Algemeen Wielernieuws

Niet Remco bashen, maar een kat een kat noemen. In 24 heeft hij 1 etappe gewonnen in De Tour. In 25 heeft hij 1 etappe gewonnen in De Tour. En nu gaat hij meedoen voor het podium? Hallo? Staan we nog met onze beide voeten op de grond?
Remco ben jij het? Trollen met uzelf en met ons voor de lol?

Dat had ik nog niet gelezen, wel zuur.
Las ook dat Zimmermann zou vertrekken, sterke beer maar kan als helper op een ander waarschijnlijk een pak meer verdienen. Voor één koers per jaar te winnen kan je die als Lotto zijnde ook geen dik loon gaan geven natuurlijk.

Door alle jonge gasten die her en der ontbolsteren heb je wel het voordeel dat er aan de andere kant jongens uit de boot vallen. Late 20'ers die zeker nog hun plaats hebben in de WT.
TotalEnergies zou weleens kunnen verdwijnen dus dat speelt ook in het voordeel richting 2027.

Zimmermann vind ik inderdaad meer de logica zelve. Toen ik een paar weken geleden hoorde dat zowel Lidl als Red Bull op zoek gingen naar Duitse versterkingen was het wel al duidelijk dat die gingen aankloppen bij Zimmermann. Hij is het type dat een goede knecht kan zijn bij een topploeg dus het is meer dan logisch dat je op je 28e aan je financiële toekomst denkt en nog eens goed wilt cashen.

Slock is veel pijnlijker, zo een renners (hebben talent, maar zijn niet de toptalenten) die je eigenlijk jaren in de schaduw zit op te leiden, zou je nooit mogen verliezen de moment dat ze wat goed worden. Maar dat is een rechtstreeks gevolg van die verdomde fusie. Bourlart en Visbeek delen nu de lakens uit en die hebben die jongen gewoon niet goed ingeschat (getuige zijn programma dit jaar, mocht geen enkele Vlaamse klassieker rijden). Daarnaast is Nikolas Maes van Lotto naar Bahrain vertrokken en die wist maar al te goed wat Slock kon. Die zijn al eind februari/maart bij hem komen aankloppen. Enorm vroeg voor zo een gast natuurlijk.

Dat laatste klopt, maar die gasten zijn vaak wel een risico. 50 50 of die nog echt op niveau kunnen presteren. Je krijgt een beetje de overschotjes. Het is nog nooit zo moeilijk geweest voor teams met een beperkt budget.

De Lie, Van Eetvelt, Slock en Zimmermann weg. Ze verliezen renners bij de vleet. Dat wordt daar toch niet gemakkelijk om versterkingen te gaan vinden.

De return van Benoot; Widar voor het eerst op tv te bewonderen; VDP zal de benen testen; Lenny zal tweede worden in de eindstand; sprintduel Brennan - Strong; verrassing van de Giro, Eulalio doet mee; wat kunnen Slock en Nys doen? en gaat Pogacar wachten tot de laatste rit, een bergrit?

Zwitserland kan leuk worden.

Geen Van Aert in de Tour
Je wil ook niet zoals vorig jaar een hele tour achter je beste vorm zitten aanhollen natuurlijk.
En de verwachtingen liggen bij hem toch steeds erg hoog.

Voor hem persoonlijk ook niet slecht lijkt me. Kan zijn focus nu misschien verleggen naar het WK en zich klaarstomen via de Vuelta, om daar zijn punten- en bergtrui te gaan ophalen die hij in 2024 op zak had tot zijn val.

Had heel graag de bevrijdde Wout van P-R gezien in de Tour, maar beter zo dan als hij geen deftig niveau gaat halen.

Beter eerst deftig herstellen en dan knallen in de Vuelta en (hopelijk) op het WK

Zonder die elleboogblessure had het ook moeilijk geworden lijkt me, die sprintoverwinning gaf een vertekend beeld als je de rest van de dagen zag.. werd er overal genadeloos uitgereden :x

Volgens Sporza is het een unieke kans om het WK te winnen dit jaar 😅
Zelfs al zou Pogacar niet meedoen zijn er veel concurrenten op zo'n zwaar parcours. Gewoon alles geven in de Vuelta voor de puntentrui al lijkt me dit niet combineerbaar met Brennan en dan zien hoe het gaat op het WK.

Je wil ook niet zoals vorig jaar een hele tour achter je beste vorm zitten aanhollen natuurlijk.
En de verwachtingen liggen bij hem toch steeds erg hoog.

Voor hem persoonlijk ook niet slecht lijkt me. Kan zijn focus nu misschien verleggen naar het WK en zich klaarstomen via de Vuelta, om daar zijn punten- en bergtrui te gaan ophalen die hij in 2024 op zak had tot zijn val.
Dat lijkt mij nogal makkelijk gezegd. Alsof Brennan daar tweede viool gaat spelen plots.
Maar kan met zijn profiel en het typische verloop van een Vuelta wel een meermaalse rittenkapper worden.

Ik leg mijn TV aan om naar de Ronde van Zwitserland te kijken en zie Pogacar alleen op kop rijden op 65km van de streep 😅

Ik had gezien dat de finish rond 17u45 ging zijn op Sporza, dus ik dacht daarvoor nog wat dingen te doen zodat ik pakweg het laatste halfuur kon meepakken.

Zet ik de TV aan en zie ik dit :laugh:

Trainingsritje. Doet het rustig aan in de tussenstukken nog nooit iemand zo veel zien rondkijken. En vliegt dan gewoon die bergjes op. Interval training.

Terug
Bovenaan