Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Het schoolvoorbeeld van dat rekenen.Ruben Van Gucht over zijn relaties, privacy en dronken rijden: “Had ik 0,01 mg/l minder geblazen, ik had 6 uur aan de kant gestaan. Nu 15 dagen”
Dit is het probleem net, de foute instelling. Had hij nét iets minder had hij nog altijd het dubbele van wat mocht gedronken, alsof dat geen probleem is
Er zou misschien ook veel minder gerekend worden moest je standaard al minstens 2 weken je rijbewijs kwijt zijn boven 0.5 promille. Ik zou zelfs verder gaan en direct 2 maand rijverbod geven.Het schoolvoorbeeld van dat rekenen.
Imo dan echt beter nultolerantie en dan veel hogere straffen als je toch positief blaast.
Niet volledig geciteerd hé. Hij zegt achteraf nog wel dat hij de uitspraak van de rechter zal respecteren.Ruben Van Gucht over zijn relaties, privacy en dronken rijden: “Had ik 0,01 mg/l minder geblazen, ik had 6 uur aan de kant gestaan. Nu 15 dagen”
Dit is het probleem net, de foute instelling. Had hij nét iets minder had hij nog altijd het dubbele van wat mocht gedronken, alsof dat geen probleem is
Meerdere pinten drinken is toch niet "rekenen". Dat is er totaal niet naar zien.Het schoolvoorbeeld van dat rekenen.
Imo dan echt beter nultolerantie en dan veel hogere straffen als je toch positief blaast.
6u rijbewijs kwijt is ook een lachwekkende straf hé. Ok 't is even ambetant op het moment zelf omdat je dan een taxi of kennis moet bellen om je te komen halen. In feite is dat zelfs niet echt een straf maar doen ze dat gewoon omdat je weer zou nuchter zijn om terug te mogen rijden.Niet volledig geciteerd hé. Hij zegt achteraf nog wel dat hij de uitspraak van de rechter zal respecteren.
Je kan uit dat citaat ook niet bepalen of hij daar een oordeel over velt of dat hij gewoon een feit aanstipt.
Ter vergelijking: Toen ik een epileptische aanval kreeg in 2018 en dat was dan alleen maar 'tijdens de slaap'. (Dus overdag had en heb ik nooit 'aanvallen') --> Mijn rijbewijs ging asap door de papierversnipperaar en pas 6 maand later kwam ik eventueel in aanmerking voor een nieuw rijbewijs. En daarna kreeg ik nog 5 jaar lang een tijdelijk rijbewijs (1 jaar geldig) + permanente opvolging.Veel meer controles en standaard rijbewijs 2 weken kwijt, dat voelen mensen pas
Ja, en aan zijn uitleg te horen was hij aan het rekenen om net zijn rijbewijs niet kwijt te raken.Meerdere pinten drinken is toch niet "rekenen". Dat is er totaal niet naar zien.
Hij blies trouwens geen 0,5 maar meer dan 0,5. 0,5 is gewoon de limiet voor het afstaan van uw rijbewijs.
Hoeveel hij echt had weten we pas als hij naar de rechtbank moet.
En een verbod op verklikkers zoals Waze en vaker anonieme onverwachte controles.Veel meer controles en standaard rijbewijs 2 weken kwijt, dat voelen mensen pas
Dan komen dat soort zaken toch gewoon via telegram binnen en check je dat even voor je aan je rit begint.En een verbod op verklikkers zoals Waze en vaker anonieme onverwachte controles.
Uiteindelijk ga je zoiets nooit helemaal kunnen tegenhouden. Natuurlijk zijn Waze en alternatieven wel een gebruiksgemak als je al aan je rit bent begonnen.Ik denk dat het meer moeite vraagt om Telegram te installeren en te gebruiken hoor. Mijn Google Maps, die voorgeïnstalleerd was, geeft sinds kort ook politiecontroles aan zonder dat ik daarom vraag. Elke stap extra moeite zal wel wat mensen ontmoedigen hoor. Verder natuurlijk akkoord dat er te weinig controles zijn.Dan komen dat soort zaken toch gewoon via telegram binnen en check je dat even voor je aan je rit begint.Uiteindelijk ga je zoiets nooit helemaal kunnen tegenhouden. Natuurlijk zijn Waze en alternatieven wel een gebruiksgemak als je al aan je rit bent begonnen.
Voor de anonieme onverwachte controles moet er personeel zijn en daar knelt net het schoentje. Laten we vooral eerst daarop inzetten.
Ja voila, verbied het in Waze , Google maps en andere navigatieprogramma's om te beginnen. Je gaat natuurlijk nooit volledig kunnen voorkomen dat mensen het doorgeven in Whatsapp of Telegram groepen. Ik denk dat veel minder volk daarvan gaat gebruik maken dan van Waze. En haal die 'alcoholcontrole' Facebookgroepen offline.Ik denk dat het meer moeite vraagt om Telegram te installeren en te gebruiken hoor. Mijn Google Maps, die voorgeïnstalleerd was, geeft sinds kort ook politiecontroles aan zonder dat ik daarom vraag. Elke stap extra moeite zal wel wat mensen ontmoedigen hoor. Verder natuurlijk akkoord dat er te weinig controles zijn.
België (en Europa) hebben niks invloed op bedrijven als Waze.Ja voila, verbied het in Waze , Google maps en andere navigatieprogramma's om te beginnen. Je gaat natuurlijk nooit volledig kunnen voorkomen dat mensen het doorgeven in Whatsapp of Telegram groepen. Ik denk dat veel minder volk daarvan gaat gebruik maken dan van Waze. En haal die 'alcoholcontrole' Facebookgroepen offline.
Communicatie tussen mensen willen verbieden lost niets op. Honderden manieren om te communiceren en gewoon een autoritaire gedachte.En een verbod op verklikkers zoals Waze en vaker anonieme onverwachte controles.
Net omdat dat tekort aan controles er is, een tekort dat moeilijk helemaal op te lossen valt, zorg je best dat de bestaande controle zo effectief mogelijk zijn. Het echte doel is de pakkans vergroten, controles zijn daar slechts een middel toe, niet toelaten dat we het heel makkelijk maken om die controles te verklikken helpt ook bij het vergroten van die pakkans.Dan komen dat soort zaken toch gewoon via telegram binnen en check je dat even voor je aan je rit begint.Uiteindelijk ga je zoiets nooit helemaal kunnen tegenhouden. Natuurlijk zijn Waze en alternatieven wel een gebruiksgemak als je al aan je rit bent begonnen.
Voor de anonieme onverwachte controles moet er personeel zijn en daar knelt net het schoentje. Laten we vooral eerst daarop inzetten.
Als het waar is wat er staat dan heeft hij 1,15 promille op.Ja, en aan zijn uitleg te horen was hij aan het rekenen om net zijn rijbewijs niet kwijt te raken.
En hoe ga je controles uitvoeren dat niemand alcoholcontroles deelt? Slaat werkelijk nergens op als je 2 minuten verder nadenkt.Net omdat dat tekort aan controles er is, een tekort dat moeilijk helemaal op te lossen valt, zorg je best dat de bestaande controle zo effectief mogelijk zijn. Het echte doel is de pakkans vergroten, controles zijn daar slechts een middel toe, niet toelaten dat we het heel makkelijk maken om die controles te verklikken helpt ook bij het vergroten van die pakkans.
Ik kan de pakkans onmiddellijk verhogen.Net omdat dat tekort aan controles er is, een tekort dat moeilijk helemaal op te lossen valt dat je best zorgt dat de bestaande controle zo effectief mogelijk. Het echte doel is de pakkans vergroten, controles zijn daar slechts een middel toe, niet toelaten dat we het heel makkelijk maken om die controles te verklikken helpt ook bij het vergroten van die pakkans.