Alcohol en drugs in het verkeer: ook BV's met schaamrood

Misschien ook wel een soort van (terechte) heksenjacht van DPG media ?

Het staat in alle kranten, niet alleen HLN. De vraag is dan inderdaad hoe de pers hiervan op de hoogte gebracht werd, en of dat geen schending van de privacy van de betrokkenen is zoals iemand hierboven zich ook al afvroeg.

Zittingen in een (politie)rechtbank zijn openbaar hoor, behoudens een paar uitzonderingen. Je kan daar als burger gewoon binnen wandelen en eens een middagje zittingen en vonnissen meevolgen...

Zittingen in een (politie)rechtbank zijn openbaar hoor, behoudens een paar uitzonderingen. Je kan daar als burger gewoon binnen wandelen en eens een middagje zittingen en vonnissen meevolgen...
Maar ook publiceren met naam en foto voor het vonnis zonder expliciete toestemming?

Zita reed blijkbaar ook nog zonder geldig keuringsbewijs. Overdreven snelheid, zonder keuring en teveel promille. Goed bezig zou'k zeggen.

Omdat er een voorbeeld is?

Want de statistiek toont dat wel degelijk gewoon aan hoor.
https://www.vias.be/publications/Nationale gedragsmeting “Rijden onder invloed van alcohol” 2021/Nationale_gedragsmeting_Rijden_onder_invloed_van_alcohol_2021.pdf

De cijfers van 18-25 jarigen zijn véél beter dan de andere categorieën.
Het toont eigenlijk het omgekeerde aan. 18-25 jarige bestuurder doen het inderdaad beter, maar dat deden ze blijkbaar ook al 20 jaar geleden. Het is dus geen generatie ding, als 18-25 jarigen ouder worden rijden ze net zoveel onder invloed als de andere. Bovendien is 18-25 jaar ook de enige categorie die ertussenuit springt, vanaf +25 scoort iedereen ongeveer even slecht, 30 jarigen doen het niet beter dan boomers.

edit: het is de grafiek op pagina 34 die hier relevant is.

Ik had het ook anders verwacht eerlijk gezegd, maar de cijfers tonen precies wel aan dat het het idee dat het vooral bij de generatie leeft die opgegroeid is toen dit nog normaal was niet klopt.

Laatst bewerkt:
Het toont eigenlijk het omgekeerde aan. 18-25 jarige bestuurder doen het inderdaad beter, maar dat deden ze blijkbaar ook al 20 jaar geleden. Het is dus geen generatie ding, als 18-25 jarigen ouder worden rijden ze net zoveel onder invloed als de andere. Bovendien is 18-25 jaar ook de enige categorie die ertussenuit springt, vanaf +25 scoort iedereen ongeveer even slecht, 30 jarigen doen het niet beter dan boomers.

edit: het is de grafiek op pagina 34 die hier relevant is.

Ik had het ook anders verwacht eerlijk gezegd, maar de cijfers tonen precies wel aan dat het het idee dat het vooral bij de generatie leeft die opgegroeid is toen dit nog normaal was niet klopt.
Het toont inderdaad aan dat het op zich niet generationeel is, maar dat momenteel die generatie wel meer een probleem is dan de jongeren.
Al vond ik het ook verrassend dat het veel breder gaat dan de boomers. Ik ben 36 en heb zelf de indruk dat in mijn leeftijdscategorie er toch bewuster mee wordt omgesprongen. Maar blijkbaar niet...

Volgens haar advocaat had ze niet zoveel gedronken.. wil dat dan zeggen dat ze normaal gezien veel meer drinkt?
Wat is dat nu voor verdediging? Je kan als advocaat proberen verzachtende omstandigheden te verzinnen ofzo, maar gewoon zeggen dat de feiten toch niet zo erg zijn...

Zonder geldige keuring rondrijden is mij ook wel al overkomen. Had de mail van de leasemaatschappij niet gezien en die sturen geen reminder :lol:

Ik denk dat ze bedoelen dat ze eerder net over de limiet zal gezeten hebben dan er gigantisch over.
0,74 is al niet meer net over de limiet. Daarvoor moet je toch al een pint of 4 voor binnen hebben. En dan nog te snel gaan rijden, sterk.

Laatst bewerkt:
Niet de wreed betrouwbaar. Vorig jaar tijdens eindejaarsperiode zo ergens een zien liggen en meegenomen voor de fun en om daar eens een gedacht van te hebben. Maar als de Zatte nonkel na 4 trappisten nog negatief test en de geheelonthouder net onder de limiet blaast stel ik mij toch vragen bij de bekomen resultaten.
Zou het persoonlijk toch niet in mijn auto leggen. Dat nodigt toch weer uit voor de limiet te gaan opzoeken zoals de Belgen toch altijd maar weer al te graag doen. Ik vind die toestelletjes persoonlijk naar verkeersveiligheid niet bevorderlijk
Los van het feit of die spullen werken of niet moet je ook rekening houden dat de alcohol opname en afbraak per persoon gigantisch kan verschillen. Ik ken voorvallen van gasten die negatief geblazen hebben met 9x 33cl pils op een tijdspanne van 3.5u of een ex collega na een kerstfeestje met +10 consumpties ook negatief. Beide atletische grote mannen wat blijkbaar in het voordeel speelt.
Ik denk dat grote longinhoud ook invloed heeft maar dat is maar gissen.

Los van elk uitvlucht dan ook.
Hoe dom dom dom dom kan je zijn om na die hele heisa van Tom Waes nu nog krak dezelfde feiten te gaan plegen…
Wat gaat er dan in uw brein om? De kans is zo klein dat ze mij pakken? Ik ben ontastbaar?

Dat is toch gewoon onbegrijpelijk. En al zeker van Zita Wauters, 20 jaar for God sake.

Ze zal toch haar praktisch rijexamen opnieuw moeten doen. Dat zal nog de zwaarste straf zijn voor haar.

't Is niet enkel rijden onder invloed maar ook nog overdreven snelheid en met een niet gekeurd voertuig rondrijden.

Hoe dom dom dom dom kan je zijn om na die hele heisa van Tom Waes nu nog krak dezelfde feiten te gaan plegen…
Wat gaat er dan in uw brein om? De kans is zo klein dat ze mij pakken? Ik ben ontastbaar?

Dat is toch gewoon onbegrijpelijk. En al zeker van Zita Wauters, 20 jaar for God sake.
Dacht dat de overtreding van Zita wel al in juni was, maar nu pas uitspraak.

Maar sowieso stomme zet (voor of na Tom Waes).

Zita Wauters werd veroordeeld voor feiten van 23 juni, dus al lang voor Waes zijn ongeval.
Spreekt niets goed natuurlijk.

Zij mocht dan in feite rondrijden al die tijd tot ze nu veroordeeld is?

Als ze haar rijbewijs niet hebben ingehouden wel ja .
Denk dat ze het 6 uur zal moeten afgeven hebben en dan hebben ze dat gewoon terug gegeven .

Als ze nu morgen haar praktijk opnieuw aflegt en ze slaagt dan krijgt ze dat gewoon terug dus dit zien als een “strenge”straf ???? (Weet nu niet hoelang de wachttijd zal zijn voor haar , ge weet wel BV en dan via de rijschool gaan …kan snel gaan )

(Ga er ook vanuit dat er geen extra straf is uitgesproken dat ze haar rijbewijs moet inleveren , zo een 6 maanden zonder en dan maar examen afleggen zal harder aankomen denk ik in haar geval )

Als ze haar rijbewijs niet hebben ingehouden wel ja .
Denk dat ze het 6 uur zal moeten afgeven hebben en dan hebben ze dat gewoon terug gegeven .

Als ze nu morgen haar praktijk opnieuw aflegt en ze slaagt dan krijgt ze dat gewoon terug dus dit zien als een “strenge”straf ???? (Weet nu niet hoelang de wachttijd zal zijn voor haar , ge weet wel BV en dan via de rijschool gaan …kan snel gaan )

(Ga er ook vanuit dat er geen extra straf is uitgesproken dat ze haar rijbewijs moet inleveren , zo een 6 maanden zonder en dan maar examen afleggen zal harder aankomen denk ik in haar geval )

Ze kan er een tv programma van maken. Zita leert rijden.

Terug
Bovenaan