AI en de toekomst van entertainment.

Bernie.be

Well-known member
Met de komst van AI, hoe zien jullie de toekomst van films, gaming en andere vormen van entertainment?
Zelf denk ik dat we meer en meer home made games en films gaan zien die kunnen wedijveren met de grote studio’s.
Je kan nu al talloze fan made films zien die dichter aanleunen met wat de fans willen zien dan wat we in de cinema zien.

Vergelijk de komst van AI met die van bvb youtube. Je ziet meer en meer dat de youtubers populairder zijn bij jongeren dan bvb BV’s. En dat gaat net zo zijn met AI gemaakte homemovies denk ik

Er zal idd heel veel content gemaakt worden imo. En zal moeilijk worden om daar de pareltjes tussen te vinden. Zal heel veel matige eenheidsworst worden, met veel huis tuin en keuken content.

De topproducties zullen ook wel een pak goedkoper worden. En er zal heel veel mogelijk worden op het scherm. Dus we gaan ook veel straffe zaken zien imo.

Het zal technologisch wel wat vooruitgang brengen en cgi en dergelijke wel goedkoper kunnen maken.

Inhoudelijk kan AI enkel herkauwen wat het gevoed is en dat is Hollywood met al die prequels, sequels, spin offs en legacy sequels zelf al aan het doen. Dus ja ergens dood AI de creativiteit, beter weghouden daar.

Er zal idd heel veel content gemaakt worden imo. En zal moeilijk worden om daar de pareltjes tussen te vinden. Zal heel veel matige eenheidsworst worden, met veel huis tuin en keuken content.

De topproducties zullen ook wel een pak goedkoper worden. En er zal heel veel mogelijk worden op het scherm. Dus we gaan ook veel straffe zaken zien imo.
Niks anders als vroeger en nu dus...

Ik denk dat de mogelijkheden onbegrensd zijn.
Stel u eens voor dat je de acteurs van een film kan vervangen door je favoriete acteurs mbv AI.
En/of de huidskleur kunt veranderen zoals @zina90 al zei.

Waarom zou je in godsnaam de huidskleur willen veranderen? That's... racist?

AI kan handig zijn om bandwerk sneller klaar te zetten, maar creativiteit, acteren, scripts, ... Daar wil ik niets van zien als het van AI komt. AI maakt geen kunst.

Om de film beter te laten aanslaan in andere werelddelen?
In China bvb kunnen ze zich beter inleven als alle personages een chinees uiterlijk hebben? ….
Heb jij last om in te leven als je een Koreaanse film ziet? De sterkte van film is net dat je andere culturen wat leert kennen.

Is dat niet ouder worden ?

Neem nu bv die filmsterren. Ik kan er geen nieuwe meer opnoemen.
Heeft er misschien ook wel wat mee te maken.

Maar voor mij is kunst toch iets van waar ik naar opkijk. Een gevoel hebben van "wauw, die hebben iets gemaakt/bedacht,... wat ik niet kan".
Als er iets door AI gemaakt is, gaat die verwondering verloren en is het zielloos.

Heb jij last om in te leven als je een Koreaanse film ziet? De sterkte van film is net dat je andere culturen wat leert kennen.
Het gaat toch niet over mij?
Maar met Ai zou je dat wel kunnen.
Trouwens: een koreaanse film speelt zich meestal of in Korea.
Maar bvb een lord of the rings?
Vervangen door allemaal zwarte mensen zodat deze bevolkingsgroep zich meer aangetrokken voelt ?

Ik denk dat we ooit zo ver komen dat je een bepaald script download en dan zelf adhv apps kunt bepalen welke acteurs je erin wilt laten spelen, in welk werelddeel ….

Het gaat toch niet over mij?
Maar met Ai zou je dat wel kunnen.

Ik denk dat we ooit zo ver komen dat je een bepaald script download en dan zelf adhv apps kunt bepalen welke acteurs je erin wilt laten spelen, in welk werelddeel ….
Ik denk dat je onderschat wat acteren eigenlijk is.

Het zal nog ruime tijd duren maar op termijn zie ik AI Hollywood en de mens, misschien jammer genoeg, compleet voorbij streven als het aan komt op kunstzinnigheid en creativiteit. Zelfs zodanig dat AI naast beter massa entertainment, dat je zelf kan bijsturen, ook heel persoonlijk, specifiek voor jou, kunst kan maken die enorm resoneert omdat het zal weten wie je bent, waar je vandaan komt en wat je hoop en dromen zijn alsook je nachtmerries.

Of dat wenselijk is en hoe gevaarlijk dat wel niet kan worden als men subliminal propaganda kan verwerken in kunst die jou persoonlijk enorm hard raakt... Eén ding is zeker, volgende jaren gaan razend interessant worden.😬

Het zal nog ruime tijd duren maar op termijn zie ik AI Hollywood en de mens, misschien jammer genoeg, compleet voorbij streven als het aan komt op kunstzinnigheid en creativiteit. Zelfs zodanig dat AI naast beter massa entertainment, dat je zelf kan bijsturen, ook heel persoonlijk, specifiek voor jou, kunst kan maken die enorm resoneert omdat het zal weten wie je bent, waar je vandaan komt en wat je hoop en dromen zijn alsook je nachtmerries.

Of dat wenselijk is en hoe gevaarlijk dat wel niet kan worden als men subliminal propaganda kan verwerken in kunst die jou persoonlijk enorm hard raakt... Eén ding is zeker, volgende jaren gaan razend interessant worden.😬
Ja AI kan confirmation bias in de hand werken maar wil iedereen dan echt non stop comfort food?

We zien nu al de tech guys die film studios hebben overgenomen en het resultaat van sequels, prequels, spin offs die tonen hoe algoritmes en creativiteit niet samen gaan (uit zich duidelijk ook in de box office vandaag. AI is gewoon nog een algoritme erbij dat die dingen enkel kan versterken.

Kan het hier en daar dingen technologisch verbeteren? Ja. In The Brutalist werd Adrien Brody zijn Hongaars accent met AI gedaan. En de gebouwen in die film zijn ook met AI gemaakt merk je ook niks van en heeft waarschijnlijk veel kosten gedrukt. Maar als je Robert De Niro in The Irishman wil verjongen zal dat ook met AI raar zijn.

Jij ziet dat misschien zo, maar ik weet niet of de cash is king mentaliteit daar ook zo over denkt. Mijn eigen visie op wat een goede film is loopt ook niet gelijk met welk soort films veel geld opbrengen.

Jij ziet dat misschien zo, maar ik weet niet of de cash is king mentaliteit daar ook zo over denkt. Mijn eigen visie op wat een goede film is loopt ook niet gelijk met welk soort films veel geld opbrengen.
Ik heb dan ook een probleem met de cash is king mentaliteit. :unsure:

Terug
Bovenaan