Algemeen Wielernieuws

Het is precies nog wel veel draaien en keren zondag? Dan wordt het wat lastiger om op een massasprint aan te sturen, lijkt me, ook al hebben Merlier en Philipsen er wel de ploeg voor natuurlijk.

Verder toch uitkijken naar De Lie en Nys, niet snel genoeg om die andere 2 rechtstreeks te kloppen, maar genoeg inhoud om mee oorlog te maken en het vanuit een groepje af te werken.

Meeus staat er volledig alleen voor. Die zal moeten hopen dat de kaarten juist vallen.

En dan uitkijken wat Evenepoel en Van Aert al kunnen/willen zeker? :)
Ze gaan misschien toch ook nog wel eens willen testen met het oog op de Tour.

Van Aert en Evenepoel zullen waarschijnlijk nog moe zijn van hoogtestage en mikken op supercompensatie bij het begin van de TDF.

Van Aert en Vingeraard zijn nu officieel bevestigd voor de Tour de France.

Vingegaard
Kuss
Jorgenson
Kelderman
Laporte
Benoot
Van Aert
Tratnik

Op papier uiteraard een sterke ploeg, maar buiten Kuss en Jorgenson (?) hebben ze allemaal al iets teveel in de lappenmand gelegen en/of het asfalt te vaak van dichtbij gezien dit jaar.

Het zal een moeilijk klus worden bij Sporza Wielermanager :tongue:

EDIT: wel lelijke truitjes waar Visma mee naar de Tour trekt :s

Laatst bewerkt:
Vingegaard
Kuss
Jorgenson
Kelderman
Laporte
Benoot
Van Aert
Tratnik

Op papier uiteraard een sterke ploeg, maar buiten Kuss en Jorgenson (?) hebben ze allemaal al iets teveel in de lappenmand gelegen en/of het asfalt te vaak van dichtbij gezien dit jaar.

Het zal een moeilijk klus worden bij Sporza Wielermanager :tongue:

EDIT: wel lelijke truitjes waar Visma mee naar de Tour trekt :S

Ik zou mij persoonlijk weinig zorgen maken over Laporte en Tratnik in hun rol.
Het zou kunnen dat Benoot niet voldoende zal kunnen helpen, maar dat lijkt me ook niet onoverkomelijk.

Het zal meer de kwestie zijn met welke tactiek ze starten. Dat Vingegaard als kopman start lijkt me duidelijk, of laat ons zeggen evident.
Maar het lijkt me ook evident dat je een twee man liefst zo hoog mogelijk houdt om eventueel de wissel uit te voeren mocht het nodig zijn. UAE doet dit ook met Yates.
Evidentie zegt dan dat je Kuss neemt, maar dit is niet de vuelta.
En dan moet je ineens ook al hopen dat Pogacar en Yates beide al slecht zijn. Want Kuss tegen Yates lijkt me zelfs al geen simpele opgave, laat staan om nog maar te spreken van Pogacar.

Van Aert zegt dat hij terug in dienst rijdt van Vingegaard, niks gezegd over persoonlijke ambities :frown:

Het zou kunnen dat Benoot niet voldoende zal kunnen helpen, maar dat lijkt me ook niet onoverkomelijk.

Het zal meer de kwestie zijn met welke tactiek ze starten. Dat Vingegaard als kopman start lijkt me duidelijk, of laat ons zeggen evident.
Maar het lijkt me ook evident dat je een twee man liefst zo hoog mogelijk houdt om eventueel de wissel uit te voeren mocht het nodig zijn. UAE doet dit ook met Yates.
En dan moet je ineens ook al hopen dat Pogacar en Yates beide al slecht zijn. Want Kuss tegen Yates lijkt me zelfs al geen simpele opgave, laat staan om nog maar te spreken van Pogacar.

Ik denk dat ze dat met Kuss of Jorgenson toch niet lang gaan volhouden eerlijk gezegd.
Uiteindelijk gaat het er toch op neer komen hoe goed Vingegaard is, en dat weten we helemaal niet.

Van Aert zegt dat hij terug in dienst rijdt van Vingegaard, niks gezegd over persoonlijke ambities :frown:
Lijkt me ook wel logisch. Hij gaat ook nog met veel vraagtekens zitten over zijn eigen vorm. Maar als er zich een kans zal voordoen, zal hij ze wel grijpen, daar twijfel ik niet aan. Maar de groene trui zal geen doel zijn, hij zal af en toe wel rust willen inbouwen met het oog op de OS.

Wellens goed op weg om BK TT te worden als hij niet stilvalt. Niet echt een verrassing aangezien die op die Colnago motor rijdt.

Afwachten op hij goed ingedeeld heeft natuurlijk.

Als Vingegaard de tour nu wint met 10+ minuten voorsprong dan begrijp ik niks meer van de wetten van de sport. :tongue:
Ik geef hem amper 1% kans om te winnen maar wel zo'n 80% om op het podium te staan.

In orde zal hij wel zijn. Maar winnen tegen mannen die niet stil gelegen hebben en niet gekwetst geraakt zijn?
Pogacar was vorig jaar veel minder zwaar gekwetst dan Vingegaard en dat lukte finaal toch ook niet.

Ik zou als ik Pogacar ben, wel krachten sparen en op zijn hoede zijn. Het slechtste dat hij kan doen is woekeren met zijn krachten, weinig tijd winnen en dan in week 3 een Vingegaard zien vertrekken. (dat is dan die 1% aldus).

7s verschil tussen Wellens en Segaert aan laatste tussenpunt. Herregodts is uitgeschakeld, die moet nog oppassen dat hij het podium niet verliest want Noah Vandenbranden is de verrassing van de dag toch wel.

Wellens is Belgisch kampioen tijdrijden. Nu was het niet echt een verrassing voor mij gezien de afwezigen maar als je dat begin dit seizoen had gezegd...

Nu kan UAE onze Belgische tricolore verpesten.

Mooie overwinning voor Wellens. Een overwinning was ook al even geleden, zeker?

Toch ook hele knappe prestatie van Segaert, kwam uiteindelijk niet veel tekort.

Je zoekt het allemaal véél te ver imo. UAE gaat hier echt geen tactiek creëren waar Pogacar niet de absoluut vooruitgeschoven kopman is. Vergeet Yates, vergeet Almeida, vergeet Ayuso. Pogacar is de kopman, al de rest is niet belangrijk.

Laat ons ook de dominatie in Zwitserland niet zomaar 1 op 1 projecteren op het Tour peloton... Yates & Almeida mogen er daar nog vér bovenuit gestoken hebben, de Tour is toch nog een héél ander niveau. En Ayuso... ik zou hem geen 5 minuten geven maar toch, is er in rittenkoersen van een week toch ook al regelmatig serieus doorgezakt op vaak onverwachte momenten. Dat is voor mij dus ook nog altijd een ander niveau tot het tegendeel bewezen wordt.

Vergeet daarnaast ook niet dat ook Bora met Vlasov en Hindley ook 2 pionen heeft die dezelfde belangen hebben als VIsma: UAE beteugelen en dat vooral Vlasov outstanding was in de Dauphiné. Het is dus niet Kuss VS Yates en Jorgenson VS Almeida met Ayuso als vrije man, er zit weldegelijk nog gewoon backup in andere teams... het is geen dual op teamniveau.

Het is een duel op individueel niveau: het gaat er finaal gewoon van afhangen hoe goed Pogacar is en hoe goed Vingegaard is en al de rest zal er uiteindelijk niet écht toe doen.

Wellens is Belgisch kampioen tijdrijden. Nu was het niet echt een verrassing voor mij gezien de afwezigen maar als je dat begin dit seizoen had gezegd...

Ik dacht dat de kampioenentrui aan regels van de wielerbond onderhevig was?
Er zijn niet veel federaties dat daar belang aan hechten. Ik kan enkel op de Fransen, Belgen, Nederlanders en Italianen komen.

Prima moment trouwens om nog eens een ode te brengen aan Pozzato zijn Italiaansen tenue!

pozzato2.jpg

Als Vingegaard de tour nu wint met 10+ minuten voorsprong dan begrijp ik niks meer van de wetten van de sport. :tongue:

Ik denk dat we dan als liefhebber ons serieus vragen mogen stellen.
Als je met die voorbereiding die Vingegaard had een Pogacar die aantoonbaar in goeie doen verkeert en een goede voorbereiding had zo vernederd dan zal er toch een serieus goeie verklaring moeten gegeven worden.

Dat hij top 5 kon rijden dat was wel duidelijk.
Maar echt winnen is toch echt wel niet wat ik persoonlijk had verwacht, echt wel zeer knap!
Segaert nipt geklopt, hij was er wel verdomd dicht bij!

Je zoekt het allemaal véél te ver imo. UAE gaat hier echt geen tactiek creëren waar Pogacar niet de absoluut vooruitgeschoven kopman is. Vergeet Yates, vergeet Almeida, vergeet Ayuso. Pogacar is de kopman, al de rest is niet belangrijk.
Het ging mij erom dat in het scenario dat Pogacar in extremis toch echt slecht zou zijn, of in een doemscenario moet opgeven.
In een normaal scenario, en in hoofdscenario is het allemaal op Pogacar natuurlijk.
Maar ik denk wel dat hun doel weer is om indien mogelijk een 2de UAE op het podium te krijgen. En ik zeg nu Yates omdat ik hem het meest kans geef, maar het kan evengoed iemand anders zijn.

En je spreekt van Bora. Maar als Pogacar en Vingegaard toch niet presteren op hoog niveau heb je ook nog Remco.
Misschien niet super top, maar misschien wel best of the second row.

En je spreekt van Bora. Maar als Pogacar en Vingegaard toch niet presteren op hoog niveau heb je ook nog Remco.
Misschien niet super top, maar misschien wel best of the second row.
Ik had het vooral over Bora als team met Vlasov en Hindley in steun voor Roglic.
Die luxe heeft Remco niet, Landa maakte niet meteen een onuitwisbare indruk in de Dauphiné.

Ik had het vooral over Bora als team met Vlasov en Hindley in steun voor Roglic.
Die luxe heeft Remco niet, Landa maakte niet meteen een onuitwisbare indruk in de Dauphiné.
Landa ook sleutelbeen gebroken gehad natuurlijk en dat blijft toch een renner die beter is in grote rondes

Terug
Bovenaan