Algemeen Wielernieuws

Transfernieuws mag pas officieel bevestigd en bekrachtigd worden vanaf 1 augustus.
Soms raakt er al iets vroeger uitgelekt maar dat mag in principe niet 😉

Allez waar blijft dat nieuws? Ben nu wel benieuwd. Als onze insider a zegt.
Misschien maandag op de rustdag meer nieuws!
Ik heb het Remco tevergeefs willen vragen daarnet, hij reed me vandaag voorbij op zijn TT bike. Ik heb 30” boven de 500 watt getrapt maar kwam niet dichter en heb het dan maar zo gelaten…

Ik heb het Remco tevergeefs willen vragen daarnet, hij reed me vandaag voorbij op zijn TT bike. Ik heb 30” boven de 500 watt getrapt maar kwam niet dichter en heb het dan maar zo gelaten…
Die zegt geen dag tegen zijn collega's?

Jij zit ook in de Dolomieten dan? :P
Zou mij ook maar straf lijken als hij zijn contractonderhandelingen gaat blootleggen met een concurrent op training :P

Jij zit ook in de Dolomieten dan? :p
Zou mij ook maar straf lijken als hij zijn contractonderhandelingen gaat blootleggen met een concurrent op training :p
Hij zit nu in Livigno, heb hier zelf ook een weekje gezeten.
In de vallei kan daar vlak getraind worden terwijl je toch op 1800m hoogte zit.
Hij slaapt wel nog iets hoger op 2200m hoogte.

Remco Evenepoel is seeking to leave Soudal-QuickStep, various close sources have informed RadioCycling, with the world champion unhappy about the team’s future direction and doubting if they can support his ambitions, such as winning the Tour de France in 2024.
We understand that Evenepoel’s camp have contacted a number of teams after concerns over QuickStep’s finances. Evenepoel also doesn’t believe his wage compares with that of his peers. It's thought he earns no more than €4m after bonuses, compared to Pogačar’s reported €7m.
One close source to Evenepoel said: “It will all come down to money… and his current contract underpays him. Patrick Lefevere needs to adapt his contract or risk conflict.”

Evenepoel has a contract until the end of 2026 and we understand there are no breakout clauses.
Ineos Grenadiers are the clear favourites to sign Evenepoel and met with his representatives last autumn. But RadioCycling understands that Israel-PremierTech are also a genuine possibility, with Evenepoel’s camp having very close relationships with Israel staff members.
Despite rumours linking both Lidl-Trek and Bora-hansgrohe to Evenepoel, senior sources at both teams said they haven’t opened up discussions with the 23-year-old. Multiple sources have confirmed that any transfer would be a “package deal” involving Specialized.
Signing Evenepoel, however, is not easy. Despite reports to the contrary, sources have confirmed that all outstanding bonuses have been paid, therefore there is no contract breach. Patrick Lefevere told RadioCycling: “I don’t owe €1 to anybody. Everything is paid.”
That means the only possibility for Evenepoel departing is if someone buys out his remaining contract, something that is likely to cost in excess of €10m. Lefevere insists that he won't sell. He also rubbished claims Ineos owner Jim Ratcliffe could buy QuickStep’s licence.
Bron: radiocycling.

Alles behalve Israel a.u.b. 🫣
Al rijden ze soms wel goede resultaten, toch heb ik het gevoel dat de omkadering daar echt pover is, met weinig recente knowhow. Verbrugghe vind ik zelf ook maar een twijfelachtig figuur.

Teuns en Fuglsang en Woods en Froome ☠️
Teuns is niet beter dan wat hij nu heeft integendeel
Fuglsang is 38 en heeft zijn de Ronde van Zwitserland vorig jaar geen deftige resultaat meer behaald (door oa blessures)
Woods is geen helper om op kop te rijden (heeft dat ook nooit gedaan in zijn carrière) en ondertussen ook al 36 jaar dus die zal ook niet meer verbeteren.
Froome tjach...

Het enigste dat Israel beter kan doen dan QS is 💰💰💰

It's thought he earns no more than €4m after bonuses, compared to Pogačar’s reported €7m.
:rofl:Ik hoop dat dat dichterlijke vrijheid van die journalist is want als Remco €4M heeft lijkt mij dat redelijk in line te liggen met wat hij zou mogen verwachten, misschien €5M. Maar die €7M die Pogacar heeft, daar moet toch niet naar gekeken worden. Pogacar is HC en hoort logischerwijs gewoon ook een pak meer te verdienen dan gelijk welke andere renner. Alleen al voor de commercial exposure met zijn (bijna) 4 top 2 plaatsen in de Tour... plus het feit dat Pogacar gewoon een extreem verkoopbaar product is, niemand is daar tegen met dat boy next door aura.

Je moet als ploeg eigenlijk redelijk gek zijn om Remco nu €6-7M te gaan geven... dat zijn lonen voor een Tourwinnaar.

Alsof ie bij Israel wel de nodige helpers heeft voor in het hooggebergte.
€3M extra helpers dan :unsure:

:rofl:Ik hoop dat dat dichterlijke vrijheid van die journalist is want als Remco €4M heeft lijkt mij dat redelijk in line te liggen met wat hij zou mogen verwachten, misschien €5M. Maar die €7M die Pogacar heeft, daar moet toch niet naar gekeken worden. Pogacar is HC en hoort logischerwijs gewoon ook een pak meer te verdienen dan gelijk welke andere renner. Alleen al voor de commercial exposure met zijn (bijna) 4 top 2 plaatsen in de Tour... plus het feit dat Pogacar gewoon een extreem verkoopbaar product is, niemand is daar tegen met dat boy next door aura.

Je moet als ploeg eigenlijk redelijk gek zijn om Remco nu €6-7M te gaan geven... dat zijn lonen voor een Tourwinnaar.

€3M extra helpers dan :unsure:

Dat is een pak meer dan ik eigenlijk dacht. Ik dacht dat die misschien maar rond de 2 miljoen ofzo zat. Zijn contract is toch al van voor vorig jaar van voor hij monumenten, WK en een GT won. Maar 4 miljoen lijkt me ook gewoon markt conform.

Nu goed die verhaaltjes doen nu al jaren de ronde, ik heb nog nooit van RadioCycling gehoord dus ik hecht er weinig geloof aan.

Dat is een pak meer dan ik eigenlijk dacht. Ik dacht dat die misschien maar rond de 2 miljoen ofzo zat. Zijn contract is toch al van voor vorig jaar van voor hij monumenten, WK en een GT won. Maar 4 miljoen lijkt me ook gewoon markt conform.

Nu goed die verhaaltjes doen nu al jaren de ronde, ik heb nog nooit van RadioCycling gehoord dus ik hecht er weinig geloof aan.

Die 4 miljoen is wat hij zogezegd vorig jaar zou verdiend hebben met bonussen (dus door Vuelta, WK en Luik). Zijn basissalaris zou het "probleem" zijn, rond de 2,5 miljoen wordt genoemd. Dat is natuurlijk te weinig voor iemand van zijn kaliber, maar hij heeft dat zelf getekend hé. Misschien zijne papa niet als manager gebruiken.

Die 4 miljoen is wat hij zogezegd vorig jaar zou verdiend hebben met bonussen (dus door Vuelta, WK en Luik). Zijn basissalaris zou het "probleem" zijn, rond de 2,5 miljoen wordt genoemd. Dat is natuurlijk te weinig voor iemand van zijn kaliber, maar hij heeft dat zelf getekend hé. Misschien zijne papa niet als manager gebruiken.

Als je moet gaan bij klussen in de Pizza Hut dan weet je genoeg natuurlijk :unsure:

Terug
Bovenaan