Assassin's Creed Black Flag Resynced

Ja ik ben ook geen fan van het heden in AC games, ik speel het voor de historische setting en immersion (en ik vind de fantasy/mythologische elementen ook wel leuk). En na AC3 is er eigenlijk ook helemaal niets meer aan in het heden (ook al is het eigenlijk maar een vijftal minuten dat je uit het spel wordt gehaald, het zijn vijf minuten te veel...)

Vandaar dat ik er ook geen probleem mee heb dat het volledige Assassijnen vs Tempeliers verhaaltje in de laatste games op de achtergrond verzeild raakte. Maar ik heb wel Mirage en Shadows nog niet gespeeld, misschien dit jaar eens.
Mirage en Shadows hebben geen last van de Animus, dus ik zou zeggen dat je er voor moet gaan. Ik zelf heb me wel de eerste uren door Shadows moeten worstelen om dan meer dan 100 uur te genieten.

Unity is fors underrated, maar dat is gewoon een spel dat volledig de grond ingeboord werd rond de launch, en ik heb het nooit gespeeld rond launch. Dus dat spel heeft gewoon een keislechte reputatie omwille van die launch en alle problemen eromtrent terwijl het lowkey misschien wel de beste AC game is voor de mensen die een meer "puur AC" ervaring willen. Enige wat elders beter gedaan is is een goed verhaal waarin je meer kan in meeleven (de Ezio trilogie deed dat best). Maar qua gameplay is Unity de beste als je niet zo voor de open wereld RPG ervaringen bent. En de sfeer in Parijs is ook gewoon enorm goed.
Ik heb Unity gespeeld in 2023, ik had dat járen voordien al ergens 2de hands gekocht maar las dan in tussentijd de ronduit negatieve commentaren en ben er dan eigenlijk lang niet aan durven starten. Ik denk dat ik een beetje hetzelfde gevoel heb als jij over die game: in hindsight vond ik dat stiekem één van de betere games uit de hele reeks. Ik vond de hele Parijs tijdens de Franse revolutie setting inderdaad ook best goed gedaan.

Black Flag vond ik (net als III overigens) redelijk overroepen. Was dat ook niet een beetje te midden van een soort piraten hype met ook Black Sails als TV reeks etc? Ik vond die naval combat bv behoorlijk saai en repetitief. Dan vond ik Origins en Odyssey bv een pak beter maar ik begrijp dat veel mensen daar door de wat veranderde gameplay geen fan van waren. Valhalla staat hier al een hele tijd in de backlog... ik heb mezelf beloofd geen nieuwe AC games meer te kopen tot ik die uit heb :unsure:

Unity is fors underrated, maar dat is gewoon een spel dat volledig de grond ingeboord werd rond de launch, en ik heb het nooit gespeeld rond launch. Dus dat spel heeft gewoon een keislechte reputatie omwille van die launch en alle problemen eromtrent terwijl het lowkey misschien wel de beste AC game is voor de mensen die een meer "puur AC" ervaring willen. Enige wat elders beter gedaan is is een goed verhaal waarin je meer kan in meeleven (de Ezio trilogie deed dat best). Maar qua gameplay is Unity de beste als je niet zo voor de open wereld RPG ervaringen bent. En de sfeer in Parijs is ook gewoon enorm goed.
Dat spel is meer dan 10 jaar oud. Is er echt nog iemand bezig met de bugs van tijdens de launch?
Ik heb het vorig jaar nog eens uitgespeeld (met ACU fix en what physic mods). Naar mijn mening 1 van de laatste authentieke AC's.
Maar in vergelijking met Black Flag is het verhaal traag en een grind naar mijn mening. Zeker als je dan gegarandeerd eens op de koets klikt van de Dead Kings DLC die vlak naast uw huis staat en waar je niet meer uit geraakt zonder de eerste missies te doen.

Ik kijk uit naar de remaster (of wat ze er ook van gaan maken)

idd, dat heden is wel redelijk irritant en breekt de immersion.
Origins heb ik na 25h spelen gestopt. De twee opvolgende ook niet gespeeld: te groot en spraken me ook niet aan. Mirage heb ik dan wel weer gespeeld aangezien het een terugkeer was naar de roots en heb die ook uitgespeeld. Maar die is ook niet zo groot: net even gekeken: met dlc heb ik dat uitgespeeld op 36u (wel maar 50% completion van challenges, maar dat boeit me niet). Ik vond hem zeker niet zo goed als Black Flag, maar toch ok als ge hem wat goedkoper kunt kopen. De DLC is wel de moeite om ook te spelen.
Shadows heb ik de playthrough van gezien en heb 0,0 zin om die te spelen.
Ik haat het ook als ge kunt 'kiezen' tussen twee karakters, maar dan voor sommige missies (of zoals in Syndicate voor 80%) wordt geforceerd om toch de andere te gebruiken.

idd, dat heden is wel redelijk irritant en breekt de immersion.

het "heden" is net de core van al de ac games. ubisoft heeft echter nooit het verhaal deftig afgewerkt en in de recentere games naar de achtergrond geduwd.
het heden verhaal kan je perfect integreren als ze echt zouden willen, maarja...

ik wacht voorlopig af want als ubisoft zegt "resynced" dan kunnen er nog verrassingen staan te wachten ...

Dat spel is meer dan 10 jaar oud. Is er echt nog iemand bezig met de bugs van tijdens de launch?
Ik heb het vorig jaar nog eens uitgespeeld (met ACU fix en what physic mods). Naar mijn mening 1 van de laatste authentieke AC's.
Maar in vergelijking met Black Flag is het verhaal traag en een grind naar mijn mening. Zeker als je dan gegarandeerd eens op de koets klikt van de Dead Kings DLC die vlak naast uw huis staat en waar je niet meer uit geraakt zonder de eerste missies te doen.

Ik kijk uit naar de remaster (of wat ze er ook van gaan maken)
Neen, maar mensen laten zich wel leiden door hun eerste indruk van een spel, dus omwille van die reden is de ervaring Unity spelen echt slecht geweest voor mensen die het rond launch deden. Ik deed dat pas 1 of 2 jaar later toen de problemen eruit waren. Omwille van die reden wordt het spel nu als "onderschat" gezien.

Een goede launch hebben is belangrijk, want bijvoorbeeld je mag nog hele goede post-development hadden. Als de eerste indruk niet goed is van een spel is het heel moeilijk om die spelers nog terug te winnen, zo zijn er tegenwoordig wel heel wat spellen op de markt (No Man's Sky, Victoria 3 zijn een paar voorbeelden).

On a sidenote

De 4 AC games nu in mn library zijn
Unity
3
Syndicate
Origins

Allen aan 5 euro gekocht afgelopen maand. Dus zie nie meteen in waarom ik +10 zou moeten betalen momenteel.
Ik wacht gewoon af welke in aanbieding staat :D
@Lakigigar je hebt gelijk dat 10 euro misschien nog niet "veel" is, maar ik ga momenteel gewoon voor de goedkoopste, want 3 van de 4 bovenstaande heb ik reeds (uit)gespeeld en ze zijn allemaal goed gewoon.

Walhalla en black flag wel erg hoog op de wishlist! en zoals gezegd verwacht ik voor BF wel een prijsdaling als de remake uit is.

Laatst bewerkt:
het "heden" is net de core van al de ac games. ubisoft heeft echter nooit het verhaal deftig afgewerkt en in de recentere games naar de achtergrond geduwd.
het heden verhaal kan je perfect integreren als ze echt zouden willen, maarja...

ik wacht voorlopig af want als ubisoft zegt "resynced" dan kunnen er nog verrassingen staan te wachten ...
Zeker als je kijkt naar AC 1, ACII en Brotherhood was 'het heden' gewoon fantastisch geiimplementeerd. Het geeft voor mij ook de meerwaarde/perspectief van een raamverhaal in een game wat je vrij zelden ziet.

Jammer dat Ubisoft zich heeft verloren gelopen door spin offs, comics en gebrek aan regie en visie in latere games. De dualiteit en interactie tussen heden en verleden is wat peak assassins creed voor mij betekent.

Zou volgende week onthuld worden, en de release 9 juli.

Insider Gaming can reveal that the upcoming Assassin’s Creed Black Flag remake, titled Assassin’s Creed: Black Flag Resynced, will release on July 9, 2026.

Despite original plans for the game to be revealed today, April 16th, Ubisoft has decided to postpone the announcement until next week, while media and content creators received a roughly 30-minute presentation of the game earlier today.

9 juli al, ok das snel.

zie ondertussen dat de originele black flag van 9 naar 14 euro terug is gegaan laatste weken. (beetje leven op het nieuws, en de hype wellicht)

verwacht toch wel een price drop eens de nieuwe uit is.

is er al nieuws qua PC system requirements?

als ik die nieuwe (resynced versie) kan spelen, ga ik uiteraard deze kopen.

9 juli.

Nog veel meer details:

Rebuilt from the ground up and powered by the latest Anvil engine, the iconic solo pirate adventure returns. Sail the Caribbean as Edward Kenway during the Golden Age of Piracy in this faithfully enhanced remake featuring stunning visuals, upgraded gameplay, and new content. As you follow Edward in his pursuit of glory and gold, you’ll be drawn into an ancient war separating Assassins and Templars, with the fate of everything the pirates have built hanging in the balance.

Raise the Black Flag and let your reign over the seas begin.

9 juli al, ok das snel.

zie ondertussen dat de originele black flag van 9 naar 14 euro terug is gegaan laatste weken. (beetje leven op het nieuws, en de hype wellicht)

verwacht toch wel een price drop eens de nieuwe uit is.

is er al nieuws qua PC system requirements?

als ik die nieuwe (resynced versie) kan spelen, ga ik uiteraard deze kopen.

HGmliHlWYAAFb_g

Enige AC die ik heb uitgespeeld. Denk dat ik deze versie toch ook ga binnenhalen. Heerlijke sfeer.

Zelfs uren versleten met Skulls & Bones.

Ga deze toch ook in huis halen (eerst 007 First light). Ik speel op 3440x1440 dus denk wel redelijk weg te komen, alleen de 175fps om de frequentie van de monitor te evenaren zal er wss niet inzitten.

Terug
Bovenaan