Age of Empires II

Komt in de lente naar PS5.

This spring, the globally beloved Age of Empires II: Definitive Edition will make its debut on PlayStation 5. Alongside this release, we’ll be dropping one of the most exciting DLC expansions for Age II: DE yet, packed with fresh new content, new civilizations for Ranked play, and ready for all players to enjoy together across all platforms – PC, Xbox , and PlayStation 5.

While we’re keeping some details under wraps until spring, here’s a sneak peek at what’s coming.

Aha in het oog te houden voor op de PS5. Heb al een paar RTS games op de PS gespeeld en was allemaal goed te doen mits controls gewoon te worden(Company of heroes, Sudden strike 4)

6 mei op PS5.

Diezelfde dag ook een nieuwe DLC: The Three Kingdoms.

The Three Kingdoms introduces five fascinating new civilizations, each with their own unique units and technologies: the Shu, Wei, and Wu, who represent the legendary Three Kingdoms; and the Jurchens and Khitans, who exemplify the struggle for power in northern China beyond the Three Kingdoms period. Challenge your friends in skirmish matches or battle your way across China with three new campaigns, commanding the forces of fabled heroes such as Liu Bei, Cao Cao, and the Sun Clan. These campaigns feature unprecedented features such as devastating special hero abilities, an interactive decision system allowing you to blaze your own trail, and more!

Het is echt wennen. Nog maar sinds deze week echt begonnen aan deze game.
Ik denk vooral als je online gaat gamen tegenover PC gamers, dat je echt een nadeel gaat ondervinden.
Denk dat je daar zelfs niet aan moet beginnen zonder muis & keyboard. Zonder hotkeys & een muis om je units te micro managen is dat een hopeloze zaak denk ik.

0z0sofwlyjyg1.png
Waarom zou je dat kopen op een mac dan vraag ik mij af.

Ik zou vermoeden dat oudere niet-technische gamers die intussen overgeschakeld zijn op Mac nostalgisch nog steeds eens een Age of Empires II spelletje willen spelen af en toe, maar geen VM willen draaien met Windows ARM in en geen zin hebben om uit te zoeken wat de huidige trucjes zijn met mogelijke bugs, workarounds of problemen bij updates van MacOS of het spel.

Ikzelf heb beide OS-platformen en Steam staat op beiden geïnstalleerd. De MacOS-native spellen durf ik wel eens op mijn Mac spelen. Voor Age of Empires II ga ik vanzelfsprekend terug naar mijn al iets oudere gaming-PC. Mocht deze aan vervanging toe zijn kan ik de weinige games die ik nog speel in principe allemaal via MacOS spelen, waardoor ik die PC niet eens meer hoef te vervangen.

Wel vraag ik me af of in de Steam-client op MacOS er plots een extra installatie-knop beschikbaar komt omdat hetzelfde spel al in mijn library zit, of als het een afzonderlijke aankoop zou worden. De afwezigheid van de crossplay doet vermoeden dat ze nog eens de kassa zullen willen passeren. Een heel vreemde zet trouwens, want idd, een groot deel van het spel is de multiplayer-community. Dus de combi van geen crossplay en het feit dat MacOS niet het primaire OS is voor gamers wereldwijd stel ik me vragen bij het succes hiervan.

Wel vraag ik me af of in de Steam-client op MacOS er plots een extra installatie-knop beschikbaar komt omdat hetzelfde spel al in mijn library zit, of als het een afzonderlijke aankoop zou worden. De afwezigheid van de crossplay doet vermoeden dat ze nog eens de kassa zullen willen passeren.
Hetzelfde principe als bij andere games op Steam die een native Linux en/of macOS versie hebben: eenmaal kopen, en je hebt meteen de Windows en macOS versie. Zie AoE II DE App ID.

Terug
Bovenaan