Algemeen Wielernieuws

Philipsen moet toch sowieso thuisblijven? Dikke vriendjes met Pogacar en vdP zonder grote eigen winstkansen... fuck dat. Je kan net zo goed David van der Poel of Majka naturaliseren...

Philipsen kan mee naar een WK waar hij kopman kan zijn, niet hier dus.

euh Philipsen gaat gewoon mee

Jasper Philipsen wordt dé Belgische spurter als het WK op een massaspurt uitdraait. Dat zei hij op de rustdag in de Tour.

Zei wie? Philipsen of de bondscoach? :tongue:

Dan zit je eigenlijk met 3 kopmannen en dat is teveel. Philipsen ga je niet gebruiken op 60 km van de meet om op kop te sleuren, daar zijn er anderen voor.

Ik zie ook geen situatie waarbij er een groepje van 30 man naar de meet rijdt en Jasper is er bij, maar Wout niet... en Wout gaat dan echt niet de sprint aantrekken voor Jasper.

In de veronderstelling dan ook dat Philipsen nog mee de laatste ronde ingaat op dit parcours van 270km dat toch in de kleren zal gaan kruipen met al die bochten en korte snedige hellingen.

Zinsloze discussie gewoon

Superknechten hebben is veiliger/ makkelijker/... om een grote ronde te winnen , maar zelf zonder superknechten kan je nog altijd de tour winnen.
En hoeveel mannen hebben de tour al gewonnen in de recente geschiedenis die geen topploeg hadden?

Precies ja ;)

Bovenstaande is de reden waarom een WK met landenploegen zo dom is.
De ploegbelangen zijn te groot. Philipsen gaat uiteraard niet zijn volle best doen om MVDP van een trui af te houden, waarom zou hij.

euh Philipsen gaat gewoon mee

Jasper Philipsen wordt dé Belgische spurter als het WK op een massaspurt uitdraait. Dat zei hij op de rustdag in de Tour.
Dat heb ik gelezen maar volgens mij is dat parcours gewoon te zwaar en zoals @Archaos al zegt: wat ga je doen met 3 kopmannen? Zeker als die dan ook nog openlijk zegt dat hij in geen geval achter Mathieu (en Pogacar dus ook) gaat rijden... heb dan de ballen als Devenyns en blijf dan gewoon thuis.

Philipsen kan mee naar een WK waar hij kopman kan zijn, niet hier dudus.
Moet je hem dan ook niet meenemen imo, als hij nu niet voor zijn land kan rijden, waarom zouden andere dan wel voor hem rijden? (Tenzij bijna heel de nationale ploeg uit zijn eigen team zou komen).

Dat heb ik gelezen maar volgens mij is dat parcours gewoon te zwaar en zoals @Archaos al zegt: wat ga je doen met 3 kopmannen? Zeker als die dan ook nog openlijk zegt dat hij in geen geval achter Mathieu (en Pogacar dus ook) gaat rijden... heb dan de ballen als Devenyns en blijf dan gewoon thuis.
Devenyns is dan ook een knecht pur sang
Moet je hem dan ook niet meenemen imo, als hij nu niet voor zijn land kan rijden, waarom zouden andere dan wel voor hem rijden? (Tenzij bijna heel de nationale ploeg uit zijn eigen team zou komen).
Precies of WVA wel vol het gat gaat toerijden op een van zijn ploegmaten voor iemand anders?

Zei wie? Philipsen of de bondscoach? :tongue:

Dan zit je eigenlijk met 3 kopmannen en dat is teveel. Philipsen ga je niet gebruiken op 60 km van de meet om op kop te sleuren, daar zijn er anderen voor.

Ik zie ook geen situatie waarbij er een groepje van 30 man naar de meet rijdt en Jasper is er bij, maar Wout niet... en Wout gaat dan echt niet de sprint aantrekken voor Jasper.

In de veronderstelling dan ook dat Philipsen nog mee de laatste ronde ingaat op dit parcours van 270km dat toch in de kleren zal gaan kruipen met al die bochten en korte snedige hellingen.

Philipsen zelf maar ik neem aan dat die wel al zal gesproken hebben met de bondscoach anders gaat die er straks ook maar belachelijk uitzien als hij niet op de lijst staat.

Dat het geen evidente kwestie is, beseft ook bondscoach Sven Vanthourenhout. Net voor de status van Philipsen in deze Tour nog flink zou toenemen, zei hij in deze krant al: “Philipsen heeft een status verworven waardoor hij op een WK een bepaalde rol verdient. En je hebt gelijk: Philipsen is iemand die voor een stukje het profiel van Van Aert benadert. Maar daar heb ik het al met Wout en Jasper over gehad. Ik maak me sterk dat we daar juiste afspraken over kunnen maken en dat dat geen probleem hoeft te zijn.”

Geen zorgen dus alles is goed doorgesproken :oi22:. De kans dat je weer met een situatie zoals op het WK in Vlaanderen zit is inderdaad wel weer wat groter.

Devenyns is dan ook een knecht pur sang

Precies of WVA wel vol het gat gaat toerijden op een van zijn ploegmaten voor iemand anders?
Van Aert moet nergens het gat dichtrijden, Van Aert is altijd kopman.

Maar in een scenario waar er nog ~20man overblijft met enkel Wout, Remco & Philipsen er nog bij en je verzeild in een situatie waar de Belgen niet mee zijn dan is het wel Philipsen die het werk gaat moeten doen, tenzij we 5km van de streep zitten oid, dan kan je de kaart Philipsen trekken voor de sprint maar ik geloof nooit dat we hier naar een sprint van een grote groep gaan en als er hooguit met een groepje van 5-10 moet gaan gesprint worden zit Philipsen daar nooit meer bij volgens mij.
Philipsen zelf maar ik neem aan dat die wel al zal gesproken hebben met de bondscoach anders gaat die er straks ook maar belachelijk uitzien als hij niet op de lijst staat.

Dat het geen evidente kwestie is, beseft ook bondscoach Sven Vanthourenhout. Net voor de status van Philipsen in deze Tour nog flink zou toenemen, zei hij in deze krant al: “Philipsen heeft een status verworven waardoor hij op een WK een bepaalde rol verdient. En je hebt gelijk: Philipsen is iemand die voor een stukje het profiel van Van Aert benadert. Maar daar heb ik het al met Wout en Jasper over gehad. Ik maak me sterk dat we daar juiste afspraken over kunnen maken en dat dat geen probleem hoeft te zijn.”

Geen zorgen dus alles is goed doorgesproken :oi22:. De kans dat je weer met een situatie zoals op het WK in Vlaanderen zit is inderdaad wel weer wat groter.
Als dat allemaal even goed doorgesproken is als de situatie met Remco vóór Leuven dan houd ik mijn hart al vast...

Laatst bewerkt:
Patrick Lefevre zou één dezer dagen met groot nieuws naar buiten komen.
Tot zover vind ik enkel op HLN wat speculatief nieuws.
Ik ben toch wel heel erg benieuwd ☺️

Is toen echter amper tot niet aangevallen geweest door Roglic en JV. Met het statuut en palmares van Remco gaan ze het verschil nooit zo beperkt (proberen) laten als er op het einde nog een tijdrit gepland is natuurlijk.

Uhm
1. Dat was de vraag niet , de vraag was wie heeft ooit recent de tour gewonnen met een niet Superteam.

2. Niet aangevallen geweest.
Ook kwestie van kunnen zeker , bergop heeft roglic pogi maar 1x kunnen lossen de rit waar MAL won , goed voor 10-tal seconden.

3 andere bergritten zat pogi in het wiel
6 andere bergritten finishte pogacar voor roglic
Altijd in dezelfde tijd en 2x voor etappe winst voor pogacar

De enige keer dat roglic veel tijd heeft kunnen pakken om pogacar was tijdens een waaierrit waar pogacar pech had dat hij net achter een valpartij zat als de waaiers begonnen.

Het is wel interessant om eens te kijken welke klimmende types nog vrij zijn voor 2024.

George Bennett
Louis Meintjes
Daniele Felipe Martinez
David De La Cruz
Hugh Carthy
Laurens De Plus

Namen als Hart, Sivakov, Konrad en Landa heb ik geschrapt omdat ze al vrij uitdrukkelijk elders gemeld worden.
Dan heb je ook nog de speciale gevallen Quintana en Miguel Angel Lopez ...

Terug
Bovenaan