Het zal een leukere platinum trofee zijn gezien de MP en moderne sequenties geschrapt zijn (al was dat laatste ook wel 3x niets, maar het voegde ook niets toe). Ik ben benieuwd of de trofeelijst voor de rest dezelfde zal zijn of niet.
AC Black Flag had inderdaad al goede graphics, was een beetje ondersneeuwd destijds door de release van GTA V maar ik werd toen toch ook al weggeblazen door de graphics door de PS3 versie (al lag de lat toen ook niet zo hoog). Als ik me niet vergis was er een PS4 versie ook met een upgrade.
Ik vraag me wel af wat er allemaal veranderd is, ik ga die trailers niet uitkijken, duurt te lang. Ja, het is mooi voor mensen die het willen of het nog niet gespeeld hebben, maar ik ga niet opnieuw 60 euro betalen voor een spel dat ik eigenlijk al 2x heb gespeeld. Maar voor de mensen die twijfelen, het is wat mij betreft wel een van de beste in de reeks. Een beetje een merge tussen AC II (het verhaal) en de latere RPG trilogie die nog extremer de open world tour opgingen en de naval combat is ook wel leuk (en het best hier). Het probleem is dat ik vrees dat het spel zelf ook wel ondertussen een beetje verouderd is geworden, zitten nog van die irritante volgmissies enzo bij.
Maar het behoort wel tot de betere games van dat jaar, misschien wel achter TLOU & GTA V dan. Maar daar kan je over debatteren. Ik denk wel dat objectief TLOU wel dat streepje voor heeft op de andere twee.
Ik zou wel het fijn vinden mocht men nog eens een goede originele AC uitbrengen of een goed piratenspel.