Alcohol en drugs in het verkeer: ook BV's met schaamrood

Heeft nu niks met BV's te maken he :)
Het wordt ook nog lastig om hier een schuldige aan te duiden, de Porsche reed veel te snel en had gedronken, maar de BMW met de voetballers is dus afgeslagen terwijl er een auto aankwam...

Off-topic. Maar welk type Porsche is dat? Ik herken er niks in

Ik ga ervan uit dat het een eerste generatie Cayenne is, maar ik moet zeggen dat ik die er ook niet echt in herken...
Als ik moest gokken, zeg ik dat dat een Jeep Trackhawk is.
Op de beelden van GVA en de foto bij VRT Max gaat het om een grijze (oudere) vw passat volgens mij.

Ik denk dat er twee artikelen door elkaar worden gehaald, dat ongeval met de Porsche is van een tijd terug. (31 oktober?)

Laatst bewerkt:
Op de beelden van GVA en de foto bij VRT Max gaat het om een grijze (oudere) vw passag volgens mij.

Ik denk dat er twee artikelen door elkaar worden gehaald, dat ongeval met de Porsche is van een tijd terug. (31 oktober?)
Ahja, in sommige artikels stond dat dit ongeval met een Porsche was, maar lijkt nu overal gecorrigeerd naar het feit dat diezelfde voetbalploeg een tijd geleden een ongeval had met een Porsche.

Niet van het moment van het ongeval, maar dat is ook niet de bedoeling.

Men wil achterhalen of hij problematisch gebruiker is van drugs/alcohol en dat kan men wel achterhalen. En meer dan waarschijnlijk net daarom dat hij alles doet om dit te vermijden
Of wil hij zodanig lang rekken tot ze niets meer kunnen vinden? Of hoelang is dat opspoorbaar via het haar?

Aan de hand van haar kan men niet bepalen hoeveel je gebruikt of gedronken hebt op 'datum x'.

Men kan wel een algemeen beeld schetsen van je drank/druggebruik. Als ze zien dat dat problematisch is, kan men je rijongeschikt verklaren

Liever zo reageren dan in dezelfde gewoontes hervallen... toch?
Jazeker. Anderzijds krijgt hij door zijn bekendheid meer kansen om zijn spijt te betuigen, dan een onbekende persoon die hetzelfde heeft veroorzaakt.

De rechtszaak hierover, gaat voor mij bepalend zijn, gaat hij gestraft worden zoals iedereen. Of gaat hij bij wijze van spreken vermindering krijgen, omdat hij over laat zien dat hij schuldinzicht heeft. En zou elke andere persoon ook die vermindering krijgen als hij schuldinzicht laat zien.

Daarbij blijf ik ook zitten met de gedachte, dat het ongeluk hem gedwongen heeft om dit te doen. En dat hij nu gedwongen wordt dit te doen, om zijn imagoschade te beperken. We zullen zien zeker.

Blijft dat hij door zijn bekendheid met dit gedrag en de reactie erop het (ongewild) iedere keer ter sprake brengt voor de gehele Vlaamse bevolking. In zeker opzicht is dit een geweldige awareness campagne, die meer opgepikt wordt dan eender welke BOB campagne. Ook hier gezien deze thread in het leven geroepen werd.

Ik verwacht dat hij een gewone straf krijgen, misschien iets verminderd tov een normaal persoon gezien dit uitgebreid in de media ter sprake komt.

Tom is aan zijn charme offensief begonnen:
Hij profiteert er natuurlijk zelf van (hierover valt wel wat te zeggen en daar mogen mensen gerust kritiek op hebben)
Maar dat de media er (uitvergroot) op springt is anderszijds wel goed om dit ook nog eens extra goed in te prenten bij Jan Modaal dat rijden en drinken een NO GO is.

Naar mijn mening is dit een win-win situatie.

Hij profiteert er natuurlijk zelf van (hierover valt wel wat te zeggen en daar mogen mensen gerust kritiek op hebben)
Maar dat de media er (uitvergroot) op springt is anderszijds wel goed om dit ook nog eens extra goed in te prenten bij Jan Modaal dat rijden en drinken een NO GO is.

Naar mijn mening is dit een win-win situatie.
De extra aandacht is zeker een goede zaak.

Maar Jan Modaal (en Tom Waes) weten ook zonder het ongeval dat drinken en rijden een no-go is. En toch gebeurd het, nog altijd. Nu elke persoon die na Waes zijn ongeluk beslist om nooit meer te rijden als hij alcohol gedronken heeft is een win.

Tom is aan zijn charme offensief begonnen:
En als hij niets doet is hij waarschijnlijk onverschillig en heeft hij geen schuldinzicht?

Alé, nog wat slachtoffers waaronder een dode. Er zal ook minstens 1 iemand zonder gordel gezeten hebben, want in zo'n fiat 500 mag je niet met 5 zitten, die heeft maar 4 zitplekken. Bestuurder gaat dus een serieus probleem hebben. En terecht.

Alé, nog wat slachtoffers waaronder een dode. Er zal ook minstens 1 iemand zonder gordel gezeten hebben, want in zo'n fiat 500 mag je niet met 5 zitten, die heeft maar 4 zitplekken. Bestuurder gaat dus een serieus probleem hebben. En terecht.
In feite moeten ze allemaal gestraft worden, zowel de bestuurder voor dronken rijden, maar de overige passagiers zijn toch ook medeplichtig omdat ze met 5 in een auto kruipen en bij een dronken chauffeur dan nog.

Voor mij moet er geen nultolerantie komen per sé maar het is weer duidelijk dat er veel te veel volk met de auto rondrijdt met te veel alcohol in hun bloed. Het wordt te veel getolereerd nog in de maatschappij. Uitgaan en dan de grote Jan uithangen en denken dat het OK is om dan nog met de auto te rijden. Voor elk ongeval dat er zo gebeurt mag je er zeker van zijn dat er duizenden chauffeurs rondrijden met te veel alcohol in hun bloed die een potentieel gevaar op de weg zijn.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan