezien, misschien is het vanuit een andere hoek ook helemaal niks. Als je dat dan wel gaat fluiten, zit je toch echt wel met twee maten en gewichten te fluiten.

Als die Panenka binnen gaat zoals vaak gebeurt dan is hij voor eeuwig een legende. Een perfect getrapte normale penalty gaat 100% binnen. Een perfect getrapte Panenka gaat verre van altijd binnen. Dus is het slim? Neen. Is het ballen hebben? Ja.

Dat noemen ze ballen hebben tegen onrecht. Zo moet dat.

Hoe zwaar kon je een wedstrijd proberen stelen zeg om dan alsnog te verliezen op de meest lullige manier ooit. Heerlijk :laugh:

Als Maroc fan stel ik vast dat Senegal het gewoonweg meer verdiende. Fysiek werd Maroc weggeblazen en Senegal had de betere kansen (geweldige match van Bounou trouwens) en hun gameplan klopte zoals een bus. Maroc te overhaast en iets zegt me dat ze minder sterk zijn dan een paar jaar geleden mede omdat de voormalige sleutelspelers als Amrabat, Saïss en Boufal op hun retour zijn

Goh, die gemiste penalty van Brahim. Waarom verbaast me dat niet van hem? Een panenka willen trappen is één, maar deze was WAARDELOOS getrapt. Trap gewoon op een normale manier op zo'n moment.

Ik hoop voor hem dat de Marokkanen niet te rancuneus zijn, in Zuid-Amerika had hij niet zich meer moeten vertoeven.

Marokko heeft blijkbaar de fair play award gewonnen? Wat een verkochte boel. Zelfs die ballenjongens die de reservekeeper van Senegal aanvallen tijdens de match..

Als die Panenka binnen gaat zoals vaak gebeurt dan is hij voor eeuwig een legende. Een perfect getrapte normale penalty gaat 100% binnen. Een perfect getrapte Panenka gaat verre van altijd binnen. Dus is het slim? Neen. Is het ballen hebben? Ja.
Een panenka moet je een pak beter trappen dan een droge knal in de hoek.

Marokko heeft blijkbaar de fair play award gewonnen? Wat een verkochte boel. Zelfs die ballenjongens die de reservekeeper van Senegal aanvallen tijdens de match..
Dat is wel een grote grap. Zelfs al vermeed je de Africa Cup kreeg je een hoop reels van onsportief gedrag. Eigenlijk om je voor te schamen als organiserend land. Voetbal is emotie, op het veld zit je op de grens en klootzakkerij hoort er beetje bij. Maar dit was over de grens.

Ik zag zonet ook de beelden van die ballenjongens, reserverspeler en security... WHAT THE FUCK? dat kan toch echt niet. Op een bepaald moment sleurden ze die kerel van Senegal gewoon op de grond???

Terug
Bovenaan