CanadeseITer
Member
Het is een jaarlijks terugkerend fenomeen: zeer warme dagen, artikels in de krant over hoe je het koel kan houden door gordijnen en rolluiken te gebruiken, bevroren flesjes water in je bed te leggen etc. En telkens weer de overduidelijke oplossing over het hoofd te zien: installeer een airco!!
Het is iets typisch Noord-West Europees: aircohaat. Airco maakt je ziek, kost veel, is vervuilend, verbruikt veel, duur, ... Ik snap niet waar die vaak irrationele airco haat vandaan komt.
Men zou kunnen zeggen dat ik wat aircohaat-haat heb ;-)
Kan je je het omgekeerde inbeelden: een huis zonder verwarming, en telkens het onder de 10 graden komt, mensen die bibberen en tips delen om het thuis warm te houden. Want zomaar gas verbranden is slecht voor het milieu. Het is ook erg duur om een centrale verwarming te plaatsen. Het is maar een paar maand per jaar dat je het echt zou nodig hebben. Totaal idioot toch, niet?
Het is iets typisch Noord-West Europees: aircohaat. Airco maakt je ziek, kost veel, is vervuilend, verbruikt veel, duur, ... Ik snap niet waar die vaak irrationele airco haat vandaan komt.
Men zou kunnen zeggen dat ik wat aircohaat-haat heb ;-)
Kan je je het omgekeerde inbeelden: een huis zonder verwarming, en telkens het onder de 10 graden komt, mensen die bibberen en tips delen om het thuis warm te houden. Want zomaar gas verbranden is slecht voor het milieu. Het is ook erg duur om een centrale verwarming te plaatsen. Het is maar een paar maand per jaar dat je het echt zou nodig hebben. Totaal idioot toch, niet?

Dat is toch gewoon energie verkwisten? Als je het in de zomer binnen "aangenaam" vindt bij 20°C, waarom het in de winter dan harder laten opwarmen binnen (of omgekeerd)?