Alcohol en drugs in het verkeer: ook BV's met schaamrood

Er zijn gigantisch veel mensen die niet roken, niet of vrijwel nooit drinken en niet te snel rijden.
Oei , dan mag hij mij ook beginnen te haten . ;)
ik rook al jaren niet meer , drink nu veel minder alcohol dan vroeger en rij ook nooit opzettelijk te snel (alleen soms per ongeluk want heb juist een boete mogen betalen voor 35 in een zone van 30 na correctie maar dit was mijn eerste snelheidsboete dit jaar . )

Ik haat, oprecht, mensen zoals jij. Zo van die mensen die perfect en de ideale man willen zijn.

Ik rook niet, ik drink niet, ik rij nooit te snel. Geef mij maar een fruitsapje want al die suikers in cola… niet goed voor mijn lichaam!!
In fruitsap zit ook teveel suiker hoor.

Ik haat, oprecht, mensen zoals jij. Zo van die mensen die perfect en de ideale man willen zijn.

Ik rook niet, ik drink niet, ik rij nooit te snel. Geef mij maar een fruitsapje want al die suikers in cola… niet goed voor mijn lichaam!!
Een schande, van die mensen die hun lichaam niet om zeep willen helpen en niet te snel rijden!
Ik rook niet, ik drink amper, ik rij niet te snel en drink cola zero. I'll join the club!

Ruige Dimi met het brommertje uit het 5de middelbaar, ben jij dat?

Make that the cat wise eh :p

Overigens wel een vrije debiele opmerking @Horse.
Vooral omdat dan nog eens fruitsap ook niet het beste voorbeeld is van gezonde en evenwichtige drank.
Effectief ze, 2 snelheidsboetes op 19 jaar.
1x een bord gemist. En 1x moest ik nog een rij vrachtwagens voorbij om afrit te halen. De truuk is om banen te zoeken waar je sneller mag dan kan :p

Effectief ze, 2 snelheidsboetes op 19 jaar.
1x een bord gemist. En 1x moest ik nog een rij vrachtwagens voorbij om afrit te halen. De truuk is om banen te zoeken waar je sneller mag dan kan :p
Laatste boeteS waren dus in 2018: Tussen 51 en 55 na correctie en nogmaals tss 51 en 55 na correctie op de weg terug (5 minuten later).
Dus meteen 2x de minimumboete in de bus: Jammer genoeg zijn dit wettelijk gewoon 2 verschillende beslissingsmomenten en .. maar dat deed toch wel pijn. :cry:

Tanja Dexters mag weer rijden na levenslang rijverbod: "Ik heb mijn les geleerd"
Dat is dan geen levenslang rijverbod, als ze het alsnog kan terugkrijgen (ook al moet ze terug examens afleggen). Toch maar een vreemde wetgeving hier in België. :unsure:

Maar goed, whatever, ik kan alleen maar zeggen: hopelijk heeft ze het (eindelijk) begrepen.

Dat is dan geen levenslang rijverbod, als ze het alsnog kan terugkrijgen (ook al moet ze terug examens afleggen). Toch maar een vreemde wetgeving hier in België. :unsure:

Maar goed, whatever, ik kan alleen maar zeggen: hopelijk heeft ze het (eindelijk) begrepen.
Geen vreemde wetgeving. Ze was (medisch) rijongeschikt verklaard. Hoogstwaarschijnlijk omdat ze op moment van veroordeling verslaafd was. Dan gelden dezelfde regels als bij (op epilepsie na) alle medische redenen. Je wordt dan zogezegd levenslang rijongeschikt verklaard, met na 6 maand de kans om te bewijzen dat de redenen in orde zijn en je weer mag rijden.
Dat ze pas na 4 jaar terug de kans krijgt om haar rijbewijs terug te krijgen, zegt genoeg.

Rijongeschikt verklaard worden =/= rijverbod krijgen. Het ene is een maatregel, het andere een straf. Geen enkele media die dat eens deftig uitlegt jammer genoeg. In het geval van Dexters is het een combinatie, eens ze terug geschikt werd bevonden, begon de straf.

Geen vreemde wetgeving. Ze was (medisch) rijongeschikt verklaard. Hoogstwaarschijnlijk omdat ze op moment van veroordeling verslaafd was. Dan gelden dezelfde regels als bij (op epilepsie na) alle medische redenen. Je wordt dan zogezegd levenslang rijongeschikt verklaard, met na 6 maand de kans om te bewijzen dat de redenen in orde zijn en je weer mag rijden.
Dat ze pas na 4 jaar terug de kans krijgt om haar rijbewijs terug te krijgen, zegt genoeg.

Rijongeschikt verklaard worden =/= rijverbod krijgen. Het ene is een maatregel, het andere een straf. Geen enkele media die dat eens deftig uitlegt jammer genoeg. In het geval van Dexters is het een combinatie, eens ze terug geschikt werd bevonden, begon de straf.
Dat geldt voor epilepsie toch ook gewoon zo?

Epilepsie is na 12 maand ipv 6.
Ik heb zonet nog ne mail teruggevonden met alle details in (Mail is van 7 maart 2018). Ik had blijkbaar géén rijbewijs tss januari 2018 en juli 2018. We hebben deze discussie al eens gevoerd maar het was dus weldegelijk 6 maanden ipv 12 maanden.

En dat is mogelijk hé. Als de neuroloog genoteerd heeft dat ik amper 1 aanval gehad heb en géén meerdere dan kan dit. Maar id meestal is het 12 maanden / 1 jaar.

Opmerking: En de ironie. Die mail was blijkbaar een klacht van mij omdat ik toen nog dacht dat het 3 maanden was ipv 6 maanden (maar blijkbaar was ook dat niet juist oepsie ..).

Laatst bewerkt:
Ik heb zonet nog ne mail teruggevonden met alle details in (Mail is van 7 maart 2018). Ik had blijkbaar géén rijbewijs tss januari 2018 en juli 2018. We hebben deze discussie al eens gevoerd maar het was dus weldegelijk 6 maanden ipv 12 maanden.

En dat is mogelijk hé. Als de neuroloog genoteerd heeft dat ik amper 1 aanval gehad heb en géén meerdere (hij heeft dan gewoon gelogen en ik volg als patiënt gewoon de neuroloog) dan kan dit. Maar id meestal is het 12 maanden / 1 jaar.

Opmerking: En de ironie. Die mail was een klacht van mij omdat ik toen nog dacht dat het 3 maanden was ipv 6 maanden (maar blijkbaar was ook dat niet juist). :tongue:
Eens de volledige folder er bij genomen. Eenmalige aanval met nadien geen aanvallen meer is 6 maand na die eenmalige aanval. In enkele uitzonderlijke gevallen kan het 3 maand zijn. Anders gewoon 1 jaar hoor, slaapepileptie zelfs 2 jaar om een of andere reden.
Ik geloof er ook niet veel van dat een neuroloog daarover zou liegen op de papieren, wat heeft hij daarmee te winnen?

Eens de volledige folder er bij genomen. Eenmalige aanval met nadien geen aanvallen meer is 6 maand na die eenmalige aanval. In enkele uitzonderlijke gevallen kan het 3 maand zijn. Anders gewoon 1 jaar hoor, slaapepileptie zelfs 2 jaar om een of andere reden.
Ik geloof er ook niet veel van dat een neuroloog daarover zou liegen op de papieren, wat heeft hij daarmee te winnen?
Volgens mij heeft mijn vader 2 jaar zonder rijbewijs gezeten totdat zijn medicatie in orde was (6 maand zonder aanval ofzo). En dat was geen slaapepilepsie.
Ik vermoed dus dat neurologen gewoon kunnen overrulen in beide richtingen.

Met een goede advocaat is dat wel geregeld (hij was het vergeten bv) , ik zie ook dat zijn rijbewijs afgenomen werd voor overdreven snelheid - dat vind ik minder erg dan bv rijbewijs kwijt wegens 2 promille

Agent die betrokken was bij dodelijk ongeval met scooterrijder in Brussel, reed zonder rijbewijs

Blijkbaar kan je doodleuk 2 jaar zonder rijbewijs blijven verder blijven werken bij de interventiedienst. Mooi voorbeeld van hoe je daar in België gewoon mee wegkomt, tot je in een ernstig ongeval betrokken raakt.
Ik heb toch ook bedenkingen bij de werking van die dienst dan. Als je in de transportsector werkt of zoals mezelf in de rijopleidingen, dan moet je bij elk zichzelf respecterende firma je rijbewijs minstens 1x per jaar laten kopiëren om in je dossier te steken. Bij een overheidsdienst als de politie moet dat dan weer niet? Toch echt bizar.

Met een goede advocaat is dat wel geregeld (hij was het vergeten bv) , ik zie ook dat zijn rijbewijs afgenomen werd voor overdreven snelheid - dat vind ik minder erg dan bv rijbewijs kwijt wegens 2 promille
Geloof je dat? Heeft nooit zijn herstelexamens willen afleggen, ze gaan dat niet zomaar door de vingers zien denk/hoop ik.

Toch een beetje hallucinant dat je als politieagent blijkbaar uw rijbewijs kan kwijtspelen en achteraf gewoon vrolijk kan verder werken en niemand zich van kwaad bewust is.

Toch ook weer alleen in België zoiets.

Terug
Bovenaan